Andere software automaat R55 / R56

RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Andere software automaat R55 / R56

15 mar 2019, 12:19

Aangezien ik mij aan het oriënteren ben om een Mini aan te schaffen, een vraag van mij over de automaat icm met een N18 blok in de Mini Clubman en R56, beide Cooper S/JCW. In mijn BMW E90 325i zat een automaat met eigenlijk 3 standen. 1 gewone D-stand en een sportstand en nog een M-stand bij gebruik flippers aan het stuur.

Hoe is dat bij de automaat in de Mini, heeft die ook een sportstand bij gebruik van de flippers ? Ik vond het wel wat hebben die opties. Ik zit niet altijd in de race-modus en dan was de gewone D-stand voor mij prima. Maar als ik een keer wil vegen over de dijken vind ik het wel prettig als ik een enigzins vlotte automaat kan instellen.

Laaatse vraag, is er voor deze automaat, net als voor de BMW andere software beschikbaar ? Bijvoorbeeld JCW software voor een Cooper S automaat ? Handbak is ook prima, maar dan kan ik even kijken of ik de automaat links moet laten liggen.

Gr Ron
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Andere software automaat R55 / R56

15 mar 2019, 15:43

Als de MINI een sportknop heeft, dan krijg je sowieso al andere schakelmomenten. Ook de pook in de M/S-stand zetten doet dat. Je kunt eventueel zelf erbij flipperen of schakelen via de pook. Na een poosje valt ie dan weer terug naar de automatische stand.
De automaat in de handmatige stand én ook de sportknop bedient, dan gaat schakelen via de flippers/schakelhendel ook nog weer sneller (zeggen ze, maar niet zelf gemerkt). En je blijft daarbij ook zelf opschakelen. Terugschakelen bij remmen voor een verkeerslicht bijvoorbeeld, doet de MINI dan wel weer zelf.

Of er andere software voor beschikbaar is de automaatbak....echt geen idee. Heb eigenlijk niks gemist bij de standaard software.
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Andere software automaat R55 / R56

15 mar 2019, 18:24

Dank voor je reactie, dan zet ik de automaat ook nog op het lijstje. :icon_top:

Gr Ron

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”