Brembo Xtra line geperforeerde schijven

Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Brembo Xtra line geperforeerde schijven

12 jan 2021, 18:07

Goedendag,

Heeft er iemand toevallig Brembo xtra line remschijven op z’n mini ? Dit zijn de geperforeerdeschijven.Ik heb namelijk ivm het vastlopen vd remklauw voor ’een set nieuwe brembo remklauwen,schijven en blokken laten monteren.nu heb ik op mijn eigen auto rondom big brake s met geperforeerde en gegroefde schijven en die zijn SYMMETRISCH ofwel de gaatjes lopen aan de linker EN rechterzijde vanuit de naaf schuin naar achteren in een lijntje .nu zijn bij de MINI de schijven A- SYMMETRISCH ofwel de linker loopt vanuit de naaf naar achteren en de rechter naar voren.bij de garage wisten ze niet zeker of dit bij brembo zo hoort of dat ik nu 2 linker schijven gemonteerd heb gekregen .op de site van brembo staat dat er links en rechts apart geleverd wordt met eigen nummers maar omdat ik ze niet zelf heb gemonteerd kon ik het niet controleren.ik ben van mening dat links en rechts verschillend horen te zijn .vlakke schijven kun je zowel links als rechts monteren en bij geboorde en/of gegroefde lukt dit ook alleen zitten ze dan volgens mij verkeerd om. :shock:

Groet peter
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Brembo Xtra line geperforeerde schijven

12 jan 2021, 18:54

Ben er inmiddels achter: Brembo heeft zogeheten niet “directionele “ remschijven ofwel je hebt geen links en rechts meer ,draairichting en dus gaatjes of groeven staan een kant op .dus links vd auto naar achteren en rechts vd auto naar voren .ik zelf vind het geen porem maar schijnt voor de koeling en fading niet uit te maken.laat ze gezien de prijs :shock: maar gewoon zitten :lol:
Weer wat geleerd :mrgreen:
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Brembo Xtra line geperforeerde schijven

12 jan 2021, 19:55

TAROX heeft wel gegroefde linker en rechter schijven.
De F2000 en G88
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Brembo Xtra line geperforeerde schijven

12 jan 2021, 20:33

Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat bij brembo ook was ,maar dat schijnt sinds een poosje niet meer zo te zijn.
Als ik ze er nu gelijk weer onder vandaan haal dan kost het me dubbel geld .op mp ofzo leveren ze hooguit de helft op.en m’n dochter is er tevreden mee :lol: er zitten zoveel gaatjes in dat je goed moet kijken om het verschil te zien.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Brembo Xtra line geperforeerde schijven

12 jan 2021, 21:36

Belangrijkste is dat ze goed remmen. :wink:
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Brembo Xtra line geperforeerde schijven

13 jan 2021, 10:04

:lol: Dat doen ze ,maar het oog wil ook wat. :mrgreen:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”