Airbaglampje

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Annheeftweereenmini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2021, 13:02

Airbaglampje

05 aug 2021, 20:07

Beste mensen;
Wie kan mij helpen met het uitkrijgen van het airbag en gordellampje van mijn R56 ? ( Het is volgens de garage onschuldig maar ik merk dat ik me kapot erger aan dat lampje 🙀)

Ik heb veel gelezen online en ik las ook dat er mensen zijn die wel verstand hebben van techniek
( itt ondergetekende) en dat het mogelijk is tegen een vergoeding met een bepaalde tool het lampje uit te krijgen danwel iets met solderen te doen…

Mocht je iemand weten in de buurt van Hilversum / Amersfoort of wat verder weg ook prima/ heel graag! Dank voor t meedenken alvast.
Annheeftweereenmini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2021, 13:02

Re: Airbaglampje

05 aug 2021, 20:08

Ps: waarom die emoji zo groot is… ehm.. sorry !!!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Airbaglampje

05 aug 2021, 21:39

Belangrijkste is natuurlijk de reden waarom dat het airbaglampje aangaat. Dus uitlezen, het probleem verhelpen, en dan pas resetten. Wellicht dat een forummember in de buurt van Hilversum/Amersfoort een uitlees-/resettool heeft, en je daarmee een stapje verder kan helpen.

En ja, die emoji.... Die komt niet van het forum, maar vanaf Tapatalk ofzo. En die komen helaas heel groot in beeld te staan.
Annheeftweereenmini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2021, 13:02

Re: Airbaglampje

05 aug 2021, 22:23

Dank voor je reactie. Auto is gister uitgelezen; airbags waren allemaal oké, man vd garage had het over een sensor oid onder de stoel? Werkelijk geen idee of dat hout snijdt.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Airbaglampje

06 aug 2021, 09:51

Mogelijk dan de passagiersstoel. Daar zit een sensor/matje die meet of er iemand op zit, en of daar in geval van aanrijding de airbags gebruikt moeten worden.
Mocht het die sensor zijn, dan die sensor vervangen (veel werk, alle bekleding moet eraf. Of je laat die sensor uitschakelen. Dan gaan de airbags altijd af in geval van aanrijding, ook al zit er niemand op die stoel.
Zo'n brandend airbag-lampje is dacht ik wel een APK-dingetje.

Terug naar “Interieur en audio”