Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
PE1PQX
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:00

Handschoenenvakje verwijderen (en herplaatsen) Cooper R56 '07

01 okt 2021, 13:41

Om radioapparatuur te kunnen gebruiken tijdens de wat langere ritten heb ik een 2e aansluiting nodig in mijn Coopertje om middels en soort sigaretten-stekker mijn zender van 12V boordspanning (voorkeur rechtstreeks van de accu) te kunnen voorzien.

Voordat men begint met 'je mag geen mobiel elektronisch apparaat in de hand houden in het verkeer' eerst even wat uitleg:
Ik ben legaal radio amateur (dus vergunninghouder, mijn NIC zijn mijn roepletters, toegewezen door Agentschap Telecom) en mag tijdens het rijden een handmicrofoon vasthouden en gebruiken. Een handmicrofoon wordt niet gezien als een 'mobiel elektronisch apparaat' en mag dus gewoon vast gehouden en gebruikt worden in het verkeer. Dat gezegd hebbende, terug naar mijn vraag...

Ik heb een mooi plekje gevonden in mijn wagentje, en wel in de handschoenenkastje aan de linkerzijde. Daar zit een vlakke plek waarin een net gat geboord kan worden en een aansluiting in gemaakt kan worden. Zo is die dan ook mooi uit het zicht.
Hiervoor moet ik echter wel het kastje er uit kunnen halen, en heb volgens de Haynes boek de 5 torx schroeven gevonden.
Echter het kastje blijft halsstarrig zitten waar ie zit.

Mijn vraag: hoe haal ik het geval er uit zonder alles de vernieling in te helpen? Hayes boek zegt '5 torx schroeven verwijderen en voorzichtig achteruit trekken'? :s

Verder ook de tip gevraagd waar ik het handigst de kabel hiervoor langs kan leggen?