Black Line kit op R56 2009

Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Black Line kit op R56 2009

11 sep 2018, 10:04

Beste Leden,

Ik heb even een vraagje, wij beschikken over een Mini One R56 2009. Nu kan ik ergens black line kit goedkoop regelen.
De vraag is echter, past dit op onze mini?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Stel, het past fysiek wel, zit er dan veel werk qua bekabeling,. Ik heb mij namelijk laten vertellen dat het vanaf 2010 pas past en dan denk ik wat is zo een groot verschil tussen 2009 en 2010?

Hoor het graag.

gr.
Bas
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Black Line kit op R56 2009

11 sep 2018, 10:15

Het past wel maar je zult de bedrading wel moeten aanpassen omdat bij de pre facelift mini de achteruit rijlichten in de achterlichten zit en in de facelift types in de bumper


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Black Line kit op R56 2009

11 sep 2018, 10:21

@Speedy,
Dat lijkt me nou niet z'n heel groot probleem. Bedoel een beetje bedrading trekken en hier en daar wat soldeer werk moet dat dan toch geen probleem zijn.?
Het gaat mij dan voornamelijk om de pas vorm .
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Black Line kit op R56 2009

11 sep 2018, 10:22

Nee is ook geen probleem, pasvorm is exact hetzelfde


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Black Line kit op R56 2009

11 sep 2018, 10:23

Je moet dan eigenlijk wel een achteruit rijlicht plaatsen in de bumper
Afbeelding
Volgens mij zijn die 35 euro ofzo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Black Line kit op R56 2009

11 sep 2018, 10:33

@speedy
Ik zie dat ik een unit krijg onder in de bumper en daar zit een achteruitrij lamp in. Dan hoef ik er toch niet 1 extra bij te kopen of wel
Ik heb zelf een Mini One R56 met een mistlicht in de bumper. Volgens de foto zit er in dat mist licht van de Black Line Kit een achteruitrij lampje.

Afbeelding
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Black Line kit op R56 2009

11 sep 2018, 11:19

Die units voor in bumper zijn voor een cooper s Afbeelding voor een one heb je deze nodig
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Black Line kit op R56 2009

11 sep 2018, 11:23

Afbeelding

Bestaat niet in blackline uitvoering


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Black Line kit op R56 2009

11 sep 2018, 12:17

@Speedy,
Oke dat is da wel balen. Dus dan passen alleen de achterlichting. en knipper lichten.
Moet dan inderdaad opzoek naar iets anders voor de achteruitrij lamp.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Black Line kit op R56 2009

11 sep 2018, 12:18

Ja klopt helemaal !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Black Line kit op R56 2009

11 sep 2018, 17:41

@Black-Mini, vergeet dan vooral je mistlamp aan de achterzijde niet. Misschien een idee om een 2de hands achter bumper van een Cooper S te scoren, icm een Cooper S achterdemper? Dan is je probleem vwb achteruitrijlamp en mistlamp meteen opgelost.
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Black Line kit op R56 2009

20 sep 2018, 20:44

@speedy & Schroefie
Vandaag de lampen binnen gekregen en wow wat gaaf!! :D
Ook zit er een mis licht bij incl. achteruitrijd lampen. Echter deze is te breed, als ik kijk naar de R56 LCI model dan zou die daar wel op passen. Wat is precies het verschil?

@speedy Die foto van de ahterkant waarvan jij zegt dat ik die nodig heb die is dus niet voor een standaard one maar de LCI verzie. Er sit blijkbaar dus verschil in maar geen idee hoe en waarom.

Ik heb even na vraag gedaan m.b.t. de S achterbumper. Deze incl uitlaat kost me €375 euro. Iets wat voor mij momenteel best prijzig is. Als ik af kan met een ander mist licht incl achteruit rij licht doe ik dat eerst. Iemand enig idee? Waar die dingen te halen zijn?
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Black Line kit op R56 2009

20 sep 2018, 21:13

Bas,

het verschil in de Facelift / LCI lampen weet je al dat de achteruitrijlichten nu verwerkt zijn in de lamp onder centraal in de bumper. Bij het Pre-facelift model van de R56 zitten die achteruitrijlampen verwerkt in de achterlichten. Doordat ze bij de LCI verwerkt zijn in het mistachterlicht links en rechts van het mistachterlicht is de totale combinatie breeder dan het achterlicht van een Pre-facelift. Zie foto van mijn R56 pre-facelift het verschil tov LCI afbeelding. Die van de Pre-facelift is dus veel kleiner dan die van een LCI.

Wat je dus ook kan doen is bv bij schade auto's / onderdelen bedrijf www.MINIparts24.nl, Ronald Weel, navragen of hij nog een LCI ONE/Cooper bumper heeft liggen compleet met dat mistachterlicht/achteruitrijlamp centraal in het midden.

Wil je gebruik maken van die Cooper S verlichting die in je lichtpakket zit dan misschien meteen gaan voor een 2de hands Cooper S LCI achterbumper.

Andere optie is mistachterlicht/achteruitrijlamp van een LCI aanschaffen, dealer of 2de hands, en deze passend maken op je huidige bumper. Ik persoonlijk vind als je dan toch Black-line lampen neemt om het dan 1 geheel te maken en dan die set die eigenlijk bedoelt is voor een Cooper S :CI bumper om die dan te plaatsen maar dat is up to you en afhankelijk van je portemonnee :wink:

Afbeelding

Succes, hopelijk is het zo duidelijk voor je.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Black Line kit op R56 2009

20 sep 2018, 21:18

@Schroefie
Ik heb precies de zelfde achterbumper als die foto dus een pre-facelift. De lamp die ik er bij heb voor in de bumper is die voor een LCI.
Maar om nou een LCI bumper te kopen kan ik beter gaan voor een Cooper S bumper incl uitlaat haha.
Maar goed. Dat is dus nu even nog niet een optie gezien het buget.

Er zijn, wat ik begrijp geen andere mist achterlichten voor de pre-facelift met een achteruitrijd lamp er in. Is misschien logisch omdat ze dat anders wel gedaan hadden bij de bouw van de auto maar dacht toch ff vragen.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Black Line kit op R56 2009

20 sep 2018, 21:36

Klopt Bas,

Die 2 extra lampen in je lichtpakket zijn dus bedoeld voor een LCI Cooper S bumper. Dan zou ik inderdaad even doorsparen en het dan meteen in 1 keer goed doen. Je zou de nieuwe achterlichten al kunnen plaatsen maar dan heb je geen achteruitrijlampen op dat moment en ik weet niet of dat bij een APK, afkeuring betekent?

Terug naar “Exterieur”