Welke koelvloeistof voor 2007 R56 cooper S ?

Gebruikersavatar
IrishMini
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2019, 14:25

Welke koelvloeistof voor 2007 R56 cooper S ?

13 sep 2020, 14:59

Goededag allemaal,

Ik had een vraag.
Ik had gisteren mijn auto opgehaald bij Breeman in R`dam en kwam er vandaag achter dat mijn koelvloeistof helemaal onder in het reservoir ligt. Dit check ik regelmatig.
Ze moesten een pompje van de turbo vervangen (recall), maar ze hadden het verkeerde onderdeel besteld. dus moest hem weer ophalen want het zou 5 werkdagen wachten zijn.
Vandaag checkte ik het omdat ik wekelijks mijn olie check en ook mijn koelvloeistof en zag dat het helemaal onderin zat.

Het is natuurlijk zondag en alles is dicht dus ik belde de ANWB en deze vertelde mij dat ze waarschijnlijk aangezien ze net aan het systeem hebben gewerkt het niet goed hebben afgevuld (luchtbel)
ANWB vertelde mij dat er blauwe BMW longlife vloeistof in moet om bij te vullen. Ik kijk in de manual en daar staat niets aangegeven raar genoeg...
Nu kijk ik op een rekening die ik eerder van Van Beek Racing kreeg van een tijd geleden (moest een heel klein beetje bij toen) en dit was Rode koelvloeistof wat op de rekening staat.

Ik weet nu niet meer wat ik er van moet denken, ik durf nu niets te halen omdat ik niet zeker weet of het het juiste product is.

Hopelijk kan iemand hiermee helpen
Alvast vriendelijk bedankt,

Groeten,

Iain
NEVER SAY DIE (haai)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Welke koelvloeistof voor 2007 R56 cooper S ?

13 sep 2020, 18:35

Volgens Kroon mag onderstaande erin.
Is blauwe vloeistof.
Kleur zegt niet alles.
https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/ ... sp-11/537/
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Welke koelvloeistof voor 2007 R56 cooper S ?

13 sep 2020, 19:56

Volgens mij is het blauw,maar ieder merk heeft tegenwoordig bijna zijn eigen kleur :shock:
Maar je moet gewoon even kijken welke kleur er nu inzit en deze eri bij doen ,en zeker geen kleuren mengen dan gaat t fout .anders hele systeem leeg - spoelen - vullen .met welke kleur dan ook.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”