Ik heb een OBD2 bluetooth stekker gekocht en de Torque app geinstalleerd. Ik had gehoopt dat de app storingen weergeeft die zijn opgeslagen in de ECU. Ik heb de laatste tijd af en toe last van motormanagement storingen die dan vrij snel weer verdwijnen.
Ik heb de laatste tijd last van vermogensverlies dus dacht aan wallnutblast. Gebeld met HBT maar hij adviseerde mij eerst de storing uit te lezen.
Klopt het dat storingen niet zijn uit te lezen dmv Torque. Ook een melding van te lage bandenspanning wordt niet weergegeven op de app......
Storingen uitlezen met Torque
- Turbomug
- One wheel wonder
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Storingen uitlezen met Torque
Ik gebruik een BMW Carly adapter met de volgende 2 applicaties:
Carista (https://caristaapp.com)
Carly (http://www.mycarly.com/product/bmw-app/)
Beide werken zowel met BlueTooth adapter cq IOS WiFi adapter.
Met beide kun je storingen uitlezen en resetten.
Check websites voor meer info, zijn wel betaalde apps.
Carista (https://caristaapp.com)
Carly (http://www.mycarly.com/product/bmw-app/)
Beide werken zowel met BlueTooth adapter cq IOS WiFi adapter.
Met beide kun je storingen uitlezen en resetten.
Check websites voor meer info, zijn wel betaalde apps.
- Turbomug
- One wheel wonder
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Bericht
Re: Storingen uitlezen met Torque
Dank je wel voor de info
Ik hoop dat deze scanner de juiste is want die heb ik al gekocht. Hij werkt goed met Torque. Ik de nodige info over motor; toerental etc maar als ik Torque laat scannen op storingen meldt hij dat er geen storingen zijn.
https://www.q24u.nl/elm327-obd2-scanner ... -mini.html
Ik hoop dat deze scanner de juiste is want die heb ik al gekocht. Hij werkt goed met Torque. Ik de nodige info over motor; toerental etc maar als ik Torque laat scannen op storingen meldt hij dat er geen storingen zijn.
https://www.q24u.nl/elm327-obd2-scanner ... -mini.html
- Turbomug
- One wheel wonder
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Bericht
Re: Storingen uitlezen met Torque
Vanmiddag geprobeerd beide app's te koppelen aan mijn bluetooth OBD2 connector. Helaas lukt het koppelen nietSchroefie schreef:Ik gebruik een BMW Carly adapter met de volgende 2 applicaties:
Carista (https://caristaapp.com)
Carly (http://www.mycarly.com/product/bmw-app/)
Beide werken zowel met BlueTooth adapter cq IOS WiFi adapter.
Met beide kun je storingen uitlezen en resetten.
Check websites voor meer info, zijn wel betaalde apps.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Storingen uitlezen met Torque
Welke adapter heb je dan en heb je de apps juist ingesteld bij instellingen/configuratie?
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Storingen uitlezen met Torque
Voor het uitlezen niet, ik had een andere WiFi IOS adapter en die werkte gewoon met het uitlezen, alleen het resetten niet. Dat resetten ging wel met de Carista app, daar adviseren ze ook deze te gebruiken met de officiële Carista adapter maar dat werkte gewoon met een andere compatibel WiFi IOS adapter.
Anders misschien vrijdag naar de Apeldoorn meet komen, Robert zal er wel zijn met z'n laptop en anders kun je mijn adapter gebruiken. Ik bedenk me nu dat je niet aangegeven hebt welke MINI je rijdt want sommige programma's werken bv wel met de R56-R59 reeks maar niet met de R50-53 en andersom. Aangezien je in vragen, opmerkingen en oplossingen van de R55-R59 gepost hebt dat het 1 van die modellen betreft.
Ik ben vrijdag in Apeldoorn bij de meet dus mocht je daar ook zijn kunnen we even checken.
Ik hoor het wel,
Mvg. Milco
Anders misschien vrijdag naar de Apeldoorn meet komen, Robert zal er wel zijn met z'n laptop en anders kun je mijn adapter gebruiken. Ik bedenk me nu dat je niet aangegeven hebt welke MINI je rijdt want sommige programma's werken bv wel met de R56-R59 reeks maar niet met de R50-53 en andersom. Aangezien je in vragen, opmerkingen en oplossingen van de R55-R59 gepost hebt dat het 1 van die modellen betreft.
