R56 Jcw Motormanagement lampje

Ingomar
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2020, 08:55

R56 Jcw Motormanagement lampje

12 dec 2020, 19:36

Goeden dag.
Ik heb van de week een r56 Jcw gekocht uit 2007.
Heb hem gekocht voor heel weinig en je weet wat ze zeggen wat te mooi is om waart te zijn . En ja wel hoor reden vanaf de dealer de snelweg op begon het gevreesde lampje te Brande . Heb hem gelijk laten uitlezen bij de garage . En blijkt dat het iets met de turbo druk te zijn .
Ik denk zelf niet dat de turbo naar de ballen is zie geen rook hoor geen gekke geluiden of iets hoor hem als ik in N gas geef zacht . Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ? Of hoe ik dingen kan uitsluiten ? Zoals de dump valve of ik zag ook nog iets voorbij komen over vacuüm slangen . Maar weet niet zo goed waar ik moet beginne of hoe ik iets kan testen .

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: R56 Jcw Motormanagement lampje

12 dec 2020, 19:48

Geen idee wat het is, maar zou toch even de betreffende dealer raadplegen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: R56 Jcw Motormanagement lampje

13 dec 2020, 22:50

Kan van alles zijn zelfs als je een paar x goedkope brandstof tank of een auditief bij de brandstof toevoegt kan het al gaan branden. beste is ff terug als er al garantie opzit ? Een 2007 bij een dealer ? En uit laten lezen scheelt een hoop gezoek.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: R56 Jcw Motormanagement lampje

14 dec 2020, 09:27

Je koopt m bij de dealer en laat m uitlezen bij de garage?
Bij dezelfde dealer neem ik dan aan?

Met je huidige klachtbeschrijving en symptomen zou ik uit komen op terug gaan naar waar je m hebt gekocht en het daar laten oplossen en niet zelf verder gaan zoeken. Niet jouw taak toch?

Ik kan wel zeggen wat je allemaal kan gaan controleren, maar als je geen monteur bent of de spullen er voor hebt weet je nog niets
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Ingomar
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2020, 08:55

Re: R56 Jcw Motormanagement lampje

14 dec 2020, 09:39

BMX schreef:
14 dec 2020, 09:27
Je koopt m bij de dealer en laat m uitlezen bij de garage?
Bij dezelfde dealer neem ik dan aan?

Met je huidige klachtbeschrijving en symptomen zou ik uit komen op terug gaan naar waar je m hebt gekocht en het daar laten oplossen en niet zelf verder gaan zoeken. Niet jouw taak toch?

Ik kan wel zeggen wat je allemaal kan gaan controleren, maar als je geen monteur bent of de spullen er voor hebt weet je nog niets
heb de auto gekocht zonder garantie helaas.
heb hem bij mijn eigen garage even snel uitgelezen en die gaf aan dat de turbo durk te laag is .
ben zelf wel redelijk handig en heb redelijk wat gereedschap tot mijn beschikking .
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: R56 Jcw Motormanagement lampje

14 dec 2020, 15:33

Als je bij een bedrijf de auto hebt gekocht en meer uitgegeven hebt dan X-bedrag, dan heb je altijd garantie.
Daarbij; als je binnen zo'n korte tijd al een storing hebt, dan is de auto defect verkocht en is het een verborgen gebrek.
Sowieso in gesprek gaan met de verkoper in deze.

Anders bij een garage brengen en daar laten uitzoeken wat het is.
Zonder storingen is het voor ons ook maar gissen.
Misschien een lektest doen over t inlaatsysteem? Misschien een slang gescheurd, intercooler lek, koppeling niet helemaal lekker, klemmetje los
Kan ook inlaatspruitstuk eens eraf halen, misschien zit alles dicht gekoekt door aanslag?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Ingomar
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2020, 08:55

Re: R56 Jcw Motormanagement lampje

14 dec 2020, 22:38

Lampje is vanzelf weer uitgegaan een gaat nu ook niet meer er bleef denk ik iets hangen maar hij is nu weer goed dankjewel voor alle hulp
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: R56 Jcw Motormanagement lampje

15 dec 2020, 09:46

Gaat vanzelf weer een x branden let maar op :mrgreen:
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: R56 Jcw Motormanagement lampje

15 dec 2020, 10:30

Als het lampje nu uit is en de auto normaal rijdt met voldoende power dan is hoogstwaarschijnlijk de turbo niet stuk.
Maar inderdaad is er kans dat het lampje weer terug gaat branden.
Zolang het geel brand, kun je nog even doorrijden. Als het rood gaat branden zo snel mogelijk stoppen en de pechhulp of garage inschakelen.
Zoals hierboven al gemeld, andere en/of slechtere benzine tanken kan het lampje al doen branden.
Is eigenlijk vaak iets mis met de emissie als het brand.
Slechte lambda, bougies, e.d. kunnen oorzaak zijn.
Losse of kapotte slang.....kan ook.
Vuile injectoren
Versleten bobines
Maar als de turbodruk te laag is volgens uitleesapparaat dan zou ik toch de turboslangen (laten) nakijken.

Nieuwe bougies monteren kan nooit kwaad als je niet weet hoelang ze erin zitten.
Kijk wel na welke erin horen. Er kunnen verkeerde types in zitten.
Staat luchtfilter?
Ingomar
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2020, 08:55

Re: R56 Jcw Motormanagement lampje

15 dec 2020, 20:58

Heb een afspraakje gemaakt bij de garage om hem van top tot teen van bout tot moer even na te kijken dan weet ik zeker dat het goed zit 😉

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”