Aanpassen Mini R56 met JCW kit.
Geplaatst: 24 dec 2019, 23:17
Heb er een paar weken over gedaan, Mini wel/niet houden. Inruilen op een lekkere BMW ///M, inruilen op een. F56 cooper S of JCW met sportautomaat. Koste wat moeite, maar ook maar even rationele argumenten mee laten wegen. De R56 heeft me aangenaam verrast. Stuurt erg lekker, naar mijn maatstaven comfortabel genoeg en ding is voorzien van alle opties. Kwam er een paar weken geleden ook nog achter dat ie voorruit verwarming had. Ik moest namelijk kiezen uit drie knopjes die erg op elkaar leken.
De auto wordt alleen gebruikt voor korte stukjes. Ik heb er nog niet eens 5000km me gereden sinds ik hem heb. Er staat nu 97dkm op de teller. Ik ben eigenlijk gek om er 12-14k bij te leggen voor een nieuwere Mini of andere auto. Ik ben me derhalve aan het oriënteren om de Mini wat aan te passen. Ook wil ik de auto laten walnutblasten en de solenoïdes laten reinigen. Die korte stukjes werken niet echt mee ben ik bang. Auto is in mei voorzien van verse castrol 5W40 en nieuwe bougies en verbruikt nu nauwelijks olie meer.
Wil ook het onderstel laten aanpakken, ik ontzie de Mini niet en ben vooruitlopend op de komende nieuwe maximumsnelheid van 100km/u inmiddels in staat ook overal 100km/u te rijden. De auto is 9 jaar oud en mijn ervaring is dat de draagarmrubbers en andere rubbers dan een beetje week gaan worden. De Mini mag dan ook wat lager icm subtiele spoorverbreders. Hoe dat aan te pakken ben ik nog niet uit. Gewoon Eibach veren is met de huidige dempers wellicht prima. Zit zelf te denken aan een schroefset van Tein. Ik heb eerder een schroefset van Tein onder een M3 E46 gehad. Het grappige was dat ik tijdens het rijden met EDFC het onderstel harder en zachter kon zetten. Als ik echt wilde gummen ging alles op de harde stand, voor daily en met citrofielen een stuk zachter. Heeft iemand dit onderstel (gehad) onder een R56 ? Hoogte stel ik één keer in en daar kom ik niet meer aan.
De Mini is al voorzien van de JCW remmen, die voldoen prima op straat. Wil de auto wel voorzien van andere software, eventueel icm een grotere Intercooler. Dan heb ik weer een auto waar ik me 2 jaar in kan vermaken.
Nu nog even kijken bij wie ik terecht kan voor het hele pakket.
Tips en trucs zijn welkom, er zijn er hier zat die alles al hebben gedaan en uitgeprobeerd. Het hoeft geen hardcore circuit/trackday apparaat te worden, gewoon een iets beter sturende en iets snellere Mini R56.
En heb je nog nette gebruikte tuningsdelen liggen zoals een Intercooler en ander leuk spul dan hoor ik het graag.
Gr Ron
De auto wordt alleen gebruikt voor korte stukjes. Ik heb er nog niet eens 5000km me gereden sinds ik hem heb. Er staat nu 97dkm op de teller. Ik ben eigenlijk gek om er 12-14k bij te leggen voor een nieuwere Mini of andere auto. Ik ben me derhalve aan het oriënteren om de Mini wat aan te passen. Ook wil ik de auto laten walnutblasten en de solenoïdes laten reinigen. Die korte stukjes werken niet echt mee ben ik bang. Auto is in mei voorzien van verse castrol 5W40 en nieuwe bougies en verbruikt nu nauwelijks olie meer.
Wil ook het onderstel laten aanpakken, ik ontzie de Mini niet en ben vooruitlopend op de komende nieuwe maximumsnelheid van 100km/u inmiddels in staat ook overal 100km/u te rijden. De auto is 9 jaar oud en mijn ervaring is dat de draagarmrubbers en andere rubbers dan een beetje week gaan worden. De Mini mag dan ook wat lager icm subtiele spoorverbreders. Hoe dat aan te pakken ben ik nog niet uit. Gewoon Eibach veren is met de huidige dempers wellicht prima. Zit zelf te denken aan een schroefset van Tein. Ik heb eerder een schroefset van Tein onder een M3 E46 gehad. Het grappige was dat ik tijdens het rijden met EDFC het onderstel harder en zachter kon zetten. Als ik echt wilde gummen ging alles op de harde stand, voor daily en met citrofielen een stuk zachter. Heeft iemand dit onderstel (gehad) onder een R56 ? Hoogte stel ik één keer in en daar kom ik niet meer aan.
De Mini is al voorzien van de JCW remmen, die voldoen prima op straat. Wil de auto wel voorzien van andere software, eventueel icm een grotere Intercooler. Dan heb ik weer een auto waar ik me 2 jaar in kan vermaken.
Nu nog even kijken bij wie ik terecht kan voor het hele pakket.
Tips en trucs zijn welkom, er zijn er hier zat die alles al hebben gedaan en uitgeprobeerd. Het hoeft geen hardcore circuit/trackday apparaat te worden, gewoon een iets beter sturende en iets snellere Mini R56.
En heb je nog nette gebruikte tuningsdelen liggen zoals een Intercooler en ander leuk spul dan hoor ik het graag.
Gr Ron