Cooper S spoiler....doortekening klemmen..

avanasperen
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jul 2018, 17:21

Cooper S spoiler....doortekening klemmen..

18 sep 2018, 18:40

Ik heb afgelopen week mini cooper s op de mini gezet.

Maakt hem wat sportiever; erg blij mee!

Echter zie je aan bovenzijde exact waar de klemmen zitten; wat deukjes/vouwen.

Nou wist ik al dat je met aandraaien van schroeven voorzichtig moest zijn en heb dit dus met de hand en met beleid en niet te strak gedaan.

Maar toch zie je exact wat de montage punten “trekken” aan de spoiler.

Iemand de gouden tip dit op te lossen?

Dacht zelf al iets van extra rubbertjes tussen bout en klep, zodat bout dus minder “trekt”.

Maar wellicht heeft iemand hier al meer ervaring mee..

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Cooper S spoiler....doortekening klemmen..

18 sep 2018, 21:59

AvanAsperen,

ik heb destijds bij mijn R56 Cooper de Cooper spoiler vervangen voor een Cooper S spoiler. Het is me nooit opgevallen, zou ik morgen bij het licht eens naar moeten kijken maar verwacht het niet, had ik dan met het wassen wel een keer moeten zien. Ik heb wel een Cooper Service manual en die geeft aan de moeren met de volgende toque waardes vast gezet dient te worden: 4 Nm (35 in-lb). Misschien ken je je eigen krachten niet en heb je hem veel te vast gedraaid. Hiernaast gebruiken ze volgens de manual een stuk zelfklevende strip: Glue new adhesie strip to adhesie area and press down using handroller, next tighten nuts securen spoiler to hatch and replace sealen plugs (die rubberen afdekpluggen, item 19 in de tekening heb ik niet vervangen, kun je met beleid er heel makkelijk onbeschadigd uit halen)

In de EKRIS link/tekening is item 16 de moeren die je zou moeten gebruiken: https://minishop.ekris.nl/58566-mini-co ... id=41_1777

Succes en ik zal morgen even kijken of ik ook deukjes zie bij de punten van het aandraaien van de moeren.

Mvg Milco
avanasperen
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jul 2018, 17:21

Re: Cooper S spoiler....doortekening klemmen..

19 sep 2018, 06:49

Thanks, die bouten met rubbers ..... dat zou het wel eens kunnen zijn....die waren redelijk versleten.... zal paar nieuwe gaan halen bij ekris en deze met 4Nm aandraaien.

Heb autoschade bedrijf gisteren ook nog gesproken die de spoiler gespoten heeft. Volgens hem is het een “bekend” probleem bij spoilers die met schroeven worden vastgezet:kans op doortekening van bevestigingspunten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Cooper S spoiler....doortekening klemmen..

19 sep 2018, 07:10

4Nm is ook echt wel weinig hoor... Als je de bout/moer handvast draait, en h'm dan nog een halve slag nadraait met een steeksleutel, dan zit je er waarschijnlijk al over die 4 Nm heen.
avanasperen
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jul 2018, 17:21

Re: Cooper S spoiler....doortekening klemmen..

19 sep 2018, 21:01

Nou vanmiddag beetje aan het klooien geweest. De spoiler heel licht opgewarmd met fohn en met beleid beetje drukken/duwen en strekken van spoiler alle “deukjes” eruit gekregen.

Daarna extra rubber ringetje geplaatst en met de hand vast gedraaid onder het motte vast=vast.

Hij zit er wonder boven wonder weer strak op. Had mezelf al voorbereid om weer naar autoschade bedrijf te rijden om hem strak te laten maken. Oftewel erg tevreden met eindresultaat.

Dank voor jullie hulp!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Cooper S spoiler....doortekening klemmen..

20 sep 2018, 00:12

mooi dat het gelukt is :icon_top:

Terug naar “Exterieur”