kofferdeksel gaat niet open

Jannenman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 aug 2017, 11:56

kofferdeksel gaat niet open

09 nov 2017, 18:51

Sinds een paar dagen weigert mijn kofferdeksel om open te gaan. Als ik op de afstandbediening de deuren open, dan hoor ik wel een ''klik'' bij de kofferdeksel maar gaat lekker niet open. Als ik de greep indruk hoor ik dat het elektrisch mechanisme wel wat doet. Heeft iemand een idee wat te doen?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: kofferdeksel gaat niet open

09 nov 2017, 20:21

Gaan beide deuren van het slot af? Of heb je toevallig 'selectief ontgrendelen' geactiveerd? Bij selectief ontgrendelen moet je de openen-knop op de afstandsbediening 2x drukken om én de andere deur, én de kofferklep, én brandstofklep te kunnen openen.
Selectief ontgrendelen regel je in per autosleutel. Dus ene sleutel kan de functie wel actief hebben, en de andere sleutel niet..

Mocht het kofferdekselslot kapot zijn, dan kun je kijken of er onder de zitting van je achterbank een noodhendel zit. Dat is een kabeltje wat rechtstreeks naar het slot loopt. Maar...helaas zit dit kabeltje niet op alle MINI's.
Poppel180
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jul 2017, 22:24

Re: kofferdeksel gaat niet open

10 nov 2017, 22:14

Of misschien de microswitch van de kofferbak ontgrendeling? Met de rechterknop van de ab krijg ik onze koffer nog wel open, met de grendel in de greep niet.
Jannenman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 aug 2017, 11:56

Re: kofferdeksel gaat niet open

11 nov 2017, 12:16

Helaas geen kabel onder de achterzitting. Ook met de afstandsbediening is de kofferdeksel niet te openen. Is er nog een andere mogelijkheid? In de handleiding is hier niets over te vinden. Ook googelend word ik niks wijzer.
Jannenman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 aug 2017, 11:56

Re: kofferdeksel gaat niet open

28 nov 2017, 16:45

Vandaag bij de garage geweest. Elektrische delen werkten goed maar slot bleef hangen. Moest nieuw slot op. Opgelost dus.

Terug naar “Exterieur”