Mini Cooper S r56 2009 zonder pops and bangs

Tycho.tk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31

Mini Cooper S r56 2009 zonder pops and bangs

04 nov 2020, 09:35

Hallo ik ben nieuw op dit forum maar heb er all veel door kunnen vinden nou heb ik een vraag.

Ik heb een Mini Cooper S r56 gekocht bouwjaar 2009 automaat.

Nu heb ik eerder gereden in een handgeschakelde r56 2007 die wel pops and bangs had

Mijn vraag is:

Is het mogelijk om pops and bangs te krijgen in mijn mini
Daarbij wat moet ik daar voor doen?

Ik heb gehoord dat overrun zorgt voor de knallen maar mijn eind demper is niet heet als ik hem aanraak en daar zou het moeten gebeuren.

De auto is all is eerder chiptuned op motor prestatie volgens mij niet op geluid.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mini Cooper S r56 2009 zonder pops and bangs

04 nov 2020, 13:14

Welkom op het forum.
En ja pops and bags met een automaat is wat lastiger. Sowieso op de sportstand zetten, of via de knop, of door de schakelhendel naar links te zetten. Motor ook lekker op temperatuur.
En wat wil helpen om wat plopjes te krijgen, is handmatig terugschakelen. Met de stuurshifters, of anders met de pook zelf, zodat je wat meer op de motor afremt. En natuurlijk niet volle bak in versnellingen terug rammen, want dan trekt je de boel gewoon stuk.
Bij het opschakelen lukt het ook wel, maar dan ben je al redelijk aan 't gummen... Ook hier sportstand activeren, en liefst handmatig schakelen. Maar om milieu-redenen kan hier het extra tussengas wel eens veel minder zijn, en dus minder plopjes.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”