JCW sideskirt "vinnen"

Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

JCW sideskirt "vinnen"

22 sep 2020, 15:00

Weet iemand of het mogelijk is de 3 "vinnen" van de sideskirt van een JCW sideskirt los te krijgen zonder de hele skirt te hoeven verwijderen?
Ik wil ze gaan wrappen.

Nummertje 4
Bijlagen
s-l500.jpg
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: JCW sideskirt "vinnen"

23 sep 2020, 07:27

Deze zullen in de skirt haken waarschijnlijk maar om ze egt heel te houden zou ik de skirt er toch liever af halen. Omdat de instaplijst er waarschijnlijk niet heel af gaat komen zou je ook de achterste wielkuip los kunnen halen en er zo in/ tussen kijken om te zien hoe ze vast zitten...? mogelijk kun je ze dan ook makkelijker los wippen van achteren maar ik weet niet of je daar zo bij kan zonder de skirt los te halen.
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

Re: JCW sideskirt "vinnen"

23 sep 2020, 21:17

bedankt voor je reactie. Helaas kun je er niet bij omdat de vinnen op nummertje 3 zitten vastgeklikt en nummertje 3 zelf weer in de skirt zit geklikt vanaf de achterzijde.
Ik weet dat er plastic flapjes aan de vinnen zitten, maar ik krijg ze niet los. Nog maar eens goed voor gaan zitten >:(

Zo zien ze er uit:

Je zou zeggen dat je ze los zou moeten krijgen als je de tabjes los kan drukken met iets.
Bijlagen
Image1.jpg
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: JCW sideskirt "vinnen"

23 sep 2020, 21:25

Rein,

zijn verkrijgbaar/te koop bij onze hoofdsponsor Ekris, 13€ per stuk. Check onderstaande link item 4 (links en rechts):

https://minishop.ekris.nl/52158-mini-co ... id=03_1141

Inzet luchtinlaat dorpel links
51710413261

Inzetstuk luchtinlaat dorpel rechts
51710413262

Als model R55 / LCI / Cooper genomen

Gr. Milco
Bijlagen
194706.jpg
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

Re: JCW sideskirt "vinnen"

23 sep 2020, 22:34

Hoi Milco,

Ik heb de vinnen niet nodig. Ik wil ze alleen loshalen om te wrappen zie 1e post
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: JCW sideskirt "vinnen"

24 sep 2020, 21:16

Rein,

foutje bedankt, niet goed gelezen. Als ik naar de tekening kijk en naar het bevestigingsmateriaal dan worden items 3 en 4 los geklemd, geen aparte bevestiging materiaal voor benodigd dus zegt mij dat ze geklemd worden aan de achterzijde van item 1. Kijk ik naar het bevestiging materiaal 7 t/m 11 lijkt het me geen grote klus om die dorpel bekleding/sideskirt los te halen. Ik verwacht dus dat het ook niet mogelijk is om het te verwijderen zonder de sideskirt/dorpelbekleding te verwijderen.

Succes,

Milco
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: JCW sideskirt "vinnen"

26 sep 2020, 07:38

Rein schreef:
23 sep 2020, 21:17
bedankt voor je reactie. Helaas kun je er niet bij omdat de vinnen op nummertje 3 zitten vastgeklikt en nummertje 3 zelf weer in de skirt zit geklikt vanaf de achterzijde.
Ik weet dat er plastic flapjes aan de vinnen zitten, maar ik krijg ze niet los. Nog maar eens goed voor gaan zitten >:(

Je zou zeggen dat je ze los zou moeten krijgen als je de tabjes los kan drukken met iets.
Het probleem is dat ze van kunstof zijn, als je er een schroevendraaier tussen zet blijf je dat zien omdat het kunstof op die plek een beetje vervormd, zelfs met een kleine platte. Ik zou toch kijken of ik onderdeel 3 eruit krijg want daar zitten de vinnetjes op als ik de tekening bekijk. Als je die eruit hebt is het een koud kunstje om ze los te halen, en weer terug erin te zetten...

Meestal breken dit soort klemmetjes als je er aan gaat trekken of met iets ertussen gaat zitten omdat er dan spanning op komt te staan, het is leuk zolang het erin zit maar ga je het demonteren is het zo kapot.
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:01

Re: JCW sideskirt "vinnen"

28 nov 2020, 17:16

Oude topic, maar mocht iemand anders het willen weten...je kunt ze er inderdaad vanaf trekken, wel opletten dat je je skirts niet bekrast. Beetje gepriegel, maar proberen aan de uiteinde beet te pakken, beetje knijpen en trekken.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: JCW sideskirt "vinnen"

28 nov 2020, 19:23

En er op rekenen dat er veel plastic clips afbreken en vervangen moeten worden.
De uiteinden van de skirts van mijn GP1 zaten los, omdat daar een paar clips afgebroken waren.
Met wat gepriegel heb ik daar nieuwe clips kunnen monteren zonder de hele skirt los te halen.

Terug naar “Exterieur”