Dat mag je wel zeggen.
Denk wel dat het goed komt met de pomp die onderweg is.
als dit de juiste is natuurlijk. volgens mini real oem moet het deze zijn maar bij de vorige verkoper hadden ze blijkbaar een fout gemaakt met het stuknummer en hadden de juiste dan ook niet meer binnen.
Motor pruttelt bij koude start
- geertm1969
- Mod virus alert!
- Locatie: Lebbeke
Bericht
De nieuwe pomp staat gemonteerd. Starte goed maar heb de indruk dat er nog een ander probleem is. Als ik rustig optrek gaat hij met lichte schokken. Ga een afspraak proberen regelen bij Br-performence
eens kijken of Bruno nog iets anders kan vinden. Zou kunnen dat er nog een bougie probleem is.
eens kijken of Bruno nog iets anders kan vinden. Zou kunnen dat er nog een bougie probleem is.
- geertm1969
- Mod virus alert!
- Locatie: Lebbeke
Bericht
Afspraak is niet meer nodig met br-performance. Heb deze nacht het probleem nog kunnen oplossen.
Zag gisteren dat er benzine onder de wagen stond. OOk van de leidingen los te maken maar er bleek toch iets anders aan de hand. Leiding die lekte. Dichten zeer moeilijk af die inox leidingen. Een paar keer moeten opnieuw aankoppelen en nu blijken deze goed af te sluiten of het zou maar minim moeten zijn.
Deze morgen mee naar het werk gereden en starte PERFECT en rijd prima. Hoop dat het zo blijft en geen toeval is. Deze avond zal ik het pas merken wanneer ik moet vertrekken. Hoop dat alles nu in orde is.
Zag gisteren dat er benzine onder de wagen stond. OOk van de leidingen los te maken maar er bleek toch iets anders aan de hand. Leiding die lekte. Dichten zeer moeilijk af die inox leidingen. Een paar keer moeten opnieuw aankoppelen en nu blijken deze goed af te sluiten of het zou maar minim moeten zijn.
Deze morgen mee naar het werk gereden en starte PERFECT en rijd prima. Hoop dat het zo blijft en geen toeval is. Deze avond zal ik het pas merken wanneer ik moet vertrekken. Hoop dat alles nu in orde is.
- geertm1969
- Mod virus alert!
- Locatie: Lebbeke
Bericht
Blijkbaar lag het dus aan de hoge druk benzinepomp.
Rijd nu prima en start zoals het hoort zelf bij de -10 graden.
Toen ik de wagen kocht bijna 3 jaar geleden starte deze zelfs niet zoals nu.
Bedankt voor de tips die ik hier kreeg
Rijd nu prima en start zoals het hoort zelf bij de -10 graden.
Toen ik de wagen kocht bijna 3 jaar geleden starte deze zelfs niet zoals nu.
Bedankt voor de tips die ik hier kreeg
- philip68
- 4 op een rij!
- Locatie: Den Haag
Bericht
Ben blij dat het weer in orde voor je is, zo kl*te als iets niet goed werkt en je moet de oplossing vinden.
Veel stuurplezier!
Zei ik je toch!geertm1969 schreef:Blijkbaar lag het dus aan de hoge druk benzinepomp.
Rijd nu prima en start zoals het hoort zelf bij de -10 graden.
Toen ik de wagen kocht bijna 3 jaar geleden starte deze zelfs niet zoals nu.
Bedankt voor de tips die ik hier kreeg
Ben blij dat het weer in orde voor je is, zo kl*te als iets niet goed werkt en je moet de oplossing vinden.
Veel stuurplezier!
- CooperJeff
- Mod virus alert!
Bericht
Ik krijg het idee, dat Mini ongeveer alle onderdelen van deze motor reeds heeft gemodificeerd (of meerdere keren zelfs). Toch een behoorlijk probleemblokje.geertm1969 schreef:Ondertussen tot de conclusie gekomen dat mini 2 verschillende pompen heeft gemaakt voor hetzelfde blok. Dus die past niet. Pffffffffffff
- geertm1969
- Mod virus alert!
- Locatie: Lebbeke
Bericht
Ja als ik die problemen allemaal hoor blijkbaar wel.
Op dit zelfde blokje hebben ze blijkbaar 2 soorten van pompen gemaakt maar dat zijn geen uitzonderingen hoor.
Heb vroeger bij renault Vilvoorde gewerkte op de assemblagelijn van de motoren. Je kan je niet voorstellen hoe dikwijls er onderdelen werden gewijzigd. Zagen er hetzelfde uit maar hadden een ander stuk nummer.
