onregelmatig stationair lopen met koude motor.

Pim JCW R56
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2019, 21:42

onregelmatig stationair lopen met koude motor.

22 jun 2019, 22:40

Beste Leden,

Zins januari dit jaar trotse eigenaar van Mini Cooper JCW uit 2012.

Maar nu komt het een week of 4 geleden begon het allemaal.
Ik reed onderweg naar huis kreeg ik storingslampje motorstoring! vermogenverlies. ANWB laten komen injector 4de cilinder was kapot.
Naar de Mini dealer gebracht door de ANWB, Garage de injector vervangen ik de auto weer gehaald paar dagen later wil de auto starten loopt de auto onregelmatig stationair dit duurt een kleine minuut en daarna loopt die gewoon stationair goed storingslampje brande ook heel even alleen toen onregelmatig liep daarna ging die uit. Ik terug naar de garage auto uitgelezen injector 1ste cilinder deed het niet goed. ik gebeld door de garage dat beter was om 4 nieuwe injectoren er in te doen( 1 was al nieuwe dus andere 3 werden vervangen).
Mini weer gehaald paar dagen later Mini weer starten en Mini weer onregelmatig stationair lopen kleine minuut dit maal geen storingslampje. Weer terug naar de garage deze zeggen inlaat in vervuild deze laten reinigen door middel van granulaat.
Mini weer gehaald paar dagen later Mini met starten weer onregelmatig stationair lopen terug naar de garage uitlezen niks geen storingen.
Hogedrukpomp?aanvoer ernaar toe gemeten ook niks geks.
Hebben meer leden deze ervaring misschien gehad of heeft hier misschien iemand een idee wat het zou kunnen zijn/

Nogmaals dit is alleen de eerste keer met starten van een koude motor dan loopt die onregelmatig duurt kleine minuut als de auto dan uitzet en weer strand loopt die goed. Staat de auto langer als 2 uur stil is starten en onregelmatig stationeer lopen.

Wat er al vervangen is 4 nieuwe injectoren 4 nieuw bougies en de inlaat is gereinigd.

Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik hoor graag jullie reacties

Groetjes Pim
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: onregelmatig stationair lopen met koude motor.

23 jun 2019, 08:22

Ik had dit probleem ook met mn vorige auto, alleen was dat een VW passat CC 1.8 tak uit 2008.

Persoonlijk had ik toen niks er aan laten doen, omdat het idd alleen bij koude starts waren.

Maar ik wist wel dat het spruitstuk van mn Passat CC niet meer helemaal 100% was. Dat de klep niet helemaal open ging ofzo.

Maargoed dat heb ik me ook laten vertellen door mn tuner toen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Pim JCW R56
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2019, 21:42

Re: onregelmatig stationair lopen met koude motor.

18 jul 2019, 22:23

Het probleem is gevonden Hogedrukpomp doet het niet goed. Deze wordt binnenkort vervangen dan hopelijk het probleem opgelost.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”