Stuurbekrachtiging

Tyra
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2019, 16:12

Stuurbekrachtiging

03 okt 2019, 19:57

Hallo allemaal !

Ik had een r53 S uit 2005 maar deze stuurde veelste zwaar voor mij ik heb er zelf pijn van en ik werkte er elke dag mee (thuiszorg)na een proef ritje met een r57 SD cabrio uit 2012 die gelukkig wel lekker licht stuurde overgestapt.
helaas was dit van korte duur naar mijn idee net zo zwaar.
Bij de BMW dealer geweest en die hebben mij verteld dat mijn stuurbekrachtiging "perfect" werkt maar ik had de auto nooit gekocht als het zo stuurde !!
Ik snap er helemaal niks van iemand misschien een idee ?
Op internet heb ik gezien dat alle mini's het zelfde stuurbekrachtiging gebruikten ,Een collega die toevallig ook een mini heeft een r56 S uit 2012 hier heb ik een stukje in gereden die vond ik lekker "licht" .

Ik heb de auto nu een paar maanden deze heb ik met schade gekocht ,auto heeft (een aardige knal) tegen t rechterzijde gehad met name het rechterwiel .

Uiteindelijk een maand lekker licht gestuurd nu te zwaar ik heb van alles geprobeerd uitlijnen,nieuwe banden , bandenspanning lager en hoger nu rij ik met t stuurstand helemaal naar boven en helemaal naar mij toe want anders is het nog zwaarder!!

Groetjes Tyra Hooi
Bijlagen
20191003_195642.jpg
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Stuurbekrachtiging

04 okt 2019, 08:21

Ik heb de auto nu een paar maanden deze heb ik met schade gekocht ,auto heeft (een aardige knal) tegen t rechterzijde gehad met name het rechterwiel .
Er lijkt na mijn idee toch echt een verband te zijn tussen de schade en je probleem welke je nu ondervind. Is deze schade wel goed hersteld? Heb je de MINI bij een dealer of autobedrijf gekocht met garantie?
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Tyra
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2019, 16:12

Re: Stuurbekrachtiging

04 okt 2019, 08:30

Nee zonder garantie ik heb de auto uit Duitsland geïmporteerd ,ik snap zelf niet hoe de BMW dealer mijn auto heeft getest en niks heeft gevonden ?
Het is niet zo dat het onbestuurbaar is geworden maar voor menig vrouw echt wel te zwaar !

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”