Projector koplampen, hoe alles werkend te krijgen en aansluiten

R55rdw65
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2019, 07:21

Projector koplampen, hoe alles werkend te krijgen en aansluiten

11 jul 2019, 08:35

Beste mini rijders,

Ik zit met een probleem, ik wil graag weten wie mij kan helpen of goede uitleg heeft met foto's hoe het beste de Projector koplampen aan te sluiten. Alles moet werkend zijn inclusief de halo-ring en de pitjes om de lichten als ik met daglicht gaat rijden.

Wie heeft hier ervaring mee. Zie foto van koplampen.

Met vriendelijke groet,

Raymond de Wilde
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Projector koplampen, hoe alles werkend te krijgen en aansluiten

11 jul 2019, 20:40

Dit zijn geen standaard MINI-lampen, maar aftermarket.... Dat wordt dus draadjes uitproberen als je er geen aansluitschema bij hebt. Zodat je bijvoorbeeld je stadslichten kan doorlussen naar de halo-ring. Maar dan worden het wellicht geen officiele DRL-lampen, die moeten namelijk dimmen als je de verlichting aan doet. Heb je alleen de lampen, of zit er wellicht nog een regelkastje/aanstuurmodule bij, net zoals de officiële MINI DRL-led na-bouwset??
R55rdw65
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2019, 07:21

Re: Projector koplampen, hoe alles werkend te krijgen en aansluiten

20 jul 2019, 23:15

Hallo Robert,

Ik heb de draadjes doorgelust naar de stadslichten zo dat de halo ringen mee branden.

Groet, Raymond
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Projector koplampen, hoe alles werkend te krijgen en aansluiten

16 aug 2019, 23:52

Ik heb de zelfde lampen maar dan op een R56 one, geen idee of de kleur bekabeling anders is maar heb wel de pincombinatie en kleuren.
Miss heb je er wat aan.
Is de lamp niet plug&play? Dus alleen losse draadjes?
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Daveturbo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:54

Re: Projector koplampen, hoe alles werkend te krijgen en aansluiten

04 nov 2019, 15:15

Hallo,

Heb zelf deze koplampen ook sinds vandaag maar heb een probleem met het grootlicht. Met contact alleen aan werkt alles prima maar met draaiende motor krijg ik foutmelding in het display: icoontje grootlicht wat een storing inhoudt. En wanneer je dan het grootlicht wilt bedienen worden de grootlichtomschakelmotortjes wel bekrachtigd maar onvoldoende. Heb vervolgens gemeten op de stuurdraad en de spanning valt terug naar 6volt ipv de 12 volt. Iemand dit aan handen gehad? Heb de leds nog niet aangesloten maar lijkt me sterk dat dit invloed heeft.

Gr Dave
Daveturbo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:54

Re: Projector koplampen, hoe alles werkend te krijgen en aansluiten

07 nov 2019, 22:00

Niemand een idee? Heb de originele terug gezet en dan werkt alles feilloos. Maar zodra ik de angel eye koplampen erin zet dan heb ik weer de foutmelding en werkt grootlicht niet meer....
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Projector koplampen, hoe alles werkend te krijgen en aansluiten

09 nov 2019, 19:53

Tja ik denk dat de BCM een verwachte terug koppeling verwacht van de koplamp unit. En blijkbaar kan die imitatie unit daar niet aan voldoen waardoor je foutmelding krijgt. Zijn de OEM koplampen Xenon?
Daveturbo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:54

Re: Projector koplampen, hoe alles werkend te krijgen en aansluiten

10 nov 2019, 08:37

Ze zouden canbus ready moeten zijn en heb de gewone H4 koplampen origineel. Heb het probleem inmiddels ook al gemeld bij de leverancier kijken wat die zegt... maar er zijn meer mensen met deze units lijkt me hier op het forum?

Ben benieuwd want ze zien er wel nice uit voor het geld....
Afbeelding

Afbeelding
Daveturbo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:54

Re: Projector koplampen, hoe alles werkend te krijgen en aansluiten

11 nov 2019, 12:48

Heb antwoord gehad van de leverancier en deze melden dat de koplamp ingeleerd moeten worden.... ik had TVM in Dongen al gecontacteerd gehad en die hadden hier niets van gehoord bij aftermarket lampen? Wie o wie heeft nog ideeen?

Mvg dave

Terug naar “Exterieur”