Op dit zelfde blokje hebben ze blijkbaar 2 soorten van pompen gemaakt maar dat zijn geen uitzonderingen hoor.
Heb vroeger bij renault Vilvoorde gewerkte op de assemblagelijn van de motoren. Je kan je niet voorstellen hoe dikwijls er onderdelen werden gewijzigd. Zagen er hetzelfde uit maar hadden een ander stuk nummer.
- Tomvermeulen84
- Nieuw Lid
- P@T
- One wheel wonder
- Locatie: Hillegom
Bericht
Bij mijn Cooper S R56 uit 2008 heb ik ook problemen met de HPFP en deze dient dan ook vervangen te worden. Op drie poten lopen bij een koude start en een oplichtende emissielampje (niet altijd, maar wel geregeld) Met 170K op de teller vindt ik het een beetje onzin om bijna 500 Euro uit te gaan geven aan een nieuwe en zat ik ook te denken aan een goede gebruikte bij Opdam vandaan ofzo.
Maar jij schijnt dus een nieuwe te hebben gevonden bij een Duitse Firma voor een kleine Euro 200,00 ? Heb jij voor mee een linkje of andere contact gegevens, want die prijs is niet verkeerd ? Zolang het geen Ali of Mo-express kwaliteit is
Ik hoor graag van je en dank alvast
Groeten,
Patrick
Re: HPFP
Beste Geert.geertm1969 schreef: ↑03 feb 2012, 21:38Blijkbaar lag het dus aan de hoge druk benzinepomp.
Rijd nu prima en start zoals het hoort zelf bij de -10 graden.
Toen ik de wagen kocht bijna 3 jaar geleden starte deze zelfs niet zoals nu.
Bedankt voor de tips die ik hier kreeg
Bij mijn Cooper S R56 uit 2008 heb ik ook problemen met de HPFP en deze dient dan ook vervangen te worden. Op drie poten lopen bij een koude start en een oplichtende emissielampje (niet altijd, maar wel geregeld) Met 170K op de teller vindt ik het een beetje onzin om bijna 500 Euro uit te gaan geven aan een nieuwe en zat ik ook te denken aan een goede gebruikte bij Opdam vandaan ofzo.
Maar jij schijnt dus een nieuwe te hebben gevonden bij een Duitse Firma voor een kleine Euro 200,00 ? Heb jij voor mee een linkje of andere contact gegevens, want die prijs is niet verkeerd ? Zolang het geen Ali of Mo-express kwaliteit is
Ik hoor graag van je en dank alvast
Groeten,
Patrick
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Motor pruttelt bij koude start
Je realiseert je dat je advies vraagt op een bericht van 9!!jaar oud?
Grote kans dat die persoon niet meer hier op t forum is
Ik heb een paar weken geleden de pomp vervangen op de R57 van ons mam. Ik heb toen DEZE gekocht.
De prijzen op Ali kloppen wel. Dat zijn geen nieuwe producten, maar gereviseerde.
Voor 200 koop je geen nieuwe, maar gereviseerd en zien er uit al nieuw
Grote kans dat die persoon niet meer hier op t forum is
Ik heb een paar weken geleden de pomp vervangen op de R57 van ons mam. Ik heb toen DEZE gekocht.
De prijzen op Ali kloppen wel. Dat zijn geen nieuwe producten, maar gereviseerde.
Voor 200 koop je geen nieuwe, maar gereviseerd en zien er uit al nieuw
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- P@T
- One wheel wonder
- Locatie: Hillegom
Bericht
Maar waik wel zag is dat het draadje weer neiuw leven in was geblazen dus dacht ik maar zo, denk maar niet,
Re: Motor pruttelt bij koude start
Nee Man, had ik niet niet gezien, maar ja daarom heb ik zelfs de voorruit van mijn auto Variofcous laten slijpen bij Pearl opticiensBMX schreef: ↑21 apr 2021, 08:23Je realiseert je dat je advies vraagt op een bericht van 9!!jaar oud?
Grote kans dat die persoon niet meer hier op t forum is
Ik heb een paar weken geleden de pomp vervangen op de R57 van ons mam. Ik heb toen DEZE gekocht.
De prijzen op Ali kloppen wel. Dat zijn geen nieuwe producten, maar gereviseerde.
Voor 200 koop je geen nieuwe, maar gereviseerd en zien er uit al nieuw
Maar waik wel zag is dat het draadje weer neiuw leven in was geblazen dus dacht ik maar zo, denk maar niet,
Onze sponsors