Ik ben vrijdag in Apeldoorn bij de meet dus mocht je daar ook zijn kunnen we even checken.
Ik hoor het wel,
Mvg. Milco
- Turbomug
- One wheel wonder
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Bericht
(oudere foto met winterbandjes en zonder verlaging en privacyglass)
Ik wilde toch weten in hoe verre de inlaten vevuild zijn en ik wilde de VANOS Selonoid reinigen. Ik had gelezen dat die vervuilen na verloop van tijd en ook dat kan tot vermogensverlies leiden weet ik van mijn E91 325i.
Dus gisteren het inlaatspruitstuk verwijderd, VANOS klepje gereinigd en foto gemaakt van de inlaten. Dat was het beeld:
Behoorlijk vervuild dacht ik zo maar ook best wel vettig. Na alles weer ingebouwd te hebben een proefrit gemaakt. Mijn indruk was dat de S beter trok tot na 10 kilometer toen was het plotseling afgelopen.... Vermogen geheel weg en het leek alsof hij op drie cilinders reed. Uiteraard ook motormanagementlampje en rustig naar huis gereden. Alles nagekeken zelfs alles weer log gehad maar geen gekke dingen kunnen ontdekken (inlaatpakkingen in orde).
Dus nu maar een afspraak gemaakt bij een BMW/Mini specialist hier in de buurt. Nu maar hopen dat het niets ernstigs is.
Re: Storingen uitlezen met Torque
Bij beide ben ik naar het instellingemenu gegaan. Bij Carly kwam mijn OBD2 connentor niet in beeld. Carly zag hem niet. Bij Carista kwan hij wel in beeld maar daar lukte het koppelen niet. Het gaa trouwens om een R56 Cooper S van 2008Schroefie schreef:Welke adapter heb je dan en heb je de apps juist ingesteld bij instellingen/configuratie?
(oudere foto met winterbandjes en zonder verlaging en privacyglass)
Ik wilde toch weten in hoe verre de inlaten vevuild zijn en ik wilde de VANOS Selonoid reinigen. Ik had gelezen dat die vervuilen na verloop van tijd en ook dat kan tot vermogensverlies leiden weet ik van mijn E91 325i.
Dus gisteren het inlaatspruitstuk verwijderd, VANOS klepje gereinigd en foto gemaakt van de inlaten. Dat was het beeld:
Behoorlijk vervuild dacht ik zo maar ook best wel vettig. Na alles weer ingebouwd te hebben een proefrit gemaakt. Mijn indruk was dat de S beter trok tot na 10 kilometer toen was het plotseling afgelopen.... Vermogen geheel weg en het leek alsof hij op drie cilinders reed. Uiteraard ook motormanagementlampje en rustig naar huis gereden. Alles nagekeken zelfs alles weer log gehad maar geen gekke dingen kunnen ontdekken (inlaatpakkingen in orde).
Dus nu maar een afspraak gemaakt bij een BMW/Mini specialist hier in de buurt. Nu maar hopen dat het niets ernstigs is.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Storingen uitlezen met Torque
Mocht je een keer naar een meeting of toerrit komen, laat het even weten dan zorg ik dat ik mijn adapter bij heb, dan kan ik de werking van de app inclusief software demonstreren. Hopen dat het mee valt en dat het geen grote kosten met zich meebrengt, fingers crossed
Mvg. Milco
Mvg. Milco
- Turbomug
- One wheel wonder
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Bericht
Je aanbod hou ik zeker in gedachten
m.vr.grt. Jesse
Re: Storingen uitlezen met Torque
Morgen breng ik de auto weg. Ik hoop dan snel meer te weten. Zou me echt verbazen als er iets ernstigs is. Ik heb geen veranderingen aan de auto aangebracht.Schroefie schreef:Mocht je een keer naar een meeting of toerrit komen, laat het even weten dan zorg ik dat ik mijn adapter bij heb, dan kan ik de werking van de app inclusief software demonstreren. Hopen dat het mee valt en dat het geen grote kosten met zich meebrengt, fingers crossed
Mvg. Milco
Je aanbod hou ik zeker in gedachten
m.vr.grt. Jesse
- Turbomug
- One wheel wonder
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Bericht
Re: Storingen uitlezen met Torque
Vanmiddag gebeld door de garage. Volgens hen was een bobine defect. Alle bobines worden vervangen. Heel vreemd dat precies na het inspecteren van de inlaatkanalen (verwijderen inlaatspruitstuk) en reinigen vanos ventiel de bobine het begeeft tijdens de proefrit.
