Database lek NewMINIclub forum!

Op de Nederlandse techwebsite Tweakers werd op 17 januari melding gemaakt dat gebruikersgegevens van verschillende Nederlandse websites gelekt zijn. Het forum van de NewMINIclub werd hier ook expliciet in genoemd.

Het zou een dump betreffen van de gebruikersgegevens van februari 2018. Echter is dit op dit moment niet te controleren omdat de gelekte gegevens inmiddels al zijn verwijderd. Het betreft de gegevens tot eind februari 2018.

Sinds maart 2018 is het nieuwe forum actief geworden en is daarmee het lek ook gedicht.

Gebruikers die zich na maart 2018 hebben geregistreerd zijn daardoor veiliggesteld.

Na onderzoek blijkt dat alleen de e-mail adressen bruikbaar / leesbaar zouden kunnen zijn. De wachtwoorden zijn vanaf phpBB versie 2 al versleuteld en daardoor niet leesbaar. Echter de hack kwam uit het forum die toen nog niet bijgewerkt was. En er bestaat altijd een kans dat het toch leesbaar zou kunnen zijn. De NewMINIclub heeft zelf niet de expertise noch de financiële middelen om een externe expert in te schakelen en dit uit te zoeken.

Wij zijn vanuit de privacy wetgeving verplicht dit lek te melden aan alle forumgebruikers. Daarom het dringende verzoek aan alle forumgebruikers, om het wachtwoord welke gebruikt werd voor het aanmelden op het NewMINIclub Forum zo spoedig mogelijk te wijzigen en deze niet meer te gebruiken. Veel gebruikers hanteren (helaas) vaak dezelfde wachtwoorden voor verschillende websites.

Bezoekers die het forum bezoeken zullen allemaal gedwongen worden om hun wachtwoord te wijzigen. Het wachtwoord zal ook moeten voldoen aan een aantal eisen (minimaal 10 karakters waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 symbool).

Wij doen alles wat mogelijk is om het nieuwe forum technisch beter te beveiligingen. Sinds wij het forum in maart 2018 hebben overgenomen zijn er verschillende updates geïnstalleerd en ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd.
Dit blijven we doen en we zijn daarom ook de verschillende leden dankbaar die ons hierbij helpen. Vooral ook diegene die het vandaag bij ons kenbaar hebben gemaakt.

Mocht je nu problemen hebben met het aanmelden of als je na aanleiding van dit bericht vragen hebt dan gaarne een e-mail versturen aan forum@newminiclub.nl .

Bestuur NewMINIclub en de beheerders van het forum.

Slecht starten

ndb
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 mar 2017, 12:59

12 jun 2018, 13:08

Hoi iedereen,

Gisteren en vandaag hadden we een probleem met het starten van onze Mini R55 D.
Gisteren na boodschappen doen (duurde 1 uurtje) startte de Mini niet na flink door startten pakte hij uit eindelijk.
Vandaag idem dito snel naar een kennis gereden aan de laptop gehangen maar geen foutmelding.
Net weer slecht starten en nu thuis uitgelezen daar kwam de volgende melding (DTC A0B1 input,selector-lever position, implausible).
Heeft iemand een idee wat daar de oorzaak van kan wezen.

Nico
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 237
Lid geworden op: 06 nov 2016, 08:15
Locatie: Breda
Contacteer:

12 jun 2018, 14:29

Als je een automaat hebt lijkt de fout te duiden op de keuzehendel van de versnellingsbak.
Als je geen automaat hebt en de startmotor draaid rond maar de auto slaat niet aan zo ik de hogedrukbrandstofpomp verdenken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 183
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

12 jun 2018, 16:57

Of het brandstofilter is smerig (lees nooit vervangen) dat had ik namelijk destijds ook met mijn mini r55 d uit 2008. Ofwel het type met het psa blokje van 110pk. Want volgens de dealer gaan haast nooit de brandstofpompen van dit type kapot. Of je moet altijd met net te weinig diesel rondrijden waardoor de pomp heel hard moet werken. En dus dan wel kapot gaat. En wat natuurlijk ook kan is dat er te weinig diesel inzit waardoor hij moeilijk aanslaat...
ndb
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 mar 2017, 12:59

12 jun 2018, 17:26

We hebben een automaat zit er bij de keuze hendel een schakelaar die eventueel slecht contact maakt of defect is.
Is dit eventueel zelf te vervangen.
En Ben nee brandstoffilter is 10.000 km oud en we rijden nooit de tank bijna leeg als de melding nog 150 km gaat branden gaan we tanken.
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 183
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

12 jun 2018, 18:12

Gelukkig heel verstandig om nooit de tank leeg te rijden. En hou ons op de hoogte van wat het probleem was. En sterkte.
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 237
Lid geworden op: 06 nov 2016, 08:15
Locatie: Breda
Contacteer:

