Aero bumper 2008 R55 grille vervangen

540bjorn
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2021, 23:05

Aero bumper 2008 R55 grille vervangen

12 jun 2021, 21:48

Hallo,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een mooie rode Cooper S Clubman R55. Welke natuurlijk is uitgevoerd met de Aero bumper. Nu heeft de facelift versie, de grille met brakeducts gekregen, na 2010 geloof ik. De twee luchtinlaten in de grille. Maakt deze bumper echt wel een stuk toffer.
Is er iemand bekend mee of je de grille van de facelift bumper ook in de 2008 bumper kan plaatsen, of past dat niet? De vorm lijkt identiek, maar heb geen idee hoe het er aan achterzijde uitziet etc..
Bij Beek Autoracing adviseerde ze mij om hier eens na te vragen.
Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Björn

Verstuurd vanaf mijn F8131 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Aero bumper 2008 R55 grille vervangen

14 jun 2021, 21:37

Björn,

de aero gril van de Cooper S van de pre facelift is hetzelfde als die van de facelift, dat past. Het is namelijk zo dat de motorkap van alle facelift modellen, de ONE, COOPER, COOPER S/JCW hetzelfde zijn. Bij het pre-facelift hadden het model ONE en COOPER een afwijkende motorkap, deze lagere motorkap liep aan de voorzijde wat meer af (Geen ruimte benodigd voor de turbo).

Het enige wat bij de pre-facelift en facelift modellen COOPER S/JCW afwijkt tov de ONE en COOPER is het onderste paneel wat op de bumper ligt. De bumper van een COOPER S/JCW loopt iets anders dan een COOPER en ONE.

Ik heb bijvoorbeeld een R55 Cooper facelift model, daar past de aero gril op alleen het onderste originele panel op je gril past niet op die aero gril, je moet dan een onderste panel van een Cooper S aanschaffen en deze wat aanpassen/stukje weg dremelen.

Gr. Milco
540bjorn
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2021, 23:05

Re: Aero bumper 2008 R55 grille vervangen

14 jun 2021, 22:12

Hi Milco,
Bedankt voor de info. Dus als ik het goed begrijp, kan ik dus de grille uit mijn huidige S bumper, de Aero bumper, vervangen door de grille van de facelift. Die met de airducts? Kan je daar makkelijk bij via de voorkant of moet dan de hele bumper eraf? Wat bedoel jij trouwens met het "onderste paneel" van de bumper?

Bedankt voor de info alvast.

Groeten Björn


Verstuurd vanaf mijn F8131 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Aero bumper 2008 R55 grille vervangen

14 jun 2021, 22:38

Milco geeft de uitleg van de bovenste grill als ik het zo lees... En 540bjorn wil weten of de onderste grill past. Ik zie iets met brakeducts... :mrgreen:

Er zit wel verschil in de onderlip... Bij JCW Aero 1 bestaat ie uit 2 helften. Bij JCW Aero 2 lijken het 3 delen.

Maar, volgens de info hier: viewtopic.php?t=16204
...lijkt alles te passen... (of passend te maken. ) Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, sorry.
En ja, de bumper moet eraf.

Oh, en ter verwarring, er was ook een Aero-pakket, dat was ook een andere bumper dan de JCW Aero... Maar ik denk dat je JCW Aero bedoelt, ivm brakeducts...
540bjorn
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2021, 23:05

Re: Aero bumper 2008 R55 grille vervangen

15 jun 2021, 10:15

Hi Robert,

Bedankt voor je info. Het gaat inderdaad om de onderste grille. Ze lijken qua vorm zo goed als hetzelfde, maar zeker is het mij niet. Ik heb even wat foto's bijgevoegd. De eerste is mijn Cooper S met de Aero bumper. Het onderste gaas wil ik dus vervangen. Met hetgeen in foto 2 staat. Het gaas met de 2 luchtinlaten. Maar daar zullen misschien ook wel wat variaties in zijn....?

Groeten Björn AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn F8131 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Aero bumper 2008 R55 grille vervangen

15 jun 2021, 21:35

Je onderste foto is een facelift Cooper S bumper, geen JCW Aero. Die grill gaat sowieso niet passen. :mrgreen:

Je moet dan wel de JWC Aero grill hebben. Zoiets als deze...
afbeelding.png
En....eigenlijk horen de luchtkanalen naar de remschijven er dan ook bij. Nr 13 en 14 van onderstaande, uiteraard voor zowel links als rechts: ( www.realoem.com )
afbeelding.png
540bjorn
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2021, 23:05

Re: Aero bumper 2008 R55 grille vervangen

15 jun 2021, 23:00

Hmmmmm. Is idd niet dezelfde als die ik in gedachte had. Thanks voor de info. Ingewikkeld allemaal. Ik ga verder denken of het wel handig is allemaal. Eerst maar eens een spoiler op mijn dak plakken.

Groeten Björn

Verstuurd vanaf mijn F8131 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Aero bumper 2008 R55 grille vervangen

16 jun 2021, 20:20

Björn & Robert, ik zat inderdaad verkeerd vwb de gril, ik bedoel dus de bovenste maar je wilde het weten van de onderste.

Robert heeft al de juiste antwoorden gegeven, die onderste gril uit de Cooper S facelift bumper gaat inderdaad niet passen in je JCW bumper.
Misschien op zoek naar een complete Cooper S facelift bumper en die monteren ipv je JCW bumper?

Terug naar “Exterieur”