Foto microfoon/locatie gezocht

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
spix
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2022, 10:38

Foto microfoon/locatie gezocht

15 feb 2022, 12:38

Hoi, deze week ben ik bezig met het inbouwen van een carplay module in mijn auto. Daarbij zit een microfoon die ik ergens moet plaatsen. Ik dacht dat het wel mooi zou zijn als ik de plaats kies die Mini ooit heeft bedacht. Mijn Mini heeft geen carkit af-fabriek dus ik zoek een voorbeeld. Heeft iemand wat foto's hoe en waar de microfoon zit bij een Mini R55/R56/R57?
spix
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2022, 10:38

Re: Foto microfoon/locatie gezocht

15 feb 2022, 20:06

Ik denk dat ik mijn eigen antwoord gevonden heb. Ik zie dat er een stuurkolom kap is met een roostertje waarachter de mic kan zitten. Kortom even zoeken wat zo’n kap gaat kosten.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Foto microfoon/locatie gezocht

15 feb 2022, 21:53

Bij de R55/R56 zit ie dacht ik in het dakpaneeltje, bij de leeslampjes dus. Ik zit net in een technische handleiding te zoeken voor de cabrio, en daar staat een plaatje dat ie in de A-stijl zou zitten. Dat is me echt nog nooit opgevallen. Ook nog nooit gezien dat daar een gaatje ofzo iets zit.
afbeelding.png
In de stuurkolom kan handig zijn. Hopelijk zit ie dan wel een beetje binnen je stembereik. Oh en alleen die kapjes loshalen dat gaat zo wel, maar op het moment dat je stuur en het blok met de schakelaars wilt loshalen...... Bedenk dat dat daar achter een ding zit met wat veren en dergelijke. Wordt gebruikt voor oa DSC en zo. Als dat ontregelt raakt, krijg je meldingen dat ABS en dergelijke mogelijk niet werken. Dus dat moet wel effe voorzichtig gedaan worden.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Foto microfoon/locatie gezocht

19 feb 2022, 16:29

Klopt wat je zegt Robert, de microfoon zit inderdaad voor in het dakpaneeltje waar de leeslampjes in zitten. Dat van die cabrio was me ook niet bekend, weer wat geleerd.
spix
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2022, 10:38

Re: Foto microfoon/locatie gezocht

27 feb 2022, 00:11

Kreeg een melding dat mijn kap klaarlicht bij Ekris. Dus we zullen zien. Wel begreep ik dat bij terugplaatsten stuur de bout met een moment sleutel moet worden aangedraaid met een bepaalde waarde. Kent iemand die waarde en waar kan je dit normaal vinden. Staat dat bijv hier in?

https://www.bol.com/nl/nl/p/mini-cooper ... re_pdp_www
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Foto microfoon/locatie gezocht

27 feb 2022, 07:47

Dat aanhaalmoment staat vast in die manual maar ik zou het even bij Ekris vragen, hun hebben het vast ergens in hun systemen staan.
En niet vergeten de accu af te klemmen als je aan het stuur gaat sleutelen ivm de airbag.
spix
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2022, 10:38

Re: Foto microfoon/locatie gezocht

27 feb 2022, 10:54

Weer goede tips Niek! Ik zal hier wat info delen zodra het gelukt is.

Terug naar “Interieur en audio”