12 jun 2018, 18:52

Het kan electronisch zijn maar ook mechanisch. Is het mechanisch dan is het vaak een kwestie van de kabels afstellen.
Electronisch kan het een kwestie zijn van een slecht contact.
Ik ken je sleutel kwaliteiten niet dus of je dit zelf kunt oplossen is een inschatting die je zelf kunt maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

ndb
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 mar 2017, 12:59

12 jun 2018, 19:30

Kan redelijk goed sleutelen dus ga eerst maar op zoek naar de schakelaar en kijken of het daar aan ligt.
Afstellen van de kabels wordt denkelijk wat lastiger als het daar aan ligt omdat je dit op een brug moet doen en de afstel gegevens moet hebben.
Als ik weet wat het probleem was en het opgelost is zal ik het vermelden.

Nico
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 237
Lid geworden op: 06 nov 2016, 08:15
Locatie: Breda
Contacteer:

12 jun 2018, 19:42

Electronisch probleem bij de "versnellingspook" wordt vaak veroorzaakt door vloeistof. Oftewel er is water of frisdrank overheen gegaan. Als dat niet het geval is dan zijn het de kabels. Smeren of afstellen is dan de oplossing. Persoonlijk zou ik met de kabels beginnen.
Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

ndb
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 mar 2017, 12:59

12 jun 2018, 20:10

Oke er is zeker geen vloeistof over heen gegaan daar als we iets drinken in de auto gebeurt dat met een flesje.
Is het smeren van de kabels te doen als hij op de krik staat of moet dit echt gebeuren op de brug.
Bedoel moet de beschermplaat bij motor er af en waar bevinden de kabels zich.

Nico
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 237
Lid geworden op: 06 nov 2016, 08:15
Locatie: Breda
Contacteer:

12 jun 2018, 20:14

Het is al weer een tijd geleden, maar als ik me niet vergis kun je langs boven via de motor kap bij de kabel komen om te smeren en af te stellen. Begin daar maar eerst eens mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

ndb
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 mar 2017, 12:59

12 jun 2018, 20:25

CasR,

Dus begrijp dat de kabel als je voor de auto staat aan de rechter kant moet zitten.
Als het gelukt en op gelost is laat ik het weten.
Alvast bedankt.

Nico
ndb
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 mar 2017, 12:59

13 jun 2018, 13:14

Vandaag de kabel bovenop bij de rechterkant van de motor schoon gemaakt in gespoten met WD40 keuze hendel ongeveer 30 keer van de P naar de D gehaald dus maar hopen dat dit het probleem was.
Zag dat de kabel naar de onderkant van de auto loopt heb de auto opgekrikt om te kijken of er daar ook vuil/troep opzat om deze eventueel ook schoon te maken en in te spuiten alleen zit deze onder het hitteschild van de uitlaat dus niet zo maar bereikbaar.
Is het eventueel mogelijk om deze via de binnenkant te bereiken weet als dit mogelijk is dat je de tunnelbak moet demonteren.
Vraag dit voor dat ik het hele zaakje er uit haal en dan toch blijkt dat het niet mogelijk is.

Nico
ndb
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 mar 2017, 12:59

23 jun 2018, 11:26

Het probleem met de keuzehendel is opgelost was idd. de kabel deze via de bovenkant schoongemaakt in gespoten met WD40.
Het probleem met starten blijkt een verstuiver te zijn dus deze worden alle 4 vervangen.
Neem geen risico om er maar 1 te vervangen en dan over een maand de volgende.
Vervanging en grote beurt staat voor maandag gepland zijn we voorlopig klaar.
Zal laten weten wat er precies aan de verstuiver markeerde.

Nico
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 183
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

23 jun 2018, 18:13

Best Nico,

Zo nou dat is minder nieuws zeg... hoeveel heeft de mini gelopen ? En wat kost zo iets om het allemaal te vervangen zeker een dure grap ? En mijn dealer melden mij en doet het ook tussen de beurten door van dat spul wat de injectors reinigt. Ook tank ik maar altijd v power diesel om de boel goed schoon te houden.
Nou veel sterkte gewenst en hopen dat daarna de mooie mini zich koest houdt.
ndb
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 mar 2017, 12:59

23 jun 2018, 23:21

Hoi Ben,

Hebben 4 verstuivers met garantie bij Mini parts in Northorn gekocht. Leuke mensen daar je krijgt er ook verse koffie en op al je vragen uitgebreid antwoord. Ze vertelde dat de verstuivers van het BMW blok meer problemen heeft dan van het PSA blok. Prijs was 200 euro dus in verhouding met de nieuwprijs goedkoop. En de garage waar wij altijd het onderhoud laten doen rekent 25 euro per uur. Wel zonder bon dus zwart. Geeft wel garantie op reparatie. De mini heeft 285000 km rijd als een zonnetje.
Laat het weten hoe het af gelopen is en wat de totaalkosten zijn.

Nico
Plaats reactie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”