Unionjack achterlichten R56

Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Unionjack achterlichten R56

06 apr 2020, 18:52

Goedendag allen,

Inmiddels zit ook ik met het probleem dat het linker ( bestuurderszijde) achterlicht zwakker brand dan de rechter.
Nu heb ik zitten denken zijn er een aantal opties dat is de boel eruit slopen en flink schoonmaken en hopen dat het weer werkt naar behoren of andere units er in dan lijkt mij het probleem ook voor de komende jaren opgelost .
Maar voor een paar centen meer zou ik er ook de opgeleukte “ union Jack “ achterlichten in kunnen zetten .
Maar is er iemand met een pre facelift ( onze is van 2008) die deze achterlichten al heeft en ook werken ,want het zijn natuurlijk led lampen en dat geeft nog wel eens problemen ,en om nou zo n €400/450 uit te geven en het werkt weer niet zoals zou moeten daar worden we niet vrolijk van natuurlijk.

Groet Peter
Nb bij de dealers verkopen ze alleen voor de nieuwere modellen ,dus het wordt zowiezo aftermarket uit Engeland.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Unionjack achterlichten R56

06 apr 2020, 19:51

Zwakker branden van de lamp...er zitten toch 2 lampjes aan 1 kant voor de verlichting? Misschien gewoon 1-tje stuk ipv alles te moeten schoonmaken.

Als je gaat vervangen voor LED, ga je waarschijnlijk meldingen krijgen van een kapotte lampen. Of je moet extra weerstanden plaatsen, of je kunt die meldingen laten weg coderen (maar dan moet je zelf controleren of de lamp het nog wel doet).
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Unionjack achterlichten R56

07 apr 2020, 08:54

2 lampjes? Ik dacht 1 ,heb ze aan beide kanten al vervangen door nieuwe maar probleem blijft .zal vd week de unit er even uithalen om beter te kunnen kijken, die gaten waardoor je de lampjes kunt vervangen zijn nogal “MINI” .Vooral als je wat grotere handen hebt :D

Storingsmeldingen was ik al bang voor ,vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft .units zijn zo besteld maar als je er niks mee kunt is het zonde .

Groet Peter
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Unionjack achterlichten R56

07 apr 2020, 09:20

Met Bimmercode kun je de check control voor de achterlichten separaat uitschakelen.
Heb ik met rode led lamp van mistachterlicht gedaan.
Je moet dan wel ouderwets haha zelf regelmatig je achterlichten controleren.

Let op! Alles op eigen verantwoording.

Of de led lampen die jij wilt kopen van goede kwaliteit zijn en door de apk komen weet ik natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Unionjack achterlichten R56

07 apr 2020, 20:27

Vandaag de units eruit gehaald( tenminste m’n vrouw die heeft kleine handjes :D )
Erzitten 4 lampen in Van boven naar beneden:1 verlichting 2 richtingaanwijzer ( oranje) 3 remlicht 4 achteruitrijlicht.
Dus maar 1 verlichtingslampje of er moet een ander remlichtlampje in met een dubbele draad.
Zal morgen eens testen of dat werkt.

Verder vandaag gewassen ,gekleid, gepolijst en twee x in de was gezet hij is weer als nieuw :))
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Unionjack achterlichten R56

08 apr 2020, 16:59

Update:
Er branden idd twee lampjes met de verlichting aan de 1e en de 3e ( remlicht ) deze gaat feller branden bij remmen ,opzich vreemd daar bij de meeste auto s er een lampje met dubbele draad inzit .i.i.g. units onderling verwisseld kijken of dat nog uitmaakt anders de bedrading nalopen en eventuele aarde punten.Als ik die kan vinden :D .
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Unionjack achterlichten R56

08 apr 2020, 22:06

Peter,

mocht je UJ voor je R56 zoeken dan is SMPS2012 wel een goede keuze. Volgens hun gewoon Plug en Play en geen codering benodigd.
Je kunt ze mailen, meestal dezelfde dag of de dag erna antwoord plus een winkel met goede producten.

Ik heb zelf de lampen niet maar als ik ze nog zou aanschaffen voor mijn R56 dan zou ik ze liever daar halen dan bij ALIExpress.

