Wielbogen en bumper plastic update

AlisCooper
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2020, 19:24

Wielbogen en bumper plastic update

29 jul 2020, 10:44

Beste Mini fanleden,

Ik heb na het doorlezen van dit forum en andere fora mijn plastic/kunststof wielbogen en bumpers schoongemaakt en ingespoten met een Autoglym plastic detailer. Ook op advies van een vriend. Het resultaat mag er zijn en het was een simpele snelle klus.
Vergeef mij even voor mijn provisorische aanpak met de gele verf afplaktape ;)

Ik heb het plastic eerst schoongemaakt met een sopje, daarna met (schrik niet) schoonmaakazijn en goed droog gemaakt.
Vervolgens het plaatwerk afgeplakt met tape en daarna de detailer op gespoten met een aardig windje helaas. Vervolgens snel met een microfiber doekje erover gegaan.

Het resultaat mag er zijn. De plastic delen waren dof en vertoonden witte uitslag/kringen vanwege eerder poetswerk van anderen.
Nu ziet het er weer puik uit. Ik verwacht wel dat ik het een aantal maal per jaar zal moeten doen maar ja, dan heb je wat te doen en ergens om trots op te zijn :))
Bijlagen
wiel2.jpg
wiel6.jpg
wielboog1.jpg
ClubmR55
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2018, 13:37

Re: Wielbogen en bumper plastic update

29 jul 2020, 13:29

Ziet er weer netjes uit" :icon_top:
Nu de velgen nog :D leuke modellen om je uit te leven. :lol:
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Wielbogen en bumper plastic update

29 jul 2020, 18:21

Netjes hoor :icon_top:
AlisCooper
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2020, 19:24

Re: Wielbogen en bumper plastic update

30 jul 2020, 09:19

hahaha dat klopt, de auto heeft dringend een was en poetsbeurt nodig. Ik heb nieuwe naafkappen besteld en een korte antenne dus dat komt nog goed.
Ik ben helaas vergeten goeie 'before and after' foto's te maken maar ja, zo heeft iemand anders weer een idee hoe het plastic weer simpel en snel opgekalefaat kan worden.

Terug naar “Exterieur”