BC-schroefset M46 of M52

Gebruikersavatar
VinceMiniCooper2007
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2022, 18:19

BC-schroefset M46 of M52

20 apr 2022, 09:10

Goedemiddag, :icon_top: SOS SOS SOS SOS

Deze vraag zal misschien al wel beantwoord zijn ergens op het forum, maar kan er niets van terug vinden. Na een aantal dagen het hele internet afgestruind te hebben klop ik toch even bij jullie aan voor hulp.

De vraag: moet ik voor een bc schroefset de maatvoering m46 of m52 hebben.

Blijkbaar heeft bc 2 verschillende diktes schroefsets gemaakt en er is nergens op internet terug te vinden welke bij de r56 uit 2007 hoort.
Zoals ik al eerder bij het voorstellen heb gezegd, wil ik de auto graag wat agressief op weg hebben. Hoor graag wat jullie weet van de zaak en en natuurlijk als jullie zeggen van DOE GEEN BC ofzo, dankjeeeeeeeeeee

Groetjes Vince
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: BC-schroefset M46 of M52

20 apr 2022, 19:06

Hoi Vince,

het verschil zit in of je verstelbare topmounts hebt, voor/achter, verstelbaar camber zie bij de omschrijvingen van de diverse sets.

BR-RS:
– Front: With Rubber Top Mount
– Rear: With (or Without) Rubber Top Mount

BR-RA:
– Front: With Pillow Ball Top Mount (Camber Adjustable Where Applicable)
– Rear: With (or Without) Rubber Top Mount

BR-RH:
– Front: With Pillow Ball Top Mount (Camber Adjustable Where Applicable)
– Rear: Pillowball Top Mount (Camber Adjustable Where Applicable)

BR-RN:
– Front: Without Top Mount
– Rear: With (or Without) Rubber Top Mount

Ze zijn dus beide te installeren maar het het is alleen welke afstelmogelijkheden wil je hebben. BC schroefsets zijn prima.
Ik weet dat RA-Performance ze altijd kon leveren, was dealer. De officiële distributeur is BCracing.nl.

Je zou Rinze van RA-Performance even kunnen contacten (zit in Velp) of hij ze nog levert (komen dan van BCracing) plus je kunt meteen bij hem terecht voor installatie/afstellen en om de hoek zit een goede uitlijner Roberto Curré. Hij heeft ooit mijn R56 de Cobra EVO 1 schroefset die door GoGarage37 prima was geïnstalleerd opnieuw afgesteld omdat de MINI toen wat te laag lag (vooral de vrouw durfde er niet meer in te rijden, schuurde wat teveel :D ). Naar RA-Performance gegaan omdat ik daar meteen verstelbare camberlinks heb laten plaatsen. Daarna bij Robbert Curré laten uitlijnen.

1168
Zoals de R56 er nu bij staat met afgestelde schroefset (Cobra EVO1)

1169
Uitlijnen bij Curré

Zijn meerdere leden geweest die BC schroefset(s) hebben gehad en die waren er heel tevreden over dus ik zeg doen.

Succes,

Gr. Milco
Gebruikersavatar
VinceMiniCooper2007
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2022, 18:19

Re: BC-schroefset M46 of M52

20 apr 2022, 20:17

Hooiii milco Super!!! Dankjewel voor je suuper uitgebreide antwoord!! Hahaha toevallig woont men vriendin in Velp dus dat is nog is geluk!!!

Zie nu net op de site dat hij alleen nog TA verkoopt helaas.

Waar hij mij vooral bij de bc om ging is dat ze twee maten voeren voor de mini r56 de 46mm en 52mm. Dus dat is een beetje verwarred.

Ik had ook nog gekeken naar de cobra’s maar kreeg van een vriend te horen dat je je veerweg verliest doordat je met het verlagen aan de veerspanning enzo gaat zitten.

Heb je daar nog problemen mee ervaren?? Want cobra ligt eigenlijk wel iets dichter bij me budget😂

Dankjeee
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: BC-schroefset M46 of M52

21 apr 2022, 22:29

VinceMiniCooper2007 schreef:
20 apr 2022, 20:17
Hooiii milco Super!!! Dankjewel voor je suuper uitgebreide antwoord!! Hahaha toevallig woont men vriendin in Velp dus dat is nog is geluk!!!

