verstralers aliexpress

JJB
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2018, 18:34

verstralers aliexpress

29 nov 2018, 00:01

Hey guyzz!

ik heb sinds 1 week mijn mini clubman (2007). Grijs met een zwart dak!
Nu zou ik graag 4 verstralers op de voorzijde willen monteren, en aangezien de officiele stealer zo prijzig is heb ik aliexpress eens geraadpleegd:
https://m.nl.aliexpress.com/item/326488 ... tSubject=-

wat vinden jullie? voorzien jullie problemen met de APK?

ben benieuwd!

groetjes, Joost
JJB
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2018, 18:34

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 00:02

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 07:41

Verstralers zijn geen punt op de APK-lijst, dus waarom die je problemen met de APK?

Houd er rekening mee dat je een andere grille nodig hebt?! Of je moet de uitsparingen zelf willen maken :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 10:56

Welkom en leuke aanpassing die je wil doen.
Ik heb geen verstand van de apk, maar het is natuurlijk wel afhankelijk hoe je eea aansluit.

Drl wel/ niet aan. Is het aan/ uit te schakelen, etc.
Wellicht dat iemand mrt apk kennis dit beter kan beantwoorden.

Alie heeft (vaak) prima spul. Dus waarom niet. Wellicht is er voor montage van 4 lampen wel een aparte beugel nodig.
Afbeelding
JJB
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2018, 18:34

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 11:48

Hoi Daniel_S en BMX,

Bedankt voor jullie reactie, zelf verwacht ik ook niet echt problemen met de APK.... maar just checking :)

Ik had verwacht dat de verstralers eigenlijk op iedere grill pasten :S wat moet er veranderen?
Eventueel een beugel zou ik ook wel mooi vinden, maar is die beugel dan ook type afhankelijk?

alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 12:36

Ik weet niet of er een standaard beugel voor is. Per verstraler wordt er een beugeltje meegeleverd (lijkt het). Die maak je vast aan de motorkap. In de grill moet er (mogelijk) per beugel een gat worden gemaakt (aerogrill).
Ik weet niet of de beugels voor de middelste verstralers op die plek bevestigd kunnen worden.

Voor de oude (Classic) was er een aparte beugel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 12:38

Als je APK wordt afgekeurd door 2 "domme" lampjes, dan is er echt iets niet goed hier in NL.

Bedoel, als je ff in Rdam rijdt, zie je zo auto's die bijna uit elkaar vallen, en die blijkbaar nogsteeds door de APK komen.

Enige waar je rekening moet houden, is dat het aangesloten zit aan je groot licht, en niet aan je normaal licht. Want dan zouden ze wel kunnen zeiken bij de APK.

Aan de dagrijverlichting rondjes is volgens mij niks mis mee. Volgens mij is de simpele bedoelimg van dagrijverlichting, dat je gewoon zichtbaar bent voor het verkeer, zonder dat je mensen kan verblinde .

Dus gewoon lekker kopen die coole lampen, monteren en lekker er van genieten!

En stel, je komt er niet door heen voor wat voor reden dan ook.
Demonteer je ze ff, keurt je auto nogmaals, en monteer ze later er weer op.
Apk is maar een moment opnamen


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 20:37

Wat hierboven al wordt aan gegeven moeten je verstralers schakelen met je Groot Licht.
Voor wat betreft die dagrijverlichting die in de verstralers zit zijn wel voorwaarden aan:

Dagrijlichten mogen alleen overdag, in de omstandigheid dat het voeren van ander licht niet verplicht is.
Dagrijlichten mogen niet i.c.m. met enig ander licht aan de voorkant branden.
Bij inschakeling van een ander licht moeten de dagrijlichten automatisch uitschakelen.

Je moet dus 2 dingen regelen:
  • 1. bij inschakelen grootlicht dat de verstralers inschakelen
  • 2. na inschakelen van stadslicht/dimlicht dat de dagrijverlichting in je verstralers uitschakelt
.

