Water lekkage

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
despoo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1094
Lid geworden op: 27 apr 2010, 23:43

Water lekkage

27 sep 2022, 21:34

Sinds een week wordt de passagiers vloerbedekking helemaal nat als het regent. Ik zie druppels bij de dorpel en een plasje water bij de paravan. Maar ik kan niet ontdekken waardoor.
IMG20220926165307.jpg
IMG20220926165318.jpg
IMG20220926174710.jpg
Verstuurd vanaf mijn CPH2067 met Tapatalk

aka BenjaMini
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Water lekkage

27 sep 2022, 22:21

De paravaan zit verstopt.... dat gat op de laatste foto hoort open te zijn.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Water lekkage

27 sep 2022, 22:33

Wat Robert aangeeft is een probleem, even een lange saté prikker pakken en de verstopping verwijderen. Ik gebruik altijd zo'n dikkere prikker met zo'n verbreding aan het einde. Even erin douwen en dan zie je het water weglopen. Ik heb in mijn beide MINI's deze standaard als gereedschap in de auto liggen vooral omdat wij voor bomen hebben staan waar altijd veel rotzooi uitvalt en die verstoppingen veroorzaken.

Als het water wegloopt even een goede laag met keukenrol papier onder de mat leggen zodat het water goed opgenomen wordt en proberen zo snel mogelijk het vocht weg te krijgen. Als je airco hebt deze aan zetten tijdens het rijden zodat het vocht in je MINI zo snel mogelijk minder wordt. Even in de gaten houden of je van het lekken af bent want het kan naast het niet weglopen van het vocht op de paravaan ook nog een niet goed sluitend deurrubber zijn.

Hopelijk is het alleen de verstopping op je paravaan,

Succes en laat even weten of hiermee je probleem verholpen is.

Gr. Milco
despoo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1094
Lid geworden op: 27 apr 2010, 23:43

Re: Water lekkage

15 okt 2022, 09:57

Bedankt voor de reacties..ik dacht dat het opgelost was. Maar helaas toch niet. Paravan water afvoer is ontstopt, rubber in deuropening is droog.

Verstuurd vanaf mijn CPH2067 met Tapatalk

aka BenjaMini
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Water lekkage

16 okt 2022, 08:56

Heeft de MINI een panoramadak? Want ook daar wil de afvoer nog wel eens van verstopt zitten. Die loopt door de rechter voorruitstijl richting spatbord. Indien mogelijk ook de aansluiting vanaf panoramadak bekijken of die er goed op zit. Maar dan moet je wel de dakhemel losmaken...
afbeelding.png
afbeelding.png (75.9 KiB) 1573 keer bekeken
Of, heeft de MINI een keer een andere voorruit gekregen? En is ie niet goed op de kitrand gezet? Dan gaat ie via de ruit lekken.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Water lekkage

16 okt 2022, 13:26

Nog 2 goede opties Robert :icon_top: , vwb die laatste heb ik met mijn R56 gehad. Daar hadden ze na vervanging de voorruit verkeerd ingeplakt wat resulteerde in lekkage ter hoogte van de binnen spiegel met als gevolg dat er water in de zelf dimmende binnenspiegel was gelopen, schade, ontvanger voor centrale deurvergrendeling kapot die in de binnenspiegel zit dus die kon naast opnieuw inplakken van de voorruit ook vervangen worden (gelukkig op kosten van de ruit hersteller maar toch).

Succes met controleren, blijven hierna weinig opties over. Als het dit beide ook niet is misschien iemand met een waterslang op je vooruit laten spuiten en zelf binnen zitten en kijken of je kan zien of je op een plek water ziet binnen lopen.

Succes
FritsFrituur
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2022, 10:56

Re: Water lekkage

19 mei 2023, 11:24

Ha, precies hetzelfde probleem hier. Nog niet kunnen constateren waar het nou precies vandaan komt. Iemand zo enig idee waar het slangetje vanaf het panaromadak precies uit komt? Bij het dak lijkt deze droog te zijn namelijk en daarna verdwijnt-ie in de a-stijl. Ik dacht dat deze uit komt achter de bekleding van de wielkast, maar kan hier niets vinden.

De deurrubbers ook maar eens ingevet, kijken of dit oplossing bied.

Terug naar “Interieur en audio”