Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
PE1PQX
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:00

Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

01 okt 2021, 13:41

Om radioapparatuur te kunnen gebruiken tijdens de wat langere ritten heb ik een 2e aansluiting nodig in mijn Coopertje om middels en soort sigaretten-stekker mijn zender van 12V boordspanning (voorkeur rechtstreeks van de accu) te kunnen voorzien.

Voordat men begint met 'je mag geen mobiel elektronisch apparaat in de hand houden in het verkeer' eerst even wat uitleg:
Ik ben legaal radio amateur (dus vergunninghouder, mijn NIC zijn mijn roepletters, toegewezen door Agentschap Telecom) en mag tijdens het rijden een handmicrofoon vasthouden en gebruiken. Een handmicrofoon wordt niet gezien als een 'mobiel elektronisch apparaat' en mag dus gewoon vast gehouden en gebruikt worden in het verkeer. Dat gezegd hebbende, terug naar mijn vraag...

Ik heb een mooi plekje gevonden in mijn wagentje, en wel in de handschoenenkastje aan de linkerzijde. Daar zit een vlakke plek waarin een net gat geboord kan worden en een aansluiting in gemaakt kan worden. Zo is die dan ook mooi uit het zicht.
Hiervoor moet ik echter wel het kastje er uit kunnen halen, en heb volgens de Haynes boek de 5 torx schroeven gevonden.
Echter het kastje blijft halsstarrig zitten waar ie zit.

Mijn vraag: hoe haal ik het geval er uit zonder alles de vernieling in te helpen? Hayes boek zegt '5 torx schroeven verwijderen en voorzichtig achteruit trekken'? :s

Verder ook de tip gevraagd waar ik het handigst de kabel hiervoor langs kan leggen?
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut (1930 - 2018)
PE1PQX
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:00

Re: Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

02 okt 2021, 10:00

Niemand een idee of pointers???
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut (1930 - 2018)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

02 okt 2021, 10:51

Zoek eens op Youtube "removing glovebox r56".
Je zult wat filmpjes zien die je vermoedelijk verder helpen.

Dankzij filmpjes op Youtube heb ik al veel zelf kunnen sleutelen aan mijn auto's. En m.b.t. Mini is er zeer veel te vinden.
Onder andere 1A Auto, een grote automaterialenhandel in de USA, heeft heel veel interessante DIY video's op hun Youtube kanaal.
Ik kijk altijd filmpjes van verschillende makers over hetzelfde onderwerp om de meeste info te vergaren.
Beste is zoeken in het Engels, dan vindt je het meeste.
Succes!!!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

02 okt 2021, 11:01

Het "kastje" is een onderdeel van het dashboard. Toch niet een apart onderdeel wat eruit geschoven kan worden? Ik vind van allerlei beschrijvingen om de klep ervoor weg te krijgen. Maar het kast-deel niet. Die komt pas in beeld bij het volledig verwijderen van het dashboard. Als je eens zoekt op onderdeel nummer 51452752761 , dan zie je de kast eraan vastzitten. Bijvoorbeeld hier: https://www.allmagautoparts.com/product ... -r56-r57-5
PE1PQX
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:00

Re: Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

03 okt 2021, 22:53

Ik heb hier het Haynes boek dat ook mijn R56 uit 2007 behandeld, en daarin staat dat je na verwijderen van 5 torx schroeven het kastje er uit zou moeten kunnen halen.
Wel weet ik dat mijn R56 hatch geen 'secret compartiment' heeft boven het handschoenenkastje.
Als het i.d.d. één geheel blijkt te zijn moet ik een andere plek zoeken voor die aansluiting.
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut (1930 - 2018)
Stuckey
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2021, 20:12

Re: Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

24 okt 2021, 20:06

Dashboardkastje is 1 geheel met dashboard. Als je geen “ secret glove” hebt kun je na het verwijderen van de strip die daar dan wel zit, bij het “ plafond” van je dashboardkastje.
PE1PQX
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:00

Re: Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

07 nov 2021, 19:58

Sorry voor mijn extreem late reactie.
Door privé ontwikkelingen (schoonmoeder, dementie en crisisopname) helaas nu andere zorgen.
Voor zover ik na kan gaan geen 'secret glovebox', dus zou ik kunnen kijken naar die optie.
Maar dar i voor latere zorg, is de privé zaken tackelen.
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut (1930 - 2018)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

07 nov 2021, 21:24

Sterkte!
PE1PQX
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:00

Re: Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

12 jan 2022, 16:03

Update: i.v.m. andere ontwikkelingen met schoonmoeder (overleden op 10 nov j.l.) en de afwikkeling hiervan geen tijd gehad om mijn 'probleem' te tackelen.

Zoals Stuckey al aangaf vermoed ik dat mijn glovebox één geheel is met de dashboard, ik moet dus op zoek naar een andere locatie of oplossing om een extra 12Volt aansluiting te creëren.

Ideeën en suggesties die niet te ingrijpend zijn, zijn welkom.
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut (1930 - 2018)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

12 jan 2022, 18:05

Gecondoleerd.
PE1PQX
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:00

Re: Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

12 jan 2022, 19:41

niekcarfreak schreef:
12 jan 2022, 18:05
Gecondoleerd.
Bedankt... :icon_top:
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut (1930 - 2018)

Terug naar “Interieur en audio”