Naast de APK controle zijn er natuurlijk op de snelwegen ook vaak grote controles van politie samen met de belastingdienst, douane en RDW dus mocht het dan niet goed geschakeld zijn kun je als nog een boete krijgen en de opdrachten om ze te verwijderen cq op de juiste manier te laten werken.

Succes

Milco
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 21:04


Schroefie schreef: Naast de APK controle zijn er natuurlijk op de snelwegen ook vaak grote controles van politie samen met de belastingdienst, douane en RDW

Ik rij door echt heel het land, en heb de meeste rare stads namen voorbij zien komen. Maar nog nooit een politie controle op de snelweg mee gemaakt.

Echter wel 1x een controle in Rdam mee gemaakt.

Maar 'beter safe than sorry'

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 21:23

Dat is nu vaak het probleem, je komt ze nooit tegen, doe je eens een keer wat niet mag zul je zien dat je in 1 keer een fuik inrijdt, haha. Als Joost ze wil aansluiten samen met zijn gedimd licht, wie ben ik om het hem te ontzeggen, ik geef alleen aan zoals het volgens de verkeersregels/wet zou moeten.

Een tijd terug waren die kenteken stickers met een zwart NL deel ipv blauw populair. Sommige reden er al meer dan een jaar mee totdat de politie ze een keer aanhield en bingo, vaak zijn het ook nog eens dure boetes, sommige kwamen weg met een waarschuwing maar zonde van je geld maar een ieder moet lekker zelf bepalen wat hij wil :wink:
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 21:32


Schroefie schreef:
Een tijd terug waren die kenteken stickers met een zwart NL deel ipv blauw populair. Sommige reden er al meer dan een jaar mee totdat de politie ze een keer aanhield en bingo, vaak zijn het ook nog eens dure boetes, sommige kwamen weg met een waarschuwing maar zonde van je geld maar een ieder moet lekker zelf bepalen wat hij wil :wink:
Ik wou dat ook bijna doen. Maar voordat ik de Zwarte NL stickers had besteld, ff nazoek werk gedaan. En je kan idd dikke bekeuringen krijgen. En dat geld voor bekeuringen kan je beter gebruiken in welke manier dan ook.

Sommige mensen hebben ook altijd geluk bij zulke controles...

De ene x dat ik een controle dus mee maakte, had ik wel geluk. Had mijn rijbewijs niet bij me. Gelukig alleen een waarschuwing gekregen Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

JJB
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2018, 18:34

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 21:59

Hoi!

Ik leg ook behoorlijk wat KM af, en ooit 1x een dergelijke controle gehad (bij Oldenzaal).

Als ik zo naar de advertentie kijk, dan zitten er beugeltjes bij waarmee je de lampen aan de grill klemt? zoals op deze foto:
Afbeelding
Denk ik (hoop ik)..... wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: verstralers aliexpress

29 nov 2018, 22:11

Aan de advertentie te zien wel. De lampen klemmen niet aandeel grill, maar worden bevestigd aan motorkap (bij de R53 iig )

De beugel steekt door de grill heen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: verstralers aliexpress

30 nov 2018, 11:06

Ik heb dit aangesloten...
Afbeelding
En ik heb gewoon een apparte knop waar hij op zit. Dus lekker zelf bepalen wanneer hij aan gaat. En niet op het grote licht mee gaat.
^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: verstralers aliexpress

30 nov 2018, 11:12

robertok schreef:Ik heb dit aangesloten...
Afbeelding
En ik heb gewoon een apparte knop waar hij op zit. Dus lekker zelf bepalen wanneer hij aan gaat. En niet op het grote licht mee gaat.
^Robbert
Dikkk zo lightbar!
Wil ooo zn bar op mn werk auto zetten.

(Ik maak ooit nog een feed over mijn werk auto)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Terug naar “Exterieur”