Slijtagesensor

Trucci
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2019, 10:08

Slijtagesensor

27 jun 2019, 19:15

Hallo allemaal,

Een vraagje over de slijtagesensor. Kortgeleden heb ik de remblokken voor vervangen en ik zag dat er alleen links een slijtagesensor zit. Op de achteras zag ik geen slijtagesensor aan de linkerkant. Klopt dat?

Vraag 2 is; sinds vandaag branden het lampje voor het remolieniveau en de melding dat ik naar de garage moet (auto op brug) Ik begrijp dat dit een melding van de slijtagesensor. Kan ik deze ook weglaten aangezien ik toch vaak zat alles controleer en ben ik de melding dan kwijt?

PS Het remoliepijl is op niveau

Ik hoor het graag :)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Slijtagesensor

27 jun 2019, 19:47

Volgens mij zitten de slijtagesensoren linksvoor en rechtsachter. Dus niet beide links, en dan klopt het wat je hebt gezien.
De olie gaat ook op tijd/kilometers, niet alleen op niveau. Remolie is hygroscopisch (trekt vocht aan), na een jaar of 2 wordt het echt wel tijd om alle remolie te vervangen door verse inhoud. Het water, wat in die periode is opgenomen in de olie, vermindert de kracht in het remsysteem. En ja, je kunt via de boordcomputer olie- en remmen-meldingen terugzetten, zodat ze opnieuw gaan aftellen. (Staat al ergens op het forum, inclusief YouTube-filmpjes; alleen niet zo paraat in welke thread/topic.)
Trucci
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2019, 10:08

Re: Slijtagesensor

27 jun 2019, 22:12

Dank je. Ik heb al wat gevonden via Google. Morgen ga ik het proberen.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”