Voorbumper r56 s

Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Voorbumper r56 s

29 dec 2021, 13:53

Ik zit met een "probleem"

Op bijna elke drempel of hobbel schraapt de voorbumper over de straat.

De mini is van 2007 en staat op standaard hoogte. De voorbumper is ook niet extreem laag. Ik heb niet de indruk dat de schokdempers op zijn de auto rijdt gewoon stabiel.

Na inspectie ben ik er achter gekomen dat er een soort rubberen spatlap onder de voorbumper hangt. Deze zit wel erg laag.

Hebben hier meer last van? Halen jullie de spatlap weg? Het is best hinderlijk en gebeurt zelfs bij drempel af rijden. Om nu bijna elke drempel stapvoets te moeten nemen lijkt mij niet normaal bij een niet verlaagde auto toch?
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Voorbumper r56 s

30 dec 2021, 08:18

"Als die niet schraapt, is die niet laag genoeg"


Welke bandenmaat heb je?
Hoeveel km staat er op de klok?
Zeker weten dat er geen verlagingsveren onder zitten oid? Of schokdempers ooit vervangen voor niet-OEM?

Zit de onderzijde van de bumper wel vast? Hangt die niet los te bungelen?
Want met verlaagde auto raakte ik de grond wel, maar ook niet belachelijk vaak of hard
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Voorbumper r56 s

30 dec 2021, 10:56

Ik heb de foto's van de Mini van K-vinR56s nog eens bekeken en de auto ziet er niet verlaagd uit.
Sommige drempels zijn helaas absurd steil om op en af te rijden. Die "flap" raakt dan vaak al voordat de wielen op en af de drempel zijn.
Die "flap" kun je er wel af dremelen. Zit dacht ik niet geschroefd bij een R55, bij mijn R53 wél.
Bij mijn R58 heeft de vorige eigenaar ze al verwijderd maar die auto staat vooral vooraan extreem laag, plan is nog altijd de schroefset naar boven te draaien.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Voorbumper r56 s

30 dec 2021, 19:17

Ik heb het met mijn R56 en R55 beide maar komt mede doordat ze verlaagd zijn middels schroef set(s). Het is ook alleen bij die drempels die kort omhoog en soms daarbij ook steil oplopen. Ik maak me er niet druk om, slijt vanzelf weg en het is soms een weggever om bepaalde drempels iets minder snel te nemen :wink:

Wat Niek zegt, sommige dremelen het weg, kun je ook doen.

Succes,

Milco
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: Voorbumper r56 s

30 dec 2021, 22:33

Thnks voor de tips!! De mini is naar mijn weten niet verlaagd. Hoeft ook niet hij is stug zat vind ik.

Staat nu op 153000km en kan zo snel niet terug vinden of het ooit vervangen is. Wel zag ik met de bandenwissel dat er delphi schokdempers onder zitten. Zal van het weekend de voorbumper eens controleren dan staat hij toch op de brug om de achterremmen te vervangen.

De "spatlap" zit volgens ekris webshop met allemaal "drukkers" vast.

Helaas is almere bizar in drempels helaas. Vaak in de woonwijk kort en stijl
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Voorbumper r56 s

01 jan 2022, 15:23

Helaas zijn we op dat vlak naar mijn mening een beetje doorgeslagen, komen steeds meer drempels bij.

Terug naar “Exterieur”