Blanke lak op de motorkap slecht

PaulJager
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Groningen
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2018, 09:37

Blanke lak op de motorkap slecht

17 jan 2018, 21:42

Beste mensen,

Wij zijn vrij ver met de eventuele koop van een mini cooper uit 2007 in chili red. Nette auto met mooie kilometerstand, maar helaas wat hele vervelende plekjes op de motorkap waar de blanke lak los is gekomen van de rode lak of zelfs al helemaal weg is.
Is dit een bekend probleem? Ik kon op dit forum niets specifieks erover vinden maar op internet kom je het wel meer tegen. Mijn vrouw is als de dood dat dit een voorbode is voor de mogelijke problemen op andere delen van de auto met de lak. Een motorkap spuiten is nog niet zo'n probleem maar als de rest van de auto er ook last van gaat krijgen hebben we toch wel een probleem.
Kan iemand hier iets over zeggen of heeft iemand hier ervaring mee? En dan het liefst specifiek mbt mini uiteraard.

Mvg, Paul Jager.
Mini 1000 '84 voor de hobby en toerritjes
Ford Mondeo station '05 als daily driver
New Mini voor erbij (moet nog aangeschaft worden)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Blanke lak op de motorkap slecht

17 jan 2018, 22:37

De originele lak van mini is niet slecht en zeker niet dat de blanke lak los laat en ook een gedeelte kleurlak.
Steenslag heb je natuurlijk altijd bij een auto maar dat zijn gewoon kleine pitjes op de motorkap en bumper.
De motorkap van de auto die je nu bekeken hebt zal een keer opnieuw zijn gespoten door een spuiter (prutser) en daarom niet goed hechten.

Je kunt de lak van de auto laten meten bij een schadebedrijf of goede detailer, dan kunnen ze zien of de rest van de auto nog wel de originele lak heeft.
Als er meer delen later opnieuw gespoten zijn dan zou je daar natuurlijk ook problemen mee kunnen krijgen.
Onderdelen opnieuw gespoten is helemaal niks mis mee maar dan moet het wel op de juiste manier gedaan worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”