Onderhoud Mini N18 met JCW kit.

RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Onderhoud Mini N18 met JCW kit.

27 jun 2019, 21:48

Deze week productieve week wbt de Mini. Dinsdag de airco laten vullen, ging vandaag lamp op het dashboard branden voor de remmen. Remblokken voor versleten. Besloten hem hier bij de dorpsgarage een grote beurt te laten geven. Verse olie, filters, ruitenwissers, remblokken, sensor enz. Dat is wel even opletten met een Mini N18 Cooper S die door Dubbelsteyn is voorzien van een JCW kit, JCW remmen enz. Het is tegenwoordig alleen maar op kenteken zoeken en bestellen. Remblokken heb ik bij Offenbach gevonden met nieuwe sensor. Olie gaat er Castrol 5W40 in. Mini verbruikt niet gek veel olie, maar mag iets dikkere versie in.

Ik heb een vraag over de bougies. Het is een N18 Cooper S van origine. Zit nu JCW kit op. Er moeten bij elke oliebeurt nieuwe bougies in staat in de motorkap. Geen sticker welke en ook geen info in de boekjes en uitdraaien met onderhoud historie,
Op de NGK site kan ik alleen bougies voor de N18 Cooper S vinden. De R56 JCW die daar is vermeld is de N14 staat niets vermeld over een N18 JCW. Op RealOEM onderdeelnummer gevonden 12122293697. Dit nummer staat zowel bij de N18 Cooper S als de N18 JCW. Kom ik uit op de Beru ultra. https://www.autodoc.nl/beru/990384?gshp ... gJEr_D_BwE

Omdat ik hier ook heel veel goede verhalen tegenkom over de NGK, iemand ervaring met deze in een N18 Cooper S / JCW.

https://bougiewebshop.nl/ngk-platinum-b ... &results=1

Gr Ron
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Onderhoud Mini N18 met JCW kit.

27 jun 2019, 22:56

Ik haal ze bij MINISPEED. Die hebben bougies die een graad kouder zijn. Bel anders even met ze.
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Onderhoud Mini N18 met JCW kit.

27 jun 2019, 23:50

Die koudere is voor serieus getunede motoren, ik heb een redeljjk tamme 200 PK. De Mini rijdt nu probleemloos, zal er anders dit weekend eens een bougie uitdraaien.

Gr Ron
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Onderhoud Mini N18 met JCW kit.

04 jul 2019, 22:34

Heb uiteindelijk een set Beru bougies besteld. Vandaag de Mini opgehaald en hij rijdt weer als nieuw. Nieuwe remblokken voor, verse olie, filter, bougies, interieurfilter enz.

Hij kan er weer even tegen.

Gr Ron

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”