Dagrijverlichting

Fraank92
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2019, 12:36

Dagrijverlichting

30 dec 2019, 11:13

Ha allemaal,

Voor mijn r56 uit 2010 heb ik zojuist philips white vision h7 lampjes besteld, ik wil graag van het geelachtige licht af.

Nu heeft mijn cooper ook dagrij verlichting (half dagrijverlichting en half mistlicht), weet iemand heel toevallig wat voor lampjes hier in passen? En of hier ook andere lampjes voor te bestellen zijn zodat deze ook witlicht hebben.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Dagrijverlichting

30 dec 2019, 13:57

Frank,

weet je zeker dat je huidige lamp een H7 is? Ik weet niet beter dat onze koplampen H4 zijn (met 3 aansluitpootjes ipv 2 bij een H7) dus naar mijn mening heeft een R56 dus geen H7 maar H4, 60/55W halogeen lampen. De dagrijverlichting is de een W5W lamp 5 Watt, de mistlamp voor is een H8, 35Watt.

Bij Well Done Xenon hebben ze een set met koplampen en dagrijverlichting van WhiteVision Philips:

https://www.well-done-xenon.nl/product/ ... ision-set/

Bij Winparts.nl zijn ze ook te vinden. Dus eerst even checken of je huidige lampen 2 of 3 pootjes hebben, anders je bestelling afzeggen en de juiste bestellen.

Succes,

Milco
Fraank92
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2019, 12:36

Re: Dagrijverlichting

02 jan 2020, 08:39

Ha Milco,

Thanks voor je uitgebreide reactie! Ik kwam er inderdaad helaas (te laat) achter dat het toch H4 lampjes zijn. De mini dealer gaf mij destijds aan dat ik H7 lampjes moest hebben, vandaar dat ik deze dan ook al besteld had.

Terug sturen en opnieuw bestellen dan maar
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Dagrijverlichting

02 jan 2020, 14:31

Best wel slecht van de dealer dat ze niet eens de moeite nemen om het goed uit te leggen cq anders even de lampen in je auto te bekijken wat er in zit, maar dat ter zijde.

Dan klopt het weer, H4 dus, gewoon setjes voor te krijgen die meer licht opleveren. Ik heb in mijn R55 ook Halogeen en vindt het ook een drama, de lichtopbrengst vooral als je het vergelijkt met de Xenon in mijn R56.

Ik wil ooit die retrofit Xenon erin plaatsen, die geven dan net weer meer lichtopbrengst.

Gr. Milco

Terug naar “Exterieur”