Koplampjes in de gril

Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Koplampjes in de gril

08 mar 2018, 22:38

Onze mini beschikt over de mooie koplampjes in de gril.
De vraag is, kunnen/mogen deze ook als drl aangesloten worden, zo ja. Weet iemand hoe?
Daarnaast, welke lampjes gaan er in en kan ik deze vervangen voor led?

Hoor het graag.

Gr bas
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Koplampjes in de gril

21 mar 2018, 08:51

Dag Bas,
Dat mag niet.
Mits het 5 wat lampjes zijn die zwakjes branden.
Net als de LED stripjes die je bijvoorbeeld wel eens ziet bij de AC-tion..

Ze moeten appart geschakeld zitten of op groot licht.
Mocht je bijvoorbeeld Hella Luminators met Celis hebben (dus met een LED ring) die als DRL fungeerd mag het wel.

RDW heeft er ook een APK pagina voor dacht ik.
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Koplampjes in de gril

21 mar 2018, 11:00

robertok schreef:Dag Bas,
Dat mag niet.
Mits het 5 wat lampjes zijn die zwakjes branden.
Net als de LED stripjes die je bijvoorbeeld wel eens ziet bij de AC-tion..

Ze moeten appart geschakeld zitten of op groot licht.
Mocht je bijvoorbeeld Hella Luminators met Celis hebben (dus met een LED ring) die als DRL fungeerd mag het wel.

RDW heeft er ook een APK pagina voor dacht ik.
Duidelijk antwoord, dus de lampen moeten hun functie behouden als groot licht. Maar als ik er ledringen in heb zitten (Compleet andere lampen) dan mag het weer wel.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Koplampjes in de gril

28 sep 2018, 17:06

Vandaag heb ik de nieuwe lampen voor in de gril binnen gekregen.
Ben daar ook gelijk mee aan de slag gegaan. Helaas zat er geen echte beschrijving bij. Maar ik vond een goede uitleg hier:
http://store.ijdmtoy.com/MINI-Cooper-LE ... -a/687.htm

Het zijn deze lampen:


Echter als ik ze aansluit zoals hun het zeggen dan gaat dat niet helemaal werken. Als eerste, de directe 12v aansluiting zorgt voor een constante 12v voeding richting te lampen. Daardoor blijven de LED ringen aanstaan, ook al staat het contact uit en auto op slot.
Zodra de motor aan staat is er nog geen verschil. Maar zodra je de koplampen aan zet gaan de LED ringen uit en gaan de Highpower LEDs branden (groot licht zeg maar) althans dat denk ik. Ik heb ze nog niet getest in het donker. Maar volgens mij dienen die als extra groot licht net zoals de OEM rally lichting dienen.

Dus het zit niet helemaal lekker. Heeft toevallig iemand al ervaring hier mee?
Of mogelijk koplampen met Angel Eyes en die dus het één en ander ook al hebben aangesloten dan graag wat info :)
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Koplampjes in de gril

04 okt 2018, 13:49

Helemaal niemand?
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Koplampjes in de gril

04 okt 2018, 21:03

Zoals ik het lees moet je de rode draad aansluiten op een geschakelde 12v plus-draad. Als je dan het contact aanzet, dan pas gaan de halo-ringen aan. Als je dan de lampen aandoet (en dus gaat je stadslicht branden), dan schakelen de halo-ringen uit en gaat de LED-lamp branden.

Eigenlijk precies zoals je beschrijft, alleen vermoed ik dat je de rode draad op een constante plus-draad hebt gezet, ipv een door contact geschakelde plus-draad.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Koplampjes in de gril

04 okt 2018, 23:17

Ik sluit me aan bij Robert. Je hebt waarschijnlijk de plus rechtstreeks van de accu gehaald maar dat moet een geschakelde plus zijn van je contactslot
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Koplampjes in de gril

06 okt 2018, 01:51

Ha Robert en schroefie,
Bedankt voor jullie reactie. Het aansluiten op de constante plus was zoals ik de beschrijving stond, dit incl de connector die op de OEM connector gaat van het stadslicht.

Echter omdat ik geen geschakelde plus kon vinden maakt dit ook niet uit voor het testen. Ik zal inderdaad een geschakelde plus moeten hebben. Echter, nu aangesloten zoals de beschrijving gaan de halo ringen uit bij inschakelen stadslicht. De high power LED’s gaan dan aan. Ik neem echter aan dat dit niet mag gezien ze behoorlijk fel zijn dit in combinatie met mijn koplampen.
De huidige OEM lampen in de gril diende als groot licht.
Dat wens ik ook met deze. Misschien jullie een idee?
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Koplampjes in de gril

06 okt 2018, 16:13

Hmm, ik vermoed dat de draad op het stadslicht een signaal aftapt om de HALO/LED om te schakelen. Dus zou ik verwachten dat je dan in plaats van de stekkers op het ene stadslicht, moet ombouwen naar een stekker voor grootlicht. Dan dient het grootlicht als signaal om de HALO/LED om te schakelen.
Houdt daar wel rekening mee dat op die grootlicht-draad veel meer stroom gaat lopen dan een stadslichtje. Dus dat signaaldraadje van die LED-lampen zou zo maar eens veel te dun kunnen zijn. Dan brandt de isolatie er zo af, en heb je een fikse kortsluiting.
En als je XENON-lampen heb, zal het vast en zeker weer anders moeten....

Terug naar “Exterieur”