HItteschild turbo terugroep actie

Gebruikersavatar
IrishMini
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2019, 14:25

HItteschild turbo terugroep actie

29 jul 2019, 18:09

Beste mensen, nou las ik ergens op dit forum over de terugroepactie voor het hitteschild van de turbo
Gaat over een extra schildje voor een olie leiding.
Ik had daar een bericht geschreven, maar aangezien het een heel oude thread is verwacht ik dat deze niet wordt gelezen.

Mijn 2007 R56 Mini cooper s heeft dit extra schildje niet.
Nu heb ik hem ook niet bij een BMW dealer. 2e hands gekocht.
Maar kan ik dit nog laten doen via een BMW dealer, (gratis?) bij de orginele verkoper?
Ik heb wel gezien dat Ekris deze onderdelen ook verkoopt, zou ik dit zelf kunnen verwisselen? en zo ja moet ik dan ook ringen/rubbers wisselen? moet de leiding bv luchtvrij zijn? Waar moet ik aan denken?

Zijn er misschien aftermarket hitteschilden die dit gelijk meenemen?
Hoe zou je kunnen zien dat er schade is aan de leiding (ps de mijne gebruikt ook veel olie, las dat hier ergens anders ook.)
Tevens die flexibele leiding ter vervanging van de starre, is die nog te koop ter vervanging, deze kon ik niet vinden?

Alvast vriendelijk bedankt
NEVER SAY DIE (haai)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: HItteschild turbo terugroep actie

25 aug 2019, 08:04

Ik zou het gewoon even vragen bij de Mini dealer. Indien geen garantie of coulance dan kun je nog zelf beslissen of je het hitteschild tegen betaling laat vervangen.
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: HItteschild turbo terugroep actie

25 aug 2019, 20:36

Check even de site van de RDW. Voer daar je kenteken in en je ziet meteen of er een terugroepactie is voor die auto.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: HItteschild turbo terugroep actie

26 aug 2019, 12:35

Gewoon ff bij een dealer langs gaan, als ze m hebben liggen; 10 minuten werk

Een terugroepactie, serviceactie, afleverstop, recall noem het maar op is altijd gratis voor de berijder/eigenaar van de auto
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”