Service icoon

ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Service icoon

24 sep 2019, 20:18

Goedenavond allemaal,

Als ik onze clubman D. start krijg ik het icoontje van de voorremmen en dat de mini op de brug moet.
De eerste keer dat het op het display kwam was bij -200 km.
Dacht dat de olie ververst moest worden wat inmiddels gebeurt is.
Nu staat de melding van de km op -50000 km.
Heb de reset zoals op youtube staat gedaan kan alles resetten behalve de bovenstaande melding.
Remblokken zit nog voldoende voering op zeker voor 40/50000 km.
Iemand enig idee hoe ik deze melding weg krijg.

Groet Nico
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Service icoon

24 sep 2019, 20:28

Nico,

de melding voor je remmen krijg je alleen weg als je reset icm met het plaatsen van een nieuwe slijtage sensor.
Ik heb hetzelfde, de blokken kunnen nog wel een paar km mee maar heb de melding ook.

Blokken zijn niet zo duur dus eind van het jaar als ik een paar dagen vrij ben ga ik ze zelf vervangen en meteen nieuwe (slijtage) sensoren plaatsen.

Gr. Milco
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Service icoon

24 sep 2019, 20:51

Milco,

Heb even rond gekeken met google wat ik gevonden heb is het iets van Roadworthiness test(nooit van gehoord).
Het icoon lijkt op een
Afbeelding met de melding dat hij op de brug moet.
Dacht dat het de voorremmen waren .
Hoe krijg ik de melding eruit.

Groet Nico
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Service icoon

24 sep 2019, 21:37

Da's het keuringssymbool. Februari 2019 had ie voor de keuring gemoeten. Ook daar zijn Youtube video's van te vinden hoe je die kunt aanpassen. Geen een beetje hetzelfde als het verzetten van de remblok-interval etc...
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Service icoon

27 sep 2019, 01:01

Robert,

Heb nu nog alleen de melding van service -50000 km in beeld heb al van alles geprobeerd om te resetten maar krijg deze melding er niet uit.
Enig idee wat ik nog kan doen.

Groet Nico
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Service icoon

27 sep 2019, 19:17

MINI op contact, motor draait niet. Op het moment dat je door het service menu scrollt, en het symbool met de MINI op de brug komt voorbij... Druk en houdt vast de BC-knop op de richtingaanwijzer, zodat er RESET in beeld komt, BC-knop even los en weer indrukken en vasthouden. Dat zou de service-indicator moeten resetten.
Werkt dat niet, er zijn ook OBD-readers die het zouden moeten kunnen. Maar deze externe hulp zou in theorie niet nodig moeten zijn.



ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Service icoon

08 okt 2019, 20:34

Robert,

Melding is nu weg had de voorremmen vervangen en uiteraard ook de slijt indicator.
Na alles nogmaals gecontroleerd te hebben bleek er een draadbreuk in de indicator te zitten.
Deze terug gebracht werd direct om geruild voor een nieuwe indicator.
Gemonteerd en de reset uitgevoerd en voila melding weg.
Probleem opgelost je denk toch niet aan een draadbreuk als je nieuwe indicators koopt.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Service icoon

08 okt 2019, 22:26

Mooi dat het opgelost is Nico. Bij mij is de melding nu ook veranderd naar rood en dat de remblokken meteen vervangen dienen te worden.
Ik heb ze even gecontroleerd maar kunnen nog best even mee. Heb al wel nieuwe besteld inclusief slijtage sensoren dus binnen kort ze maar even vervangen, ben je in ieder geval van die meldingen af :wink:

Gr. Milco

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”