Advies nieuwe remschijven en blokken Cooper R56

Ardb
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 dec 2018, 00:11

Advies nieuwe remschijven en blokken Cooper R56

05 apr 2019, 21:23

Beste mede-minirijders,
Aangezien ik vorige week de Cooper op de brug had staan, viel me op dat zowel de voor als achter schijven tegen de minimum dikte aanzitten. Nu vind je op internet 101 remschijven van fatsoenlijke merken, maar ben even benieuwd wat iedereen hier op z'n auto zet.

Dus, welk merk en type rijden newminiclubbers mee?

Danku! :)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Advies nieuwe remschijven en blokken Cooper R56

05 apr 2019, 21:41

Achter kun je gewoon Bosch of ATE schijfjes en blokjes monteren.
Vooraan kan ik gegroefde schijven type F2000 van Tarox met Tarox compound 114 blokken aanraden.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Advies nieuwe remschijven en blokken Cooper R56

05 apr 2019, 22:17

In rijd een R55 en R56 Cooper (geen S-jes) en daar gebruik ik zowel voor als achter ATE. Bestel ze via Winparts.nl
Ardb
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 dec 2018, 00:11

Re: Advies nieuwe remschijven en blokken Cooper R56

07 apr 2019, 01:41

niekcarfreak schreef:
05 apr 2019, 21:41
Achter kun je gewoon Bosch of ATE schijfjes en blokjes monteren.
Vooraan kan ik gegroefde schijven type F2000 van Tarox met Tarox compound 114 blokken aanraden.
Zo, dat zijn prijzige setjes in verhouding tot Ate wat @wingman aangeeft. Is er echt substantieel verschil qua remweg of slijtage oid?
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Advies nieuwe remschijven en blokken Cooper R56

07 apr 2019, 08:32

Ardb schreef:
07 apr 2019, 01:41
niekcarfreak schreef:
05 apr 2019, 21:41
Achter kun je gewoon Bosch of ATE schijfjes en blokjes monteren.
Vooraan kan ik gegroefde schijven type F2000 van Tarox met Tarox compound 114 blokken aanraden.
Zo, dat zijn prijzige setjes in verhouding tot Ate wat @wingman aangeeft. Is er echt substantieel verschil qua remweg of slijtage oid?
Ik heb geen cijfers qua verschil in remweg of levensduur met andere merken schijven en blokken.
Tegen de tijd dat de originele remschijven en blokken van mijn R53 GP versleten waren,
heb ik veel zitten lezen en zoeken welke remmen ik ter vervanging wilde.
Ik wilde geen dure big brake kit maar wel remmen die goed remmen en blijven remmen tijdens een paar rondjes Nürburgring tegen een goede prijs/prestatieverhouding.

Toen kwam ik uit op de Tarox F2000 schijven. Op de originele schijven had ik ondertussen al een setje Ferodo DS2500 versleten en was daar tevreden over dus
de Tarox schijf gecombineerd met de Ferodo DS2500 blokken.
Toen bleek echter dat de DS2500 te zacht is voor de F2000 gegroefde schijven. Hierdoor zette zich veel stof af op de schijven waardoor trillingen onstonden die aanvoelden alsof de schijven krom waren.
Op advies van Klaas van Minispeed heb ik toen Tarox blokken compound 114(straat/race) gemonteerd en alle trillingen waren en bleven weg.
Let wel op dat deze remblokken het beste presteren als ze warm geremd zijn!!!

De Tarox schijven zijn hittebehandeld tegen kromtrekken en je hebt een linker en rechter schijf, let dus op tijdens montage.

Verder heeft mijn Mini rvs remslangen van Goodridge.
Heb een tijdje met ATE Blue DOT 5.1 remvloeistof gereden maar deze mag niet meer verkocht worden.
Laatste tijd laat ik gewoon met een goede DOT4 verversen, die trekt iets minder snel vocht aan als een DOT5.1
Let op! Nooit DOT5 gebruiken in je Mini omdat die op basis van siliconen is.

Voor normaal gebruik op straat kun je zoals Schroefie hierboven al schrijft volstaan met ATE schijven en blokken.

Succes met je keuze :icon_top:
Ardb
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 dec 2018, 00:11

Re: Advies nieuwe remschijven en blokken Cooper R56

09 apr 2019, 19:17

Thanks voor de uitgebreide uitleg, dan voldoet een setje Ate remmen prima. Ik gok dat m'n vriendin dr Cooper nooit meer dan de straat gaat zien, dus een race setup is wat overkill. Daarnaast rijdt ze vooral snelweg, dus warm remmen is er ook niet echt bij.

Nogmaals bedankt, ik ga eens een setje bestellen :)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Advies nieuwe remschijven en blokken Cooper R56

09 apr 2019, 20:39

ik zou 100% voor tarox 114 gaan !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Advies nieuwe remschijven en blokken Cooper R56

09 apr 2019, 21:37

Ik ben heel tevreden met de Tarox combinatie maar voor gewone A naar B ritjes is dat niet echt nodig. Dan kun je net zo goed ATE of Bosch schijven en blokken monteren.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”