Ratel geluid bij Mini Clubman S bj2008

Jochemvb
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2019, 21:39

Ratel geluid bij Mini Clubman S bj2008

29 jan 2020, 15:53

Hey goedemiddag allen!

Wat ben ik toch blij met mijn clubman s. Rijdt echt perfect, heerlijk de bochten door.

Afgelopen middag was ik weer even lekker een stukje aan het rijden. En het viel mij op dat als hij stationair loopt dat ie een soort van ratelend geluid maakt. Op dat moment ging ook het vervang olie alarmpje af. Heeft een van jullie een idee waar het vandaan kan komen? Heb zelf al een beetje online lopen zoeken, kom een beetje zelf uit op distributie ketting. Ik heb nog 3 maanden Bovag garantie. En ga aankomende dinsdag naar de dealer toe.

Ik houd jullie op de hoogte.

In de bijlage het geluid
Bijlagen
Ratel cooper S 2008.m4a
(22 KiB) 30 keer gedownload
EsmeevanDam
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2020, 21:14

Re: Ratel geluid bij Mini Clubman S bj2008

29 jan 2020, 18:06

Hoi Jochem,

Ik heb geen idee wat het eventueel kan zijn, maar als je nog garantie hebt zou ik zeker een afspraak maken om hem te laten checken.
Houd ons op de hoogte!

Groetjes,
Esmée
tsjoe1981
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19

Re: Ratel geluid bij Mini Clubman S bj2008

06 feb 2020, 21:19

Jochemvb schreef:
29 jan 2020, 15:53
Hey goedemiddag allen!

Wat ben ik toch blij met mijn clubman s. Rijdt echt perfect, heerlijk de bochten door.

Afgelopen middag was ik weer even lekker een stukje aan het rijden. En het viel mij op dat als hij stationair loopt dat ie een soort van ratelend geluid maakt. Op dat moment ging ook het vervang olie alarmpje af. Heeft een van jullie een idee waar het vandaan kan komen? Heb zelf al een beetje online lopen zoeken, kom een beetje zelf uit op distributie ketting. Ik heb nog 3 maanden Bovag garantie. En ga aankomende dinsdag naar de dealer toe.

Ik houd jullie op de hoogte.

In de bijlage het geluid



 
Hoi Jochem, ik heb vorig jaar ook een clubman cooper s uit 2008 gekocht. bij mij was er vanaf het begin ook een ratel hoorbaar maar als hij warm was, was dat geluid weg. Of het er mee te maken kan hebben weet ik niet maar binnen een week na aankoop plofte een zuiger met onherstelbare schade. achteraf bleek de ketting een tand te zijn versprongen en is bij mij onder garantie uiteindelijk alles vervangen. 
Wil je niet bang maken maar als ik jou was zou ik dit direct laten nakijken als je dit nog niet hebt laten doen!

Vorige maand heb ik alle bobines en bougies vervangen en ik moet zeggen; dat scheelt ook een slok op een borrel want het motortje loopt nu pas weer echt zuiver en regelmatig.

Succes in ieder geval en heel veel rijplezier gewenst maar dat gaat wel lukken met jouw uitvoering :icon_top:
 

 
 
 
VolvoFox
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2019, 10:18

Re: Ratel geluid bij Mini Clubman S bj2008

08 okt 2020, 12:20

Hoe is het afgelopen Jochem?
MINI Countryman Cooper SE All4 10-2019
MINI Cooper Clubman 11-2007
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Ratel geluid bij Mini Clubman S bj2008

08 okt 2020, 13:19

Ja dat blijft de vraag.......
Zoals op veel forums als er ellende is weten ze het te vinden en willen alles weten en daarna......hoor of zie je Ze niet meer :wink: zal de distributie wel zijn geweest .

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”