Passen de stoelen (en eventueel achterbank) van een r56 in r57?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Rjmeijer
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 okt 2013, 22:18

Passen de stoelen (en eventueel achterbank) van een r56 in r57?

09 apr 2023, 11:39

Hi beste forumgenoten,

Voor mijn r57 cabrio uit 2009 zou ik graag de voorstoelen en de achterbank vervangen. Nu kan ik een set kopen van een r 56 (leer ipv stof), voorstoelen en achterbank

Mijn vraag is of ik deze set uit een r 56 zomaar over kan zetten zonder problemen. Moet er bijvoorbeeld software matig iets worden aangepast, doen de airbags het gewoon, doet de stoelverwarming het en past de achterbank?

De oude stoelen hebben overigens stoelverwarming en de set uit de r56 hebben dat ook.

Dank voor jullie hulp!! :icon_top:
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Passen de stoelen (en eventueel achterbank) van een r56 in r57?

09 apr 2023, 22:15

Kijk goed naar de stekkers onder de stoel of je daar de goede aansluitingen hebt, De stoelen van een R56 passen trouwens ook in een R57. De zitting van de achterbank, die zou ook moeten passen. Maar de rugleuningen van de cabrio R57 zijn anders dan de rugleuningen van de R56. Zie bijvoorbeeld ook op www.realoem.com voor de onderdeelnummers, die zijn anders.

Als je de stoelen gaat demonteren, zorg dan dat je eerst de accu loshaalt, voordat je de airbag-stekkers of gordelspannerstekkers lostrekt. Anders krijg je geheid een melding ervan, en die kun je zonder uitleesapparatuur niet wissen.
Rjmeijer
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 okt 2013, 22:18

Re: Passen de stoelen (en eventueel achterbank) van een r56 in r57?

10 apr 2023, 07:44

Dank voor uw reactie

Begrijp ik goed dat ik de achterbank niet kan plaatsen in de r57?

Heb gezien dat de manier waarop je de achterbank naar beneden klapt (bij r57 bovenop de bank en bij de r56 achterop de bank) anders is. Het maakt mij nier veel iit hoe je het naar beneden klapt maar weet u of het ook goed vast zit als ik de nieuwe achterbank plaats of kan het niet?

Dank weer :)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Passen de stoelen (en eventueel achterbank) van een r56 in r57?

10 apr 2023, 11:43

Dat durf ik je niet te zeggen. Geen idee of de vorm en of alle bevestigingspunten op eenzelfde plaats zitten. Dus hopelijk is er iemand die zo'n ombouw al eens heeft gedaan.
Rjmeijer
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 okt 2013, 22:18

Re: Passen de stoelen (en eventueel achterbank) van een r56 in r57?

11 apr 2023, 12:41

Ik hoop het ook. Iemand een idee?

Terug naar “Interieur en audio”