Mini one D bj2010 start niet met sleutel

miniMG51
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2021, 15:11

Mini one D bj2010 start niet met sleutel

06 jul 2021, 17:30

Hallo, heb probleem met sleutel, in 't kort, wagen heeft 2 sleutels, ééntje met afstandsbediening & één zonder ( reserve). De wagen kan gestart worden met de reservesleutel, dus ga ik er van uit dat de wagen ok is. Met de andere sleutel waar ook de afstandsbediening op zit start de wagen niet. De afstandbediening werkt wel, hoe vreemd ook.. Sleutel open gemaakt, spanning gemeten van batterijtje, 3V, lijkt me normaal.
Garage kan er niks aan doen zeggen ze, vragen 250euro voor nieuwe sleutel..
Iemand een ander idee ?
Alvast bedankt voor evt reply.
Herman
Coen2
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2020, 15:15

Re: Mini one D bj2010 start niet met sleutel

06 jul 2021, 17:37

Je kan nog 1 ding proberen laat hem anders uitlezen de sleutel bij de dealer. Die stoppen hem in een kastje om de kilometerslange af te lezen en alles. Maar ook geeft dan de sleutel direct aan wat hij heeft ofwel ben ik alleen een beetje ziek dus nieuwe batterij of is inderdaad de sleutel kapot en in dat geval ben je bij de bmw dealer ongeveer 200 euro kwijt.
miniMG51
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2021, 15:11

Re: Mini one D bj2010 start niet met sleutel

06 jul 2021, 22:06

ja, ok, thx. da's een idee, sleutel laten uitlezen, geen idee wat ze daarvoor vragen, ga me informeren.
Herman
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mini one D bj2010 start niet met sleutel

06 jul 2021, 22:21

Sleutel zijn eigenlijk 2 systemen, openen MINI en starten MINI. Als de MINI niet start, dan lijkt me dat de chip van de startonderbreker "iets" heeft. Dan zou je de de deur alsnog van het slot kunnen halen, want dat is de andere functie van de sleutel.
Heeft de sleutel wel normaal gewerkt bij het starten? Want dat haal ik niet helemaal uit je verhaal.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Mini one D bj2010 start niet met sleutel

09 jul 2021, 17:33

Veel voorkomend probleem met afstandsbedieningen/contactsleutels is vaak een NIET originele batterij .komt bij div merken voor als je de batterij vervangt door bv een Hema exemplaar werkt de open / dicht functie wel maar start de auto niet. Altijd een batterij bij de dealer halen kost wat meer maar scheelt een hoop gedoe.

En bij een beetje dealer lezen ze je sleutel ff gratis uit 2 tellen werk.

Terug naar “Exterieur”