Wijzerplaten veranderen? cooper s r56

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
martijnvel
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2021, 20:02

Wijzerplaten veranderen? cooper s r56

18 apr 2021, 19:11

Hai allemaal, ik vroeg me af hoe moeilijk het is om de wijzerplaten van de speedometer en tachometer te veranderen naar donkere aangezien ik deze stijlvoller vind staan.

Alvast bedankt!

Martijn
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Wijzerplaten veranderen? cooper s r56

08 mei 2021, 14:45

Alles is los te schroeven of te klikken, en zelf met redelijk standaard gereedschap. Er zijn wel Youtube filmpjes te vinden met stap-voor-stap uitleg voor het verwijderen van dashboard. Zelf even zoeken... :mrgreen: Echt moeilijk is het niet, maar misschien wel veel werk.
Wat lastig kan zijn de wijzers van de tellers, die moeten precies op de goede manier terug geplaatst worden.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Wijzerplaten veranderen? cooper s r56

08 mei 2021, 15:39

Ha Martijn,

Heb je een ingebouwd navigatie systeem (centrale klok) of niet? Als je er wel 1 hebt moet je rekening houden dat deze rand een bolling kent. Je kan aftermarket platen (plat) plaatsen maar die rand krijg je niet 100% mooi.
Heb zelf een originele JCW navigatie cluster geplaatst, en een JCW toerenteller (moet wel leeg gehaald worden voordat je hem plaatst). In mijn topic heb ik hier e.e.a. over geschreven. Succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”