Chromen lijsten onder de ramen aanpassen

Gebruikersavatar
Birraio
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Groningen
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jun 2012, 18:44

Chromen lijsten onder de ramen aanpassen

20 dec 2018, 22:19

Wij hebben een R56 Cooper S in midnightblack met een fabrieks aerodynamic pakket S7ARA (niet een JCW aero pakket) met dus de wielkastranden in wagenkleur, zijverlichting in oranje, en geen kunstoflijsten onderaan of in de bumpers. Zwarte velgen af fabriek.
Grille lijsten (onderste lijst niet in JCW te krijgen, bovenste wel) , koplamplijsten (JCW) , koplamp ruitensproeier maantje (chroom extra besteld) (koplampbinnenwerk is af fabriek zwart) achterlichtlijsten (JCW besteld) tankdop (chroom extra besteld) allemaal in kleur van de auto laten spuiten (JCW is dan toch veel grijzer. Andere velgen OEM Cooper works eronder laten zetten.
Wat nog mist zijn de aanduiding (daar moet nog iets van zwart voor komen, deurklinken (ga toch voor covers) en de lijsten onder de ramen. De spuiter geeft aan dat ze niet te spuiten zijn op de auto en eraf halen en dan weer monteren is geen optie.

Lang verhaal kort. Wie heeft zijn raamlijsten geplastidipt (niet een echte optie) of laten wrappen / dit zelf gedaan? Uiteindelijk moet de hele mini zwart :)
Only Black... R56 Cooper S N18 Midnightblack
R56 Cooper S N14 Astroblack
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Chromen lijsten onder de ramen aanpassen

20 dec 2018, 22:40

Plastidippen is een hoop werk... De meesten mensen wrappen die chromen lijsten.
Je zou eens contact kunnen opnemen met Rajko Pagen van 13th Concepts in Kerkrade (http://www.13thconcepts.nl/), hij heeft/zij hebben best wat ervaring met wrappen.
Of natuurlijk met je plaatselijke autowrapper/bestikkeraar, en vragen of ie daar een mooie oplossing voor heeft.
En anders, als jezelf wilt gaan plakken, eens zoeken naar Blackout Beltline. Let op, er zijn verschillende maten; er zit verschil tussen bijvoorbeeld R50 en R56...
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Chromen lijsten onder de ramen aanpassen

20 dec 2018, 23:14

Het makkelijkst en het goedkoopst is zwarte beltline tape. Ook te krijgen via Rajko (13th Concepts)
Afbeelding
Op mijn Roadster JCW ook gewoon tape
Gebruikersavatar
Birraio
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Groningen
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jun 2012, 18:44

Re: Chromen lijsten onder de ramen aanpassen

27 dec 2018, 15:10

Bedankt voor de berichten.
Heb ondertussen mail gestuurd naar 13th concepts voor een prijsopgave. Even langsgaan (360 km) vindt ik iets teveel van het goede en begrijp uit de reacties dat het best zelf te doen is.
Wordt vervolgd!
Only Black... R56 Cooper S N18 Midnightblack
R56 Cooper S N14 Astroblack
Gebruikersavatar
Birraio
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Groningen
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jun 2012, 18:44

Re: Chromen lijsten onder de ramen aanpassen

15 jan 2019, 19:29

Update
Vorige week de beltline binnen (alles vertraagd door kerst en de jaarwisseling) en erop geplakt. Viel reuze mee en staat super. Ook extra folie mee besteld om de originele chroom+S scuttles zwart te wrappen maar dat wil dus gewoon niet (Rajko had het al aangegeven maar wilde toch een poging wagen) Vandaag origineel zwart besteld, het lijkt een beetje op haaiekieuw ofzo :)
Nu nog op zoek naar goede deurklink covers, iemand een goed adres of link?
Only Black... R56 Cooper S N18 Midnightblack
R56 Cooper S N14 Astroblack
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: Chromen lijsten onder de ramen aanpassen

15 jan 2019, 20:59

Kon je die beltline tape zo plakken of had je nog iets nodig als een föhn? Ik zit ook aan die beltline tape te denken namelijk
‘07 Mini Cooper Chili
Gebruikersavatar
Birraio
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Groningen
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jun 2012, 18:44

Re: Chromen lijsten onder de ramen aanpassen

16 jan 2019, 11:31

Die tape is super. Heb zelf verwarmde garage en denk dat nu buiten plakken te koud is. Het plakken zelf is best eenvoudig (kreeg de tip om eerst het deel boven de scuttle/knipperlicht te plakken van Rajko). Voor de rondingen - dus bv boven het achterlicht - heb ik wel een föhn erbij gepakt, voorzichtig verwarmen dan kun je er iets meer mee vervormen omdat het niet een vlakke hoek is, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!
Succes en anders hoor ik het wel.
Only Black... R56 Cooper S N18 Midnightblack
R56 Cooper S N14 Astroblack
Gebruikersavatar
Birraio
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Groningen
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jun 2012, 18:44

Re: Chromen lijsten onder de ramen aanpassen

17 jan 2019, 14:35

Schoon maken en ontvetten is toch logisch als je iets plakt....

Pics volgen, auto staan nu op de crown spokes winterbanden en normaal op de JCW velgen, daarnaast moeten de scuttles nog en de deurgrepen in zwart. Dan pas maak ik pics !
Only Black... R56 Cooper S N18 Midnightblack
R56 Cooper S N14 Astroblack

Terug naar “Exterieur”