Spontaan openen van de achterklep R57 Cabrio

Zender
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:01

Spontaan openen van de achterklep R57 Cabrio

18 okt 2019, 19:13

Ik loop tegen het volgende aan.
Enkele ogenblikken na het ontgrendelen (met afstandsbediening) van de voordeuren ontgrendeld de achterklep ook (je hoort dan gewoon dat het slot ontgrendeld, soms meerder keren achter elkaar)

Als je dan fysiek de klep dicht doet, kan het zijn dat hij weer ontgrendeld!
Als dit laatste niet gebeurd kan het zijn dat indien de sleutel in het contact zit alsnog de achterklep ontgrendeld.

Zeer vervelend en ongewenst.
Kent iemand dit probleem?

Gr
Zender
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Spontaan openen van de achterklep R57 Cabrio

18 okt 2019, 19:37

Dit probleem ken ik ook. Heb het ook al een paar keer eerder gehad. Niet alleen bij de cabrio maar ook bij de F56. Op Duitse en Amerikaanse MINI fora zijn er ook al vele meldingen. Niet alleen MINI heeft dit probleem ook andere auto's. Oorzaak wat het kan zijn is niet bekend. Een oplossing heb ik ook nog niet gelezen.

De dealer heb ik wel op de hoogte gehouden en die hebben het doorgezet naar BMW / MINI Nederland. Ze hebben ook enkele BMW's gehad. Het kan zijn dat een passerende auto (het gebeurd bij mij altijd op mijn werk aan de straatzijde waar ik mijn MINI altijd op een vaste plek heb staan) een signaal uitzend waar onze MINI dan op reageert.

Tegenwoordig zijn er zoveel frequenties van bluetooth, 4G, 3G, wi-fi dat het kan zijn dat de achterklep hier een reactie van krijgt om van het slot te gaan. Het gebeurd niet vaak meer. Althans flink minder sinds ik een update van de hoofdunit heb geïnstalleerd. Maar ik ben bang dat dit soort storingen vaker zullen gaan optreden met alle moderne signalen. Verwittig in elk geval je dealer van het probleem en vraag of die in elk geval de laatste software updates voor MINI kan installeren.

Ben benieuwd welke acties jouw dealer gaat starten. Hoe meer meldingen des te meer de noodzaak tot actie hoger zal worden.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Albertine
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:42

Re: Spontaan openen van de achterklep R57 Cabrio

12 jan 2020, 12:09

Haha, het had mijn verhaal kunnen zijn. Ik heb dit namelijk ook. Mijn garage vertelde mij dat het slot defect is en dat de hele Chrome strip vervangen moet worden. +/- €200,00 om dit te vervangen. Dan is het probleem wel opgelost.

Terug naar “Exterieur”