Achteraf inbouw van MFSW

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Berichten: 2787
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:50

23 nov 2010, 12:26

Is dit in de tussentijd al gelukt bij iemand?
Afbeelding
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: hoog en droog
Berichten: 1551
Lid geworden op: 18 jun 2010, 21:35

23 nov 2010, 12:58

Ben benieuwd of ik t ook op mn pioneer werkend kan krijgen :) op de OEM radio was t heerlijk iig ;)
lombardi
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Merkem (Wvl - B)
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:57

01 mei 2011, 23:22

is er iemand die weet ofdit nu werkt of niet, zou het ook wel durven installeren, vooral voor de CC.
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

10 mei 2011, 17:34

coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

28 aug 2011, 13:52

Wil het toch binnenkort gaan proberen... :)

Als ik de aansluiting heb achter de airbag dan hang ik de knoppen eraan en ga naar de dealer om te vragen of ze kunnen activeren..


keep you guys posted! :(
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 aug 2011, 14:17

Graag! 8)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

21 sep 2011, 17:18

Kan je niet een stuurtje met de knoppen 'tijdelijk lenen' (lees: even ruilen voor een week ofzo) met iemand hier?

Ik heb (nog) geen R56 met MFS, maar anders zou ik je best willen helpen op die manier hoor :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mini Wolf
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 't Gooi
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 okt 2011, 22:41

08 nov 2011, 11:52

Is dit inmiddels bij iemand gelukt?

Als ik de linkjes lees dan zou het moeten lukken. Bij sommigen is het plug and play (na het laden van de nieuwe software bij de dealer) en bij de ander moet er een nieuwe stuur schakelunit (richtingaanwijzer/wipers) geplaatst worden. Dat laatste is natuurlijk minder leuk want dat kost wat....mits je deze gebruikt kan vinden natuurlijk.

Ik ga Renova maar eens een mailtje sturen want cc zou ik toch wel heel graag willen!
Mini Wolf
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 't Gooi
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 okt 2011, 22:41

10 nov 2011, 17:59

Vandaag van twee dealers te horen gekregen dat het mogelijk is echter er zit een prijskaartje aan :( (maar dat wisten we al natuurlijk)

Bij dealer 1 rond de €700,00 en dealer 2 €1100,00. Hierbij moet ik wel vermelden dat dealer 2 misschien uit is gegaan van het vervangen van het complete stuur (weet ik (nog) niet) en dealer 1 slechts de kapjes op het stuur zal vervangen. In beide gevallen werd er wel vanuit gegaan dat de unit van de richtingaanwijzer/ruitenwissers vervangen moest worden. Als je de forums leest dan blijkt dit toch niet in alle gevallen nodig te zijn maar hier ga ik me nog wel in verdiepen.

Zodra we de auto hebben gaan we er eerst maar van genieten. In het nieuwe jaar ga ik me er weer mee bezig houden, te beginnen met het kopen van een gebruikt MFSW op MP :) Mocht iemand in de tussentijd ergens op een autosloperij een Mini zien met een MFSW en de unit die daar achter zit voor een leuk prijsje dan hoor ik dat heeeeeel graag 8)

Keep you posted!
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Eindhoven
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

10 dec 2011, 23:02

Pas een Clubman aangeschaft. Helaas zonder cruise control.
Afgelopen week een driespaaks stuur met airbag uit Engeland gehaald. Nu nog de knopjes en de stuurschakelaar. Navraag bij bmw en div Mini kenners blijkt de stuurschakelaar helaas nodig te zijn. Probeer het nog wel even met de originele en hou iedereen hier op de hoogte.
Mini Wolf
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 't Gooi
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 okt 2011, 22:41

