derde remlicht defect

Bert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 nov 2018, 12:18

derde remlicht defect

23 nov 2018, 13:05

Hallo Allemaal,
(ik weet niet of deze topic hier thuis hoort maar ik zie geen betere)
Het derde remlicht doet het niet meer van onze MINI cooper cabrio R57. In het boekje wat erbij zit wordt omschreven hoe een derde remlicht in de bumper of in de achterklep,net boven de nummerplaat, vervangen moet worden. Maar bij onze cabrio zit het derde remlicht boven de achterklep.
Weet iemand:
waar eventueel een stekkertje zit wat los geraakt kan zijn?
Is dit derde remlicht apart afgezekerd? De andere twee remlichten doen het nog wel gelukkig.
Hoe krijg ik deze unit open om de lampjes te vervangen? (volgens mij zijn het geen gloeilampjes maar is het LED-verlichting, de kans dat deze stuk zijn is klein. Lijkt mij)
Groetjes Bert
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: derde remlicht defect

23 nov 2018, 18:28

viewtopic.php?t=36662

Dit gaat over een Coupé, misschien bij cabrio zelfde verhaal. Ik heb er nog geen ervaring mee.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: derde remlicht defect

23 nov 2018, 18:37



Geen cabrio maar principe is hetzelfde vermoed ik.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: derde remlicht defect

24 nov 2018, 14:10

Hoi Bert,

zoals al aangegeven hier is het 3de remlicht uitgevoerd met leds. Volgens de service manual is het de kofferbak open doen en onder het 3de remlicht zitten 3 schroeven, los draaien en dan kun je het 3de remlicht uitnemen. Als het goed is zie je ook daar in de buurt de plug zitten maar misschien even sowieso het remlicht verwijderen om te kijken of de aansluitkabel geen draadbreuk heeft. Plug/stekker controleren op vuiligheid, eventueel indien nodig reinigen en nog eens proberen of ie het doet. Schijnt wel een zwakpunt te zijn die led remlichten, ook bij de coupe en roadster. Bij de dealer kost het 3de remlicht 150€, met EKRIS misschien nog 10% korting zo'n 135€.

Succes<

Milco
Bert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 nov 2018, 12:18

Re: derde remlicht defect

24 nov 2018, 16:59

Hallo Schroefje,
Dank voor je bericht. Ik ga as maandag met daglicht gelijk kijken naar de schroeven.
Wordt vervolgt.

Terug naar “Exterieur”