Black Line kit op R56 2009

CooperS
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2018, 18:42

Re: Black Line kit op R56 2009

21 okt 2018, 12:12

Hoi,

Je had misschien beste een niet facelift bumper kunnen pakken. Nu moet je de bedrading van de achteruitrij lampen omleggen naar de bumper. In mijn geval was het gewoon kwestie van draden omwisselen bij de FRM(licht module)

Als je niet al te bekend bent met NCS expert is het wellicht beter om dit uit te besteden. Met nettodaten kan je namelijk het 1 en ander om zeep helpen.

PWM is pulse width modulation. Met andere woorden een bloksignaal. Hierdoor kan je een lager voltage creeeren. Met halogeen lampen kunnen wij als mens dit niet zien met het blote oog. Het valt wel op wanneer je goedkopere leds monteerd dan kan je ze zien knipperen.

Als je in de schema’s kijkt zie je dat je LCI led achterlicht maar 1 voeding gebruikt. Dus wellicht maak je nog een foutje in de bedrading? Ik wil als ik tijd heb wel een diy schrijven betreft de achterlichten. Ik laat dan het codeer verhaal achterwege, omdat ik niet verantwoordelijk wil zijn dat iemand de codering om zeep helpt. En we nieuwe topics krijgen hoe dit te herstellen.
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Black Line kit op R56 2009

21 okt 2018, 14:55

Ik ben inderdaad niet bekend met NCS expert. Dus daar zal ik inderdaad niet aa. Beginnen.
In mijn huidige bumper zat alleen een mist licht.
Nu heb ik mist en achteruitrijdlicht in de bumper. Het door trekken van de bedrading is geen probleem.
Van beide achterlichten liggen de kabeltjes van de achteruitrijd lampjes los. Die monteer ik aan de kabels die vanuit de bumper komen.
De mist lichten zijn ook zo gedaan.

Dan blijft er nog 1 punt over en dat is 1 rem/stadlicht die het nu niet doet in de achterlamp.
Dat lijkt mijn makkelijk op te lossen door dus 1 van de stadslicht kabels een extra kabel op de krimpen. Dan aan te sluiten. Dan lijkt het me toch op gelost.

Zo niet dan rijd ik maar zonder een extra lampje.. echt boeiend is dat niet.
Maar het fout lampje in het dashboard brand nu voor het mistachterlicht dat niet is aangesloten, dat klopt.
Het andere foutlampje geeft aan dat er wat met de verlichting achterop is. Dat klopt ook want het system had eerst 2 halogeen lampjes. En nu maar 1 plus 1 LED.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Black Line kit op R56 2009

02 jun 2019, 14:26

Fout is weg en bedrading is gefix!
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage

Terug naar “Exterieur”