Sportknop

ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Sportknop

04 mei 2018, 18:53

Hoi,

Heeft de sportknop op onze clubman D r55 automaat met flippers zin.

Nico
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Sportknop

04 mei 2018, 19:42

O zeker wel. Heb hem zelf ook op mijn kleine dieseltje en wat leuk is dat het gaspedaal sneller reageert. De trekkracht neemt toe dus het koppel staat volledig op max. En op het display recht voor je staat erg grappig even kort aangegeven “ sport” dus ben blij dat destijds de vorige eigenaar in Duitsland het heeft besteld. Begin niet over het verbruik want dat neemt natuurlijk iets toe :(
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Sportknop

23 jun 2018, 00:00

Hoi,
Als ik het blokje met de ASC en DSC knoppen koop kan ik dan de ASC gebruiken voor de sportknop en deze op de zelfde manier aansluit zoals het in de diy beschreven staat.
Want ik wil graag de DSC behouden.
Kan goedkoop deze kopen.

Nico
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Sportknop

23 jun 2018, 11:15

Wij hebben nu alleen de DSC en geen ASC op onze clubman.
Bedoel als ik een ander blokje koop met de knoppen DSC en ASC dan kan de ASC knop toch als sportknop werken.
En deze aansluiten zoals het hier op het forum beschreven wordt.

Nico
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Sportknop

23 jun 2018, 17:29

Die 3 knoppen zijn 1 module. Je hebt de knoppen van links naar rechts: Sport, Start/Stop, DSC/ASC. En dan alle mogelijke combinaties van deze met 1 of meer blanco knoppen.
Ter info: vanaf 2009 werd DSC standaard geleverd; DSC is eigenlijk de uitgebreidere ASC. Een module/knoppenset met én een DSC-knop, én ook nog een ASC-knop bestaat dacht ik niet.

Als je nu alleen DSC heb (die knop zit dan uiterste rechts), dan heb je nu ook 2 blanco knoppen. Het trucje om de DSC/ASC knop te gebruiken is alleen handig omdat de kabel dan alleen een pinnetje verschoven dient te worden in de aansluiting op de zekeringkast. Een handig foefje, met niet al teveel ingrepen. Echter met verlies van in-/uitschakelen DSC/ASC.
Als je een andere knoppenset koopt, omdat je DSC wilt behouden, dan dien je extra kabeltjes te leggen en mag je ook de middentunnel loshalen. Maar koop dan gelijk een module met echt de sportknop. Dan is het gewoon duidelijk waar ie voor dient en heb je dat LED-je erin zitten. (Maar laatste is dan mijn menig... :mrgreen: )
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Sportknop

23 jun 2018, 23:10

OK duidelijk Robert dan gaan we voor de module met de echte sportknop.
Maar is het dan in principe de module overzetten en laten activeren of nog bedrading trekken zoals op het forum beschreven wordt.

Nico
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Sportknop

24 jun 2018, 11:50

Was net de sportknop DTC/Sportknop aan het bestellen bij Ekris maar daar staat bij voor auto's met start en stop.
Dat geld voor alle knoppen die op de site staan.
Start en stop zit niet op onze clubman kan ik deze dan gebruiken?

Nico
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Sportknop

24 jun 2018, 12:48

Hoi Dennis,

Dan het aansluiten zoals hier op forum wordt beschreven.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Sportknop

24 jun 2018, 14:22

ndb schreef:
23 jun 2018, 23:10
Maar is het dan in principe de module overzetten en laten activeren of nog bedrading trekken zoals op het forum beschreven wordt.
Yep, module omzetten, én je dient ook 2 draden te leggen; 1 voor de LED, de ander voor de knop. Neem dus een 2-aderige kabeltje, ipv 2 losse enkele draden... En uiteraard moet ie aan de computer om de sportfunctie te activeren.
Het bestelnummer van de knop met Sport en DSC is: 61313454175
En ja, daar staat bij de Ekris-shop voor auto met start/stop. Maar dat klopt niet, dan zou de knop ook de 'MSA-functie' (Start/stop automatic) in het lijstje moeten hebben.
De knop bij Ekris kost een dikke 80 euro, dan is de aanbieding van Dennis heel aantrekkelijk.
richard.meinders
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2018, 15:50

Re: Sportknop

07 sep 2018, 17:22

Bij mijn Mini Cooper S, Cabrio (R57) is de JCW Tuningkit later ingebouwd. De sportknop ontbreekt. Ik heb Ekris gevraagd of ze deze kunnen inbouwen, maar blijkbaar is dat een moeilijke vraag, want ik heb nog geen antwoord. Weten jullie iemand die dat kan (liefst regio Flevoland/Amersfoort).

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”