Blijft er voor mij nog wel een vraag over. Tijdens de inspectie van de inlaten viel mij op dat in het inlaatspruitstuk veel olie zat. Ik verdenk de carterontluchting. Nou heb ik iets gelezen op defecte klepjes en een gemodificeerde kleppendeksel.
Ik heb een tijdje in een Smart Roadster Coupe gereden. Ik kreeg met de Smart plots ook veel olieverbruik. Toen bleek een terugslagklepje tussen turbo en carter defect te zijn waardoor er veel druk op het carter kwam te staan. Nieuw klepje deed wonderen, weg olieverbruik.
Dus ik wil eerst alle mogelijk oorzaken bij carterontluchting en turbo opsporen voordat ik ga de zuigers ga verdenken. Kilometerstand is intussen 195.000 .
Blijft er voor mij nog wel een vraag over. Tijdens de inspectie van de inlaten viel mij op dat in het inlaatspruitstuk veel olie zat. Ik verdenk de carterontluchting. Nou heb ik iets gelezen op defecte klepjes en een gemodificeerde kleppendeksel.
Ik heb een tijdje in een Smart Roadster Coupe gereden. Ik kreeg met de Smart plots ook veel olieverbruik. Toen bleek een terugslagklepje tussen turbo en carter defect te zijn waardoor er veel druk op het carter kwam te staan. Nieuw klepje deed wonderen, weg olieverbruik.
Dus ik wil eerst alle mogelijk oorzaken bij carterontluchting en turbo opsporen voordat ik ga de zuigers ga verdenken. Kilometerstand is intussen 195.000 .
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Storingen uitlezen met Torque
Ik heb mijn R56 Cooper in onderhoud bij Martijn Schols van Schols auto's in Beringe en hij is ook een MINI vakgarage, heeft zelf bij BMW/MINI gewerkt en is van huis uit motor monteur en de 2de generatie motoren hebben geen geheimen meer voor hem. Je zou hem even kunnen contacten cq advies in kunnen winnen. Je zou even de zoekfunctie kunnen gebruiken want dit probleem van het vervuilen schijnt een bekend probleem te zijn bij het N14 blok en volgens mij was het iets dat een gedeelte van de uitlaatgassen weer terug het blok in worden geblazen of zoiets. Mede daardoor krijg je die vervuiling op je kleppen maar als je het precies wil weten even zoeken cq anders Martijn bellen
http://www.scholsautos.nl
Suc6
http://www.scholsautos.nl
Suc6
- Turbomug
- One wheel wonder
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Bericht
Re: Storingen uitlezen met Torque
Eindelijk weer eens tijd gehad om aan de auto te werken. Het moest nu ook wel aangezien er nu echt vermogensverlies is. Ik heb een Carly OBD2 adapter gekocht. Ik kan nu wel de storingen uitlezen. De volgende storingen staan erin:
Fault Code: 002D9C Fault Explanation: DFES DTCM.DFC KS1min C - knock sensor signal
Fault Code: 002D50 Fault Explanation: DFES DTCM.DFC SKRKOKRDWS C - Super Knock
Fault Code: 002885 Fault Explanation: DFES DTCM.DFC LDRmin C - Charge pressure control deviation, plausibility
Met name naar die laatste heb ik wat controles gedaan. Er zijn verschillende zaken die foutcode 2885 kunnen veroorzaken. Turbo, vacuum, temperatuursensor.
Er zit geen speling op het asje van de turbo. De wastegate lijkt goed te werken. Ik moet nu nog het vaccumsysteem onder de inlaat controleren.
Fault Code: 002D9C Fault Explanation: DFES DTCM.DFC KS1min C - knock sensor signal
Fault Code: 002D50 Fault Explanation: DFES DTCM.DFC SKRKOKRDWS C - Super Knock
Fault Code: 002885 Fault Explanation: DFES DTCM.DFC LDRmin C - Charge pressure control deviation, plausibility
Met name naar die laatste heb ik wat controles gedaan. Er zijn verschillende zaken die foutcode 2885 kunnen veroorzaken. Turbo, vacuum, temperatuursensor.
Er zit geen speling op het asje van de turbo. De wastegate lijkt goed te werken. Ik moet nu nog het vaccumsysteem onder de inlaat controleren.
Onze sponsors