Misfire cilinder 1 en 2

Gebruikersavatar
Prutser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: tilburg
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2019, 13:10

Misfire cilinder 1 en 2

20 dec 2019, 20:30

Hi iedereen,

Ik ben in bezit van een mini cooper s r56 2007.
De auto verbruikt 1L Olie per 1000 KM.

Na een lekker stuk goed doorgereden te hebben op de snelweg (200+ zonder problemen).
Stond ik bij het stoplicht stil. Bij wegrijden had ik direct geen vermogen meer.
Klein stukje doorgereden en de auto netjes en veilig langs de weg gezet.
Auto even laten afkoelen en na 20/30min en een boel sigaretten wilde de auto ook niet meer starten. (Turbo was roodgloeiend, Begreep dat dit geen kwaad kan)
De volgende middag bij de auto gekeken om hem weg te slepen startte de motor gewoon.
Auto vervolgens uitgelezen en ik kreeg de volgende foutcodes:
p0300 Random/Multiple cilinder misfire detected
p0301 Cilinder 1 Misfire
p0302 Cilinder 2 Misfire
p2270 O2 Sensor signal stuck lean bank 1 sensor 2 - Deze is bekend (DECAT)

De reden van de decat was een verstopte kathalysator en geluid.
Kathalysator had zich volgezogen met olie.
bijna 1,5 maand zonder problemen rondgereden met de decat.
dus denk zelf niet dat dat het probleem is

Ik heb geprobeerd de Penbobine's te verwisselen en het probleem blijft bij cilinder 1
Na het verwisselen heeft cilinder 2 geen misfire meer :dansen

Heb al contact met Ekris om diagnose in te plannen, maar wil even wachten omdat de auto in dordrecht staat en dan moet ik hem in breukelen zien te krijgen.
Lijkt me niet verstandig nu met de auto te rijden.
Hoopte eigenlijk dat er nog dingen zijn die ik zou kunnen proberen voordat ik naar de dealer ga.

Ik begreep op andere fora dat het mogelijk ook:
ECU, High pressure fuel pump of de olieschraapveren zouden kunnen zijn.

Ik wacht graag jullie reacties af!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”