Motorstoring

fonsjanssen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2019, 15:16

Motorstoring

25 jul 2019, 16:15

Beste Lezer,

Ik heb onlangs een 2de hands mini gekocht en krijg met regelmaat motor storingen symbolen – zie hieronder. Soms lichten ze heel even op en verdwijnen weer of bij herstart zijn ze weer verdwenen. De garage waar ik de auto heb gekocht heeft ernaar gekeken maar kan de storing niet detecteren ondanks het gebruik van OBD om een diagnose te stellen.

Mijn vraag: Wat is hier aan de hand want volgens het boekje is er wel degelijk een issue? En worden de storingen niet opgeslagen in het systeem zodat ze ook te achterhalen zijn als het lichtje niet meer brandt?

Volgens het boekje zijn dit oorzaken:
- De waarschuwingslampjes gaan branden. Motorstoring met verslechtering van de uitstoot van schadelijke stoffen. Auto produceert verhoogde uitstoot. Kalm doorrijden is mogelijk. Auto zo spoedig mogelijk laten controleren.
- Brandt geel: Vol motorvermogen niet meer beschikbaar. Kalm doorrijden is mogelijk. Motor zo spoedig mogelijk laten controleren.

Groet,

Fons janssen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heefgt iemand dezelfde klachten/ symbolen gehad?
En zo ja, wat heb je gedaan of hoe is het opgelost.

Groet,

Fons
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Motorstoring

26 jul 2019, 00:11

Hoi Fons,

ik kreeg van Joris het verzoek om je bericht in de juiste rubriek te plaatsen. Ik ben even uit gegaan dat je probleem een 2de generatie betreft. Misschien handig dat je even aangaat om welk type MINI het gaat en welke uitvoering, een ONE, Cooper, Cooper S/JCW, bouwjaar MINI etc. Hoe meer info je verstrekt hoe beter leden je kunnen helpen.

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
MikeTheSpike
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:26

Re: Motorstoring

28 jul 2019, 19:58

Waarschijnlijk een Cooper S met de 1.6 turbo van PSA (ookwel 1.6 THP) genoemd.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”