Vervangen distributieketting n12 motor

Gebruikersavatar
Tycho2001
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 nov 2018, 12:00

Vervangen distributieketting n12 motor

26 apr 2021, 16:57

Hallo Mini leden,

Ik heb een vraagje over het vervangen van de distributieketting op een Mini Cooper r56 van 2007 met n12 motor.

Mijn Mini heeft 150 000 km op te teller staan. Is het aangeraden om een nieuwe ketting te monteren? Of is dit nog niet nodig aan deze km-stand?
Garage zegt dat het niet nodig is maar heb al enkele berichten gelezen van mensen die problemen hebben met hun ketting bij veel lagere km-standen. Ik heb echter nog geen last van ratel/tikkende geluiden maar wil ook niet dat m'n motor naar de vaantjes gaat.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Vervangen distributieketting n12 motor

28 apr 2021, 09:17

Mijn advies; zolang het allemaal goed werkt er lekker van af blijven

Ik snap je zorgen, maar denk niet dat je jezelf zorgen moet gaan aanpraten die er niet hoeven zijn.
Mensen met een probleem zoeken internet op en schrijven het van zich af. Er misschien nog wel meer mensen die nergens last van hebben, maar dat vind je niet op internet. Dat schrijf je namelijk niet en vind je dus ook niet.

Lekker rijden en genieten!
Oliepeil op orde houden en komt helemaal goed!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Tycho2001
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 nov 2018, 12:00

Re: Vervangen distributieketting n12 motor

28 apr 2021, 21:04

Bedankt voor uw antwoord. Oliepeil wordt wekelijks gecontroleerd dus dat wordt zeker geen probleem.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”