11 dec 2011, 11:20

Thegreenery schreef:Pas een Clubman aangeschaft. Helaas zonder cruise control.
Afgelopen week een driespaaks stuur met airbag uit Engeland gehaald. Nu nog de knopjes en de stuurschakelaar. Navraag bij bmw en div Mini kenners blijkt de stuurschakelaar helaas nodig te zijn. Probeer het nog wel even met de originele en hou iedereen hier op de hoogte.
Ben erg benieuwd of het je lukt zonder de stuurschakelaar te vervangen. Meningen hierover zijn verdeeld.
Mocht het je lukken dan ga ik het ook proberen zonder een nieuwe stuurschakelaar. Moet ik alleen nog een dealer zien te vinden die wilt meewerken om de auto te programmeren zonder vervanging van de betreffende stuurschakelaar!
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Eindhoven
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

28 dec 2011, 19:21

Even erbij vermelden dat wanneer je een auto hebt zonder automatische ruitenwisser deze niet zal werken. Dit geld ook voor auto met of zonder xenon.

Groeten Erik
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Eindhoven
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

21 mar 2012, 13:51

Update wat betreft MFSW.
Heb vandaag alleen het MFSW gemonteerd en de auto geprogrammeerd.
Helaas werkt het niet dus heb meteen een stuurschakelaar besteld.
Het onderdeel nummer van mijn originele stuurschakelaar waarbij het MFSW niet werkt is: 6131 3 451 886

Update 13 April 2012
Toch maar voor een nieuwe stuurschakelaar gegaan. De Radio werkte meteen maar de cruisecontrol niet.
Bij een BMW garage de stuurschakelaar opnieuw laten programmeren waarna ook de cruisecontrol werkt!
Jippie!!! :D
Ricky
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mar 2010, 17:09

03 jun 2012, 14:11

Thegreenery schreef:Update wat betreft MFSW.
Heb vandaag alleen het MFSW gemonteerd en de auto geprogrammeerd.
Helaas werkt het niet dus heb meteen een stuurschakelaar besteld.
Het onderdeel nummer van mijn originele stuurschakelaar waarbij het MFSW niet werkt is: 6131 3 451 886

Update 13 April 2012
Toch maar voor een nieuwe stuurschakelaar gegaan. De Radio werkte meteen maar de cruisecontrol niet.
Bij een BMW garage de stuurschakelaar opnieuw laten programmeren waarna ook de cruisecontrol werkt!
Jippie!!! :D

Zou je aankunnen geven stap voor stap welke onderdelen je precies vervangen hebt en wat je nou precies gedaan hebt?
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Eindhoven
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

07 jun 2012, 10:47

Ricky schreef:
Thegreenery schreef:Update wat betreft MFSW.
Heb vandaag alleen het MFSW gemonteerd en de auto geprogrammeerd.
Helaas werkt het niet dus heb meteen een stuurschakelaar besteld.
Het onderdeel nummer van mijn originele stuurschakelaar waarbij het MFSW niet werkt is: 6131 3 451 886

Update 13 April 2012
Toch maar voor een nieuwe stuurschakelaar gegaan. De Radio werkte meteen maar de cruisecontrol niet.
Bij een BMW garage de stuurschakelaar opnieuw laten programmeren waarna ook de cruisecontrol werkt!
Jippie!!! :D

Zou je aankunnen geven stap voor stap welke onderdelen je precies vervangen hebt en wat je nou precies gedaan hebt?
-Wanneer je een 2-spaaks stuurwiel hebt moet je deze vervangen voor een 3-spaaks stuurwiel incl. airbag!! (de airbag van een 2-spaaks stuurwiel past niet op een 3-spaaks stuurwiel).
-3-spaaks stuurwiel voorzien van de knopjes.
-Stuurschakelaar vervangen (let op dat je de goede besteld )
-Als laatste de stuurschakelaar laten programmeren en de computer programmeren dat je een MFSW hebt.

Alles bij elkaar zit je al gauw aan de 1000,- euro.

Ik heb het eerst met een tweedehands stuurschakelaar geprobeerd maar na de 4de schakelaar geprobeerd te hebben maar een nieuwe besteld.
Het probleem van de stuurschakelaar is dat deze precies dezelfde opties moet hebben als je eigen auto (zoals xenon ja of nee, regensensor ja of nee, DSP ja of nee en niet te vergeten MFSW).

Succes!

Terug naar “Interieur en audio”