Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een Mini Cooper S R56 uit 2007 met het standaard vermogen.
Graag zou ik een origineel Works upgrade pakket (chip?tuning, luchtfilter en de Worksuitlaat systeem) op mijn auto willen.
Zoals het origineel uit de fabriek ook te bestellen is.
Een Mini Cooper JCW heeft 211 pk (welke standaard van dit pakket voorzien is)
Nu hoor ik om me heen dat als je de standaard Cooper S laten upgraden bij BMW / MINI dat je gaat tot 192 pk?
Klopt dit?
Zou de JCW misschien een andere versnellingsbak hebben die meer aan kan?
Heeft iemand ervaring met het achteraf aan laten brengen van dit pakket bij de BMW dealer?
Zo ja, wat zijn de kosten hiervoor en is het de upgrade de prijs waard?
Alvast bedankt.
Jori
Mini Cooper S R56 Works upgrade pakket
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Winsum
Bericht
Hoi Jori,
Hier in de buurt staat ook een Cooper S R56 te koop met Works pakket.
Ook deze heeft 192 pk.
http://voorraad.wheelerdelta.nl/se0b5e3 ... id=2738470
Hier in de buurt staat ook een Cooper S R56 te koop met Works pakket.
Ook deze heeft 192 pk.
http://voorraad.wheelerdelta.nl/se0b5e3 ... id=2738470
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
192 pk is inderdaad het vermogen dat een Cooper S volgens MINI krijgt na de JCW upgrade. Zoals Stefan zegt zijn er bij een af-fabriek JCW veel meer aanpassingen gedaan, dat is achteraf niet meer in te bouwen bij een Cooper S.
Parklaneworks heeft bij zijn vorige Cooper S ook het JCW pakket laten monteren, die kan je vast meer vertellen over zijn ervaringen hiermee.
Als je toch graag meer dan 192 pk wil zijn er trouwens wel alternatieven. Kijk bijvoorbeeld maar eens op www.minispeed.nl.
Parklaneworks heeft bij zijn vorige Cooper S ook het JCW pakket laten monteren, die kan je vast meer vertellen over zijn ervaringen hiermee.
Als je toch graag meer dan 192 pk wil zijn er trouwens wel alternatieven. Kijk bijvoorbeeld maar eens op www.minispeed.nl.
- TomTom
- Bijna verslaafd
- Locatie: Rijswijk
Bericht
@Jori,
ik heb een Cooper S R56 met het JCW pakket erop. 192 pk is waar de ECU naar aangepast wordt. Qua gevoel merk je niet zo heel veel, maar qua geluid wel, heeft een hele lekkere terugslag als je gas terugneemt, al is het tov al het andere aftermarket spul nog steeds erg braaf.
Voor echt een vermogens winst.. gewoon bij Beek langs, chippen een dan met rond de 225 pk en een koppel van ronde 340 nm, is er een totaal andere mini aanwezig.
ik heb een Cooper S R56 met het JCW pakket erop. 192 pk is waar de ECU naar aangepast wordt. Qua gevoel merk je niet zo heel veel, maar qua geluid wel, heeft een hele lekkere terugslag als je gas terugneemt, al is het tov al het andere aftermarket spul nog steeds erg braaf.
Voor echt een vermogens winst.. gewoon bij Beek langs, chippen een dan met rond de 225 pk en een koppel van ronde 340 nm, is er een totaal andere mini aanwezig.
The Member Formely Known As KSTJA0
- Sicco
- Bijna verslaafd
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Hoi allemaal,
Ik heb mijn Cooper S bij de stealer ook laten tunen van 175 pk naar 192 pk door middel van een JCW-pakket. Kost een paar centen, maar je krijgt er wel een heerlijke auto voor terug. Heel erg soepel, mooi (maar nog steeds wel erg beschaafd) uitlaatgeluid en retesnel.
Wanneer men meer info wil, stuur maar een PM..
Ik heb mijn Cooper S bij de stealer ook laten tunen van 175 pk naar 192 pk door middel van een JCW-pakket. Kost een paar centen, maar je krijgt er wel een heerlijke auto voor terug. Heel erg soepel, mooi (maar nog steeds wel erg beschaafd) uitlaatgeluid en retesnel.
Wanneer men meer info wil, stuur maar een PM..
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Naar aanleiding van de PM mijn ervaring:
Ik heb begin 2008 ook m'n R56 de JCW motor tuning laten ondergaan. Geen idee hoeveel de output uiteindelijk is maar meer dan 200pk zal het niet zijn.
Ik heb de JCW motor tuning vooral genomen voor de nieuwe uitlaat want die klinkt lekkerder dan de standaard uitlaat. Naar mate je er langer mee gereden hebt gaat hij nog beter klinken. Erg tevreden mee.
De aanpassing aan het motor management is basic en als je hem bij Beek laat chippen haal je er meer vermogen uit voor minder geld. Ik kan me herinneren dat ik met Sid op de snelweg sprintjes van 80-160km/h en 100-180 km/h deed en dat zijn Beek getunede R56 Cooper S steevast bij het starten en opschakelen een paar meter pakte waarna het verder redelijk gelijk op ging.
Grootste nadeel voor mij was dat ik na de upgrade van Cooper S naar Cooper S + JCW tuning niet meer makkelijk met alleen winterbanden in de sneeuw berg op kwam in Zwitserland. Voor de tuning was sneeuw en ijs geen enkel probleem met de winterbanden, na de tuning kwam ik abrubt stil te staan bij de minste sneeuw omdat er simpelweg teveel vermogen op de voorwielen was.
Ik had geloof ik 1200-1400e betaald voor de tuning + uitlaat en luchtfilter.
Ik heb begin 2008 ook m'n R56 de JCW motor tuning laten ondergaan. Geen idee hoeveel de output uiteindelijk is maar meer dan 200pk zal het niet zijn.
Ik heb de JCW motor tuning vooral genomen voor de nieuwe uitlaat want die klinkt lekkerder dan de standaard uitlaat. Naar mate je er langer mee gereden hebt gaat hij nog beter klinken. Erg tevreden mee.
De aanpassing aan het motor management is basic en als je hem bij Beek laat chippen haal je er meer vermogen uit voor minder geld. Ik kan me herinneren dat ik met Sid op de snelweg sprintjes van 80-160km/h en 100-180 km/h deed en dat zijn Beek getunede R56 Cooper S steevast bij het starten en opschakelen een paar meter pakte waarna het verder redelijk gelijk op ging.
Grootste nadeel voor mij was dat ik na de upgrade van Cooper S naar Cooper S + JCW tuning niet meer makkelijk met alleen winterbanden in de sneeuw berg op kwam in Zwitserland. Voor de tuning was sneeuw en ijs geen enkel probleem met de winterbanden, na de tuning kwam ik abrubt stil te staan bij de minste sneeuw omdat er simpelweg teveel vermogen op de voorwielen was.
Ik had geloof ik 1200-1400e betaald voor de tuning + uitlaat en luchtfilter.
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors