Zojuist aangemeld vanwege overweging om een Mini Cooper uit 2007 aan te schaffen (met 77tkm op de teller). Maar nu lees ik hier, links en rechts, best wat negatieve verhalen over problemen met de distributie.
Wat te doen? Ben best geschrokken moet ik eerlijk zeggen, met name omdat ik dacht dat het een Cooper S probleem was.
R56 MC kopen of niet
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: R56 MC kopen of niet
is ook een cooper s probleem natuurlijk vast ook wel een keer probleempje met r56 maar over het algemeen zijn het cooper s problemen.
- highperformance
- Nieuwsgierig
- Locatie: Zuid-Holland
Bericht
Re: R56 MC kopen of niet
Oh, okay, thenx. Ik las hier ook wat problemen bij de non-S modellen. Zijn er andere specifieke aandachtspunten bij een R56?
- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Re: R56 MC kopen of niet
Niets specifiek, alles kan zo'n beetje stukgaan. Is niet alleen bij BMW, maar ook met de vag tfsi/ tsi'shighperformance schreef:Oh, okay, thenx. Ik las hier ook wat problemen bij de non-S modellen. Zijn er andere specifieke aandachtspunten bij een R56?
- highperformance
- Nieuwsgierig
- Locatie: Zuid-Holland
Bericht
Re: R56 MC kopen of niet
I know. Het blijft techniek. Was meer benieuwd of er ook zoiets is met de Cooper als met de Cooper S met de distributie.
- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Kapotte stuurkolommodule(€800+), kapotte Abs module(800+), dynamo deffect en defecte gps antenne. Onder terugroepactie vervangen, waterpomp turbo. Wanneer er problemen optreden met de distributie, zogenaamde death rattle, dan wordt dat ook vervangen. Ook de luchtblaas van de motorkap boven de turbo smelt. Geloof dat dat ook onder garantie vervangen wordt. Olieleiding turbo is ook terugroepactie. Verder kans op defect hogedruk brandstofpomp, seals injectoren. Verder prima blok.
Re: R56 MC kopen of niet
De non S heeft dat ook, sterker nog, die heeft zelfs dubbele Vanos. Mijn S is ver aangepast dus die kan ik niet meetellen. Mijn andere heb ik kort gehad en de volgende problemen:highperformance schreef:I know. Het blijft techniek. Was meer benieuwd of er ook zoiets is met de Cooper als met de Cooper S met de distributie.
Kapotte stuurkolommodule(€800+), kapotte Abs module(800+), dynamo deffect en defecte gps antenne. Onder terugroepactie vervangen, waterpomp turbo. Wanneer er problemen optreden met de distributie, zogenaamde death rattle, dan wordt dat ook vervangen. Ook de luchtblaas van de motorkap boven de turbo smelt. Geloof dat dat ook onder garantie vervangen wordt. Olieleiding turbo is ook terugroepactie. Verder kans op defect hogedruk brandstofpomp, seals injectoren. Verder prima blok.
- highperformance
- Nieuwsgierig
- Locatie: Zuid-Holland
Bericht
Re: R56 MC kopen of niet
Zozo, ik word steeds enthousiaster over de Mini.
Maar jouw verhaal is dan tegenstrijdig met die van Speedy. Die geeft aan dat het bij de non S niet gebruikelijk is dat men problemen met distributie heeft.
Maar jouw verhaal is dan tegenstrijdig met die van Speedy. Die geeft aan dat het bij de non S niet gebruikelijk is dat men problemen met distributie heeft.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: R56 MC kopen of niet
Ga er maar vanuit dat Beetle er meer vanaf weet
Ik dacht dat de r56 s alleen van die probleem bakken waren en lees weinig tot geen problemen met de cooper
Ik dacht dat de r56 s alleen van die probleem bakken waren en lees weinig tot geen problemen met de cooper
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Re: R56 MC kopen of niet
De problemen van auto's worden altijd uitgebreid vermeld op diverse fora's. Daardoor lijkt het alsof een bepaald type auto alleen maar problemen oplevert. Een R56 S is daar een goed voorbeeld van.
De distributie ketting is/was inderdaad een veel voorkomend kwaal. Maar een nieuwe ketting kost €50,- een spanner €30,- en als je het op tijd vervangt kun je in 2 a 3 uur met alles klaar zijn. Bij een universeel garage kost het je dan max 300,-. ( voor 50,- meer heb je ook gelijk nieuwe geleiders)
Als je geen verstand hebt van auto's, zorg dan dat je iemand mee neemt die er wel verstand van heeft of doe een aankoop keuring bij een onafhankelijk bedrijf. Laat dan wel weten waar je op wilt keuren.
Wil je een R56 S, laat dan bijvoorbeeld het kleppendeksel openen en de distributieketting inspecteren.
Of je nu een auto koopt bij een particulier, handelaar of mini dealer, maakt in mijn ogen niets uit. De handelaar en de dealer waren er niet bij toen de auto werd bereden, zij kunnen er over het algemeen nog minder vertellen dan de particulier die zijn auto verkoopt.
Garantie kun je zelf ook afsluiten middels een verzekering.
Kortom laat je niet gek maken, koop met verstand en laat de auto desnoods keuren. mocht je extra zekerheid willen hebben dan sluit je zelf garantie af.
Mocht er tijdens een aankoopkeuring over bepaalde onderdelen wat twijfels bestaan dan kun je met de verkopen mogelijke nog onderhandelen over wie dat oplost/betaald of over de aanschafprijs nog iets onderhandelen.
De distributie ketting is/was inderdaad een veel voorkomend kwaal. Maar een nieuwe ketting kost €50,- een spanner €30,- en als je het op tijd vervangt kun je in 2 a 3 uur met alles klaar zijn. Bij een universeel garage kost het je dan max 300,-. ( voor 50,- meer heb je ook gelijk nieuwe geleiders)
Als je geen verstand hebt van auto's, zorg dan dat je iemand mee neemt die er wel verstand van heeft of doe een aankoop keuring bij een onafhankelijk bedrijf. Laat dan wel weten waar je op wilt keuren.
Wil je een R56 S, laat dan bijvoorbeeld het kleppendeksel openen en de distributieketting inspecteren.
Of je nu een auto koopt bij een particulier, handelaar of mini dealer, maakt in mijn ogen niets uit. De handelaar en de dealer waren er niet bij toen de auto werd bereden, zij kunnen er over het algemeen nog minder vertellen dan de particulier die zijn auto verkoopt.
Garantie kun je zelf ook afsluiten middels een verzekering.
Kortom laat je niet gek maken, koop met verstand en laat de auto desnoods keuren. mocht je extra zekerheid willen hebben dan sluit je zelf garantie af.
Mocht er tijdens een aankoopkeuring over bepaalde onderdelen wat twijfels bestaan dan kun je met de verkopen mogelijke nog onderhandelen over wie dat oplost/betaald of over de aanschafprijs nog iets onderhandelen.
- highperformance
- Nieuwsgierig
- Locatie: Zuid-Holland
Bericht
Re: R56 MC kopen of niet
Helder verhaal. Heb inmiddels wat navraag gedaan buiten forum om. Ondanks de wat negatieve meldingen, waar ik zelf om vraag, waardeer ik deze. De berichtgeving omtrent de specifieke problemen zijn iig eender tussen forumleden en de specialisten daar buiten. Dat is prettig. Weer iets meer beslagen nu, morgen het ijs op. Maar reageer gerust verder, iedere info is waardevol.
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Re: R56 MC kopen of niet
Rond kijken in Belgie of Duitsland loont vaak ook de moeite. Het importeren is een formaliteit van 5 werkdagen. De zoektocht naar die ene specifieke Mini wordt dan stukken eenvoudiger.
Mocht je nog een Cooper S overwegen, ik heb nog een hele mooie en, net zo belangrijk, een hele goede te koop staan.
Mocht je nog een Cooper S overwegen, ik heb nog een hele mooie en, net zo belangrijk, een hele goede te koop staan.
- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
Kruikenzeikers heb, hou en hoor je altijd. Maar zoals al tig x eerder in andere topics gezegd is, zijn er veel meer die heel blijven dan die kapot gaan. En ik durf wel te beweren dat ondanks dat het vnl komt (bv het distributie probleem) doordat het slecht gemaakt is, het ook vaak ligt aan de berijder....
Risicoafweging, dat is (zoals bij zoveel dingen) alles bij een aankoopbeslissing!
Heb door de jaren heen bijna al mijn auto's bij particulier gekocht, laatste jaren vnl in Duitsland.
Als je gaat kijken bij een auto, welke dan ook weet je (neem ik aan) wat de zwakke punten zijn van zo'n auto. Probeer die zoveel mogelijk na te gaan en hou dan (of probeer in ieder geval) een marge aan qua evt kosten....
Kijk, als je een auto particulier koopt (zonder garantie) dan moet de prijs er sowieso naar zijn, anders kan je em net zo goed laten staan en naar de dealer lopen. Maar die prijzen bij particulieren zijn ook lager normaal gesproken, dus "mag" er ook iets kapot gaan in het ergste geval. M.a.w. bouw die onzekerheid ietwat in, kan het alleen maar meevallen!
In mijn geval ging het al jaren goed, maar mijn laatste aankoop in Duitsland begon ook dramatisch, want ik was de grens nog niet over of hij sprong in de bekende noodloop..... Bleek de Turbo overleden te zijn en de nok van tijd af te zijn. Gelijk maar alles nieuw, incl. ketting en spanner etc etc. Kreeg zelfs nog een flinke tegemoetkoming in de kosten van mijn Duitse vriend die notabene advocaat was, dus wist prima zijn rechten en plichten. Maar ik had de Mini niet te duur in handen en was in die uitvoering ook niet te koop in Nederland. En als die er al was kostte die 5000 > meer, dus ja..... Rij er nu al weer bijna 3 jaar en zo'n 40.000km in en heb er daarna ook nooit meer wat aan gehad, maar goed hangt ook van je rijstijl en mate van onderhoud af, ben ik van mening..... Rij een auto altijd warm, nog nooit flink gas gegeven terwijl die nog niet enkele km's had gedraaid en ververs misschien wel te vaak olie bv! Sommige vinden dat misschien wat overdreven, maar zo ga ik gewoon met mijn auto's om.
De auto's die ik in Duitsland heb gekocht bij particulieren werden ook allemaal verkocht middels een (ADAC) koop/verkoop contract waarop de historie vermeld komt te staan en je alles kunt neerzetten en wat dus rechtsgeldig is bij eventuele problemen. Lopen kloten met en liegen over auto's is in Duitsland een behoorlijke overtreding en wordt niet lichtzinnig over gedaan, dus zijn ze over het algemeen echt wel "geradlinig" (recht door zee).
Mijn advies, gewoon met gezond verstand een Cooper S (JCW) aanschaffen, fantastisch leuke auto waar je echt plezier van zult krijgen!
Re: R56 MC kopen of niet
Kijk........dat is nog eens verstandige taal!CasR schreef:De problemen van auto's worden altijd uitgebreid vermeld op diverse fora's. Daardoor lijkt het alsof een bepaald type auto alleen maar problemen oplevert. Een R56 S is daar een goed voorbeeld van.
De distributie ketting is/was inderdaad een veel voorkomend kwaal. Maar een nieuwe ketting kost €50,- een spanner €30,- en als je het op tijd vervangt kun je in 2 a 3 uur met alles klaar zijn. Bij een universeel garage kost het je dan max 300,-. ( voor 50,- meer heb je ook gelijk nieuwe geleiders)
Als je geen verstand hebt van auto's, zorg dan dat je iemand mee neemt die er wel verstand van heeft of doe een aankoop keuring bij een onafhankelijk bedrijf. Laat dan wel weten waar je op wilt keuren.
Wil je een R56 S, laat dan bijvoorbeeld het kleppendeksel openen en de distributieketting inspecteren.
Of je nu een auto koopt bij een particulier, handelaar of mini dealer, maakt in mijn ogen niets uit. De handelaar en de dealer waren er niet bij toen de auto werd bereden, zij kunnen er over het algemeen nog minder vertellen dan de particulier die zijn auto verkoopt.
Garantie kun je zelf ook afsluiten middels een verzekering.
Kortom laat je niet gek maken, koop met verstand en laat de auto desnoods keuren. mocht je extra zekerheid willen hebben dan sluit je zelf garantie af.
Mocht er tijdens een aankoopkeuring over bepaalde onderdelen wat twijfels bestaan dan kun je met de verkopen mogelijke nog onderhandelen over wie dat oplost/betaald of over de aanschafprijs nog iets onderhandelen.
Kruikenzeikers heb, hou en hoor je altijd. Maar zoals al tig x eerder in andere topics gezegd is, zijn er veel meer die heel blijven dan die kapot gaan. En ik durf wel te beweren dat ondanks dat het vnl komt (bv het distributie probleem) doordat het slecht gemaakt is, het ook vaak ligt aan de berijder....
Risicoafweging, dat is (zoals bij zoveel dingen) alles bij een aankoopbeslissing!
Heb door de jaren heen bijna al mijn auto's bij particulier gekocht, laatste jaren vnl in Duitsland.
Als je gaat kijken bij een auto, welke dan ook weet je (neem ik aan) wat de zwakke punten zijn van zo'n auto. Probeer die zoveel mogelijk na te gaan en hou dan (of probeer in ieder geval) een marge aan qua evt kosten....
Kijk, als je een auto particulier koopt (zonder garantie) dan moet de prijs er sowieso naar zijn, anders kan je em net zo goed laten staan en naar de dealer lopen. Maar die prijzen bij particulieren zijn ook lager normaal gesproken, dus "mag" er ook iets kapot gaan in het ergste geval. M.a.w. bouw die onzekerheid ietwat in, kan het alleen maar meevallen!
In mijn geval ging het al jaren goed, maar mijn laatste aankoop in Duitsland begon ook dramatisch, want ik was de grens nog niet over of hij sprong in de bekende noodloop..... Bleek de Turbo overleden te zijn en de nok van tijd af te zijn. Gelijk maar alles nieuw, incl. ketting en spanner etc etc. Kreeg zelfs nog een flinke tegemoetkoming in de kosten van mijn Duitse vriend die notabene advocaat was, dus wist prima zijn rechten en plichten. Maar ik had de Mini niet te duur in handen en was in die uitvoering ook niet te koop in Nederland. En als die er al was kostte die 5000 > meer, dus ja..... Rij er nu al weer bijna 3 jaar en zo'n 40.000km in en heb er daarna ook nooit meer wat aan gehad, maar goed hangt ook van je rijstijl en mate van onderhoud af, ben ik van mening..... Rij een auto altijd warm, nog nooit flink gas gegeven terwijl die nog niet enkele km's had gedraaid en ververs misschien wel te vaak olie bv! Sommige vinden dat misschien wat overdreven, maar zo ga ik gewoon met mijn auto's om.
De auto's die ik in Duitsland heb gekocht bij particulieren werden ook allemaal verkocht middels een (ADAC) koop/verkoop contract waarop de historie vermeld komt te staan en je alles kunt neerzetten en wat dus rechtsgeldig is bij eventuele problemen. Lopen kloten met en liegen over auto's is in Duitsland een behoorlijke overtreding en wordt niet lichtzinnig over gedaan, dus zijn ze over het algemeen echt wel "geradlinig" (recht door zee).
Mijn advies, gewoon met gezond verstand een Cooper S (JCW) aanschaffen, fantastisch leuke auto waar je echt plezier van zult krijgen!
- highperformance
- Nieuwsgierig
- Locatie: Zuid-Holland
Bericht
Re: R56 MC kopen of niet
Dank voor je verhaal Ajede. Vervelende is dat wanneer je zoekt op het net je alleen de negatieve verhalen leest, positieve verhalen komen zelden voor. Jouw verhaal begint natuurlijk ook negatief, maar je hebt mazzel met de verkopende partij en je positieve inslag qua persoon (ja, en die persoonsanalyse o.b.v. die paar regels van jou ).
Zelf steek ik er ook positief in. Alleen is de auto voor mijn vriendin en die is minder flexibel in hoge kosten dragen en weerbaarheid voor ellende. Daar houd ik dus rekening mee als goed partner betaamt.
We gaan morgen kijken, tot op heden hebben we er nog zin an.
Zelf steek ik er ook positief in. Alleen is de auto voor mijn vriendin en die is minder flexibel in hoge kosten dragen en weerbaarheid voor ellende. Daar houd ik dus rekening mee als goed partner betaamt.
We gaan morgen kijken, tot op heden hebben we er nog zin an.
- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
Re: R56 MC kopen of niet
"Hard voor weinig, maar NOOIT chagrijnig....."
Dus je analyse klopt hoor!!
Maar begrijp dat niet iedereen (hoge)kosten kan handelen, ik liever ook niet zoals bijna iedereen denk ik.
Op zich begrijpelijk, maar hou er dan rekening mee bij een aankoop, maw je moet dan die betreffende auto goedkoper in de vingers kunnen krijgen/hebben dan wat normaliter betaald zal worden en/of wat de waarde is. Dan heb je dus wat wisselgeld mocht er wat kapot gaan....
Kijk, de perfecte auto waar niks aan mankeert voor de laagst mogelijke prijs op het internet is natuurlijk een utopie. Dan komt het gezonde verstand om de hoek kijken en risico-analyse....
Wat ik tenslotte wel vindt, is dat als over het algemeen niet de wat hogere auto (onderhouds) kosten kan permitteren je beter geen specifieke modellen moet aanschaffen zoals een (Cooper) S natuurlijk is bij Mini of een (Golf) GTI is bij Volkswagen. Hou het dan bij de wat normalere uitvoeringen. Dan mag je er van uitgaan dat de gemiddelde kosten lager uitvallen en de risico's ook gewoon kleiner zijn op hogere uitgaven.
Dus je analyse klopt hoor!!
Maar begrijp dat niet iedereen (hoge)kosten kan handelen, ik liever ook niet zoals bijna iedereen denk ik.
Op zich begrijpelijk, maar hou er dan rekening mee bij een aankoop, maw je moet dan die betreffende auto goedkoper in de vingers kunnen krijgen/hebben dan wat normaliter betaald zal worden en/of wat de waarde is. Dan heb je dus wat wisselgeld mocht er wat kapot gaan....
Kijk, de perfecte auto waar niks aan mankeert voor de laagst mogelijke prijs op het internet is natuurlijk een utopie. Dan komt het gezonde verstand om de hoek kijken en risico-analyse....
Wat ik tenslotte wel vindt, is dat als over het algemeen niet de wat hogere auto (onderhouds) kosten kan permitteren je beter geen specifieke modellen moet aanschaffen zoals een (Cooper) S natuurlijk is bij Mini of een (Golf) GTI is bij Volkswagen. Hou het dan bij de wat normalere uitvoeringen. Dan mag je er van uitgaan dat de gemiddelde kosten lager uitvallen en de risico's ook gewoon kleiner zijn op hogere uitgaven.
Onze sponsors