Standaard Koplampen vervangen Voor xenon D1S

Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Standaard Koplampen vervangen Voor xenon D1S

28 sep 2020, 19:24

Is er iemand bekent met het vervangen van de standaard koplampen met H 4 Lampen volgens mij , door nieuwe units met xenon D1S Gasontlading lampen ,deze kan ik van iemand overnemen maar weet eigenlijk niet of dat zomaar over te zetten is .heb al gezocht met de zoekfunctie maar kom er niet uit.Als het stekker erin en draaien is zeg ik doen maar lees ook dingen over kabelbomen en dergelijke dan heb ik zoiets van laat maar :lol: Hoor graag
Groet peter
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Standaard Koplampen vervangen Voor xenon D1S

28 sep 2020, 23:03

Peter,

ik heb de originele Xenon op mijn R56 maar dan moet je zo wie zo de lampensproeiers aanschaffen/installeren, op beide assen zitten sensoren die de hoogte instelling automatisch regelen. Het is niet even zo maar omsteken, komt wat meer bij kijken maar is ondanks dat wel te doen, iemand binnen de club heeft dat afgelopen jaar nog gedaan.

Goed alternatief is de MINI ombouw Xenon set installeren, dat heb ik bij mijn R55 gedaan, de Halogeen hiervoor vervangen:

674

675

https://minishop.ekris.nl/52158-mini-co ... id=03_2264

Kosten per set 620€ inclusief de Xenon lampen. Het enige is inbouwen, coderen en afstellen (lichtbeeld).
Je hebt dan een 25W Xenon set, geen lampenreiniging sproeiers benodigd. (De lampen zijn de D5S-25W Xenon lampen, bijvoorbeeld https://www.well-done-xenon.nl/product- ... d5s-xenon/)

Heel blij met deze mod, van 2 kaartlampjes naar fatsoenlijk lichtbeeld.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Standaard Koplampen vervangen Voor xenon D1S

29 sep 2020, 10:19

Kijk dat dacht ik al, had ze al gezien in je topic :icon_top: het gaat mij niet zozeer om de licht opbrengst maar meer om de “ looks”
Kan voor weinig zulke lampen met sproeiers e.d. Overnemen maar was al bang dat het geen zondagmiddag klusje zou zijn .i.i.g. Bedankt voor de info ik denk dat ik toch maar ga kijken voor de aftermarkt lampen met zo n led ring ( plug & play) die zien er ook cool uit 😎 En zijn al zwart.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Standaard Koplampen vervangen Voor xenon D1S

30 sep 2020, 22:33

:icon_top:

Terug naar “Exterieur”