Te bestellen met rood led glas of wit/grijs (check links hieronder) en zowel Pre-Facelift als Facelift model:

https://www.smps2012.com/product/gen-2- ... ack-lights

https://www.smps2012.com/product/gen-2- ... ack-lights

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Unionjack achterlichten R56

09 apr 2020, 09:49

@ Milco

Had deze site idd al op m’n lijstje staan ,voor nu doet alles het weer zo als het moet.


Wat me wel opvalt is dat de “rode “ mooi vlak zijn , eigenIjk gewoon zoals standaard en de zwart/ grijze van die rare witte randen heeft.Vandaar dat ik benieuwd was of iemand ze heeft had ik even kunnen kijken.

Maar na de Corona crisis misschien bestellen ,er wordt nu niets vanuit Engeland verzonden zit al twee weken op een uitlaat te wachten ,net een dag te laat georderd :|
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Unionjack achterlichten R56

09 apr 2020, 15:16

Peter,

ik vind persoonlijk de rode toch mooier dan die wit/grijze. We zijn afgelopen jaar naar het MINIatHome event geweest in Oxford en daar stonden ze van SMPS2012 ook met een stand en daar lagen ze ook al voor de verkoop.

Mooi bedrijf met leuke goodies :D . Wel balen van die uitlaat maar waarom versturen ze dan niets, transport en postverzendingen gaan toch gewoon door, weet niet beter dat ze daar niet mee zijn gestopt. Ik heb vorige week nog handvat covers bij SMPS2012 besteld en die kwamen 2 (werk) dagen later al binnen.

Wel een gave mod die UJ lampen op een R56 :icon_top:
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Unionjack achterlichten R56

10 apr 2020, 18:39

De rode zijn idd mooier ,maar de mini is Cosmosblack dus vond wit/ grijze ook wel leuk maar in het echt zijn ze volgens mij minder mooi dan de rode .

Heb de uitlaat (“scorpion”) via eBay bij Larkspeed performance center besteld ,kreeg de zelfde dag al een mail dat de verzending ivm Corona een probleem was en kon de bestelling annuleren ,maar had zoiets van hoef hem niet gelijk morgen te hebben .maar Visa had alles al van m’n rekening getrokken terwijl ik nog niets had dus weer gemaild kon nog wel 7 tot 10 dagen duren ,dus ff afwachten maar .heb ook geen idee hoe het daar zit dacht idd dat vracht e.d. Gewoon door ging idd.
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: Unionjack achterlichten R56

21 jun 2020, 22:55

Ik heb de UJ achterlichten in mijn 2007 R56 zitten. Is plug and play zonder foutmeldingen
‘07 Mini Cooper Chili
MiniBar
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 feb 2020, 07:44

Re: Unionjack achterlichten R56

22 jun 2020, 09:22

Schroefie schreef:Peter,

mocht je UJ voor je R56 zoeken dan is SMPS2012 wel een goede keuze. Volgens hun gewoon Plug en Play en geen codering benodigd.
Je kunt ze mailen, meestal dezelfde dag of de dag erna antwoord plus een winkel met goede producten.

Ik heb zelf de lampen niet maar als ik ze nog zou aanschaffen voor mijn R56 dan zou ik ze liever daar halen dan bij ALIExpress.

Te bestellen met rood led glas of wit/grijs (check links hieronder) en zowel Pre-Facelift als Facelift model:

https://www.smps2012.com/product/gen-2- ... ack-lights

https://www.smps2012.com/product/gen-2- ... ack-lights

Gr. Milco
Is het geen probleem als je huidige mini geen LED heeft? In verband met de check die de boordcomputer doet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ewout
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jan 2020, 23:43

Re: Unionjack achterlichten R56

22 jun 2020, 12:18

Dat moet je dus uit-programmeren.
FREUDE AM FAHREN
ChessieSR56
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2020, 23:12

Re: Unionjack achterlichten R56

27 jun 2020, 08:59

Hoi,

Woensdag besteld bij smps2012 en gisteren al binnen.
Volgens de omschrijving plug & play, dat ga ik vandaag merken :D .

Chstr.
Bijlagen
40397CD7-6EA8-4958-84AE-D69515EBDE71.jpeg
ChessieSR56
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2020, 23:12

Re: Unionjack achterlichten R56

27 jun 2020, 10:53

Hallo,

Zojuist de UJ led geplaatst maar moet ze helaas inleren?
Help! waar kan ik dat laten doen, omgeving Bunnik.
Voor mij dus geen plug&play.... :-(

Chstr.

Terug naar “Exterieur”