Zie nu net op de site dat hij alleen nog TA verkoopt helaas.

Waar hij mij vooral bij de bc om ging is dat ze twee maten voeren voor de mini r56 de 46mm en 52mm. Dus dat is een beetje verwarred.

Ik had ook nog gekeken naar de cobra’s maar kreeg van een vriend te horen dat je je veerweg verliest doordat je met het verlagen aan de veerspanning enzo gaat zitten.

Heb je daar nog problemen mee ervaren?? Want cobra ligt eigenlijk wel iets dichter bij me budget😂

Dankjeee
Vince,

je moet voor BC schroefsets echt even Rinze contacten want zijn website is iets wat niet altijd bijgewerkt is of heb je hem gesproken?

Voor wat betreft de Cobra EVO 1 set, deze heb ik zowel onder mijn R56 Cooper als ook onder mijn R55 Clubman Cooper.
Onder de R56 vindt ik de Cobra EVO1 perfect, je kunt de MINI mooi afstellen en met verlagen wordt je veerweg altijd wat korter en je levert wat comfort in maar de wegligging vindt ik beter als standaard en het onderstel wordt wat stugger maar ik vind dat juist prettig, veel beter contact met de weg. Als je een duurdere set neemt zoals KW of AST dan lever je minder comfort in en heb je vaak ook nog draaischakelaars op de dempers om de hardheid in te stellen. Natuurlijk veel beter maar ja, dat is ook een andere prijsklasse en ook een betere, hoger niveau schroefset, dat is appels met peren vergelijken. Ik heb de schroefset geplaatst in combinatie met 12mm spacers rondom, vult de wielkast precies goed.

Onder de Clubman staat het ook perfect alleen daar blijk je wat minder ruimte te hebben in de wielkast en daar heb ik ze nog niet naar wens afgesteld. Voor staat het goed, achter moet het iets omhoog en misschien ga ik bij de Clubman van 12mm naar 10mm spacers.

Ik ben persoonlijk tevreden met de Cobra Evo 1 set(s) en wat je zegt, vielen ook beter binnen mijn budget.

Die BC sets, afhankelijk welke je neemt hebben ook afstelling in hardheid en camber instelling dus vandaar zijn die ook duurder dan bijvoorbeeld een AP cq Cobra set. Je kunt ook alleen voor verlagingsveren gaan, dan worden alleen je veren vervangen en misschien bedoelt je vriend dat, dat je dan je veerweg verliest. Bij een schroefset is de demper en veer op elkaar afgestemd en 1 geheel.

Mocht je alleen op de RA-Performance website gekeken hebben dan even Rinze gewoon bellen, prima gast die je altijd goed te woord staat dus als hij BC schroefsets kan leveren dan hoor je dat.

Succes
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: BC-schroefset M46 of M52

22 apr 2022, 08:33

Hier een meer dan zeer tevreden BC-schroefset rijder.

Op mijn R53 had ik een D2 (zelfde look/principe) en op mijn R55 en F57 heb ik een BC set gehad.

Al was het maar om de reden dat ik hier op t forum vaak las dat een Cobra set gereviseerd moest worden na x-jaar. Dat vond ik raar. Zeker gezien de prijs niet super goedkoop is oid. Verder geen persoonlijke ervaring met de producten van Cobra.
Het is een set puur om de auto dichter bij de grond te krijgen.

Daarnaast heb ik voor BC gekozen omdat je camber kan stellen, rebound (hardheid) en het belangrijkste: rijhoogte en veerweg zijn apart van elkaar instelbaar.
Als je kijkt wat je allemaal krijgt bij BC, is de prijs-kwaliteit echt heel goed.
Naast dichter bij de grond kan je aan de voorzijde camber stellen voor nóg beter bochtenwerk. De hardheid van de dempers achter kan een uitdaging zijn, maar goed is goed toch?

Met de D2 set heb ik bijna 100.000km mee gereden en daarna is die onder een andere auto gegaan. Met de BC-set heb ik een kleine 80.000km gereden en daarna onder een andere auto gegaan. Met mn huidige MINI rij ik niet veel, maar ben wel weer helemaal 100% tevreden.

Het is ook een beetje wat je wilt en zoekt. En wat je wil uitgeven natuurlijk